tirsdag 28. juni 2011

Dåpsgaver


Jeg tenkte jeg skulle vise dåpsgavene Constanse fikk, for det er så utrolig mye fint! Smykkeskrinet og det rosa hjertet falt virkelig i smak hos meg, og det gjør det nok hos lille prinsesse etterhvert også:)



Mormor på 75 har jobbet i skobutikk i over 40 år, og har gitt alle oldebarna hvite sko til dåpen. De har visst blitt litt mer sporty nå -og veldig søte! Kortet som fulgte med var så koselig, vogna er jo nesten prikk lik den hun fikk av oss!





Oppbevaring til dåpsattesten, og nydelig smykkeskrin, josa det også:)




Tante Anette er en observant og raus person, og hadde kjøpt nydelige ting som kommer til å passe perfekt på rommet til lillemor, der skal det nemlig gå i rødt! Søte elefant-kleshengere fikk hun også. Takk tante Anette, du er verdens beste:)



Gullhjerte med ekte diamant, det har jo ikke mammaen engang!:)





Sølvbestikk og hvitt emaljehjerte, nydelig nostalgisk!

I dag fant jeg frem alt sølvbestikket ungene har fått, nå skal det pusses og brukes! Det er jo mye mer sjarmerende at det blir preget av daglig bruk, enn at det ligger i eskene sine!



 Gavebordet var skjenken i gangen, som i de andre dåpene.

I morgen er det fridag for Augusta og Ferdinand, og vi skal finne på noe koselig! Jeg vet ikke helt hva enda, det må være noe som alle kan trives med, både store, små og bittesmå;)




ha en herlig onsdag!

22 kommentarer:

Gøril sa...

Så mange flotte gaver! Nydelig bord du hadde dekket foressten! Du er en mester på borddekking og sender ut masse inspirasjon!

Klem

Jatte sa...

Så masse fine gaver, og så kreative! Moro med noe annet enn bare det standard - sparebøsse, min første tann osv :)

Nydelig pyntet også, du er flink!

Klem jatte♥

Petrine sa...

Så mange fine gaver!

Synes forresten blomsteroppsatsene dine var veldig fine :)

Benedicte sa...

Nydelige gaver, lillejenta blir nok glad i de tingene:))
Fantastisk elefant!!

Klem Benedicte

hobbyvimsa sa...

Gratulere med dåps barnet:)

Så mye flott hun fikk,barnevognen falt i smak her:)

Fint pyntet bord,og dekorasjonene likeså.

Ha en fin onsdag!!

Klem Linda:)

Beth sa...

Mange flotte gaver til minne om en liten prinsesses dåpsdag. Gaver som kan brukes og som er koselig å ha. Ja, ta i bruk sølvbestikket til ungene, la det få en plass i kjøkkenskuffen...

Klem...

Heddas gode grunner sa...

Så mange fine ting dåpsbarnet fikk! Gøy med så mye forskjellig. Enig i at sølvtøyet bør brukes!
Kos dere masse i morgen! (eller det vil si senere i dag..)
klem fra Hedda

Talentina sa...

mange flotte gaver!

Silje sa...

Så mange fine gaver hun fikk!!
Jeg fikk også rosa hjertesmykke til min dåp - med Fader Vår på baksiden. Det har jeg brukt masse oppgjennom årene!

Ha en fin sommerdag :)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så mange fine gaver hun fikk...
Likte veldig godt den elefanten da.. så nydelig!
Ha en fin onsdag
klem

Karin sa...

Hei Silje,så flotte bilder du viser. Kjempesøte gaver datteren din har fått.Likte smykkene godt og den søte vogna,og den røde elefanten i stoff,og det fine bestikket og det rosa smykkeskrinet og... ja alt var jo bare nydelig.Klem fra Karin

Lady E sa...

Så mange hærlige og nydelige gaver, heldige lille frøkena =)

Vintage Charm sa...

Wow - nyyydelig!!!

Anonym sa...

Nydelig pyntet dåpsbord ,kakebord,og gavebord :o) "josa" er jo bare lekkert da :o) Ha en flott dag

Hilsen Solveig G :o)

Mailinn`s interiørblogg sa...

åh så mange nydelige gaver din lille har fått=) mye spennende og originalt iforhold til mye av de `vanlige` gavene. Bordet så også kjempe fint ut=) flink du er.

Frihet sa...

Så mye flott!!!
Fin onsdag til dere!!

Sweet Chili. sa...

Så mange flotte gaver:) Og borddekingen var helt nydelig. Jeg finner så mye inspirasjon til nettopp dette på bloggen din, - og mye mer selvfølgelig:)

Jeg vurderer selv å kjøpe den lille dukkevognen C fikk av dere til dåpen til min egen lille tulle. Vi får se hva feriepengene strekker til;)

Ha en fin dag Silje!

Klem fra meg

Villa Bjørkhaug sa...

nåh!!! vakre gåver.. treger nesten på at det ikkje blei dåp her;)

du har så fine farger i din heim og eg er glad for å sjå det.

ha ein fin sommer silje!Klem

Rosehagen sa...

Så flotte gaver Constanse fikk.
Smykkeskrinet gikk rett hjem til meg.
Lykke til videre.
Klem fra Ann-M.

Mogi`s Cottage sa...

That was a very special day for your little daughter and you made it so wonderful for her. The gifts are all very nice and beautiful pictures like always.
Regards Tina

HusmorDronninga sa...

Her var det mange flotte gaver!
Rosa emaljesmykke og helt likt gullhjerte med diamant fikk Tilde også! Heldige disse små.. ;)
Og elefanten var jo bare super søt!

Anonym sa...

Flotte blomsterdekorasjoner! Du må absolutt ta i bruk barnebestikkene , mine 3 brukte sine helt frem til skolealder, det viser godt at de er brukt, syns det er veldig sjarmerende. Brukte bestikket som del av pynten når eldste jenta ble konfirmert