søndag 26. juni 2011

Barnedåp


I dag har vi hatt barnedåp for Constanse, og det har vært en kjempeflott dag! Strålende sol, en veldig fin gudstjeneste, et fornøyd dåpsbarn, god mat og deilige kaker, og blide unger.




Som jeg skrev laget jeg blomsteroppsatsene selv. Jeg er ikke så flink, men synes det er veldig moro, og veldig spennende å ordne med blomster. Tusen takk til jentene på Mester Grønn på Down Town for super service (tror et par av dere er innom bloggen iblant;)) Jeg brukte lys rosa og kremhvite roser, fresia og brudeslør. To gamle sølvboller med glassinnsats ble til oppsatser, og jeg satt også blomster i små glassflasker.





Jeg brukte også eføyranker og hvite hjerter som pynt på bordet. Hvite damaskduker får jeg alltid låne av min snille mamma.



Navnene på alle gjestene skrev jeg på pc'en, og printet ut. Så ble de limt på et rosarutete ark, og festet med sølvklype på glassene. Enkle og greie bordkort.




Det er kjekt å kunne dekke langbord til 18 mennesker i stua. Fine taler ble holdt, og som den sentimentale familien vi er, ble noen tårer felt;) Vi er heldige som har en utrolig stor og flott familie rundt oss!

Vi spiste nydelige snitter, og kaker etterpå. Det får bli et eget innlegg om kakebordet, det kommer i morgen!


       

 Dåpsbarnet, i nydelig kjole hun har fått av min gode venninne. De to største hadde klær i blått og hvitt.


Nå har mannen min og de to store tatt seg en sykkeltur for å se på sykkel-NM. Constansemor sover i vugga, og jeg måtte bare ha meg en bitteliten pause i sofaen før jeg fortsetter å rydde. Bilder av dåpsgavene må jeg også vise dere senere, vår lille prinsesse har fått så mye fint!


Tusen takk til familiene våre som var med på å gjøre dagen så fin





ha en flott søndag!


31 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk nydelig dekket bord! Blomsteroppsatser kan du altså! :)

Erika sa...

Gratulerer med dagen! Nydelige bilder! Kjolen til Augusta var kjempe fin - hvor er den kjøpt?
-Slapp av og ha en fin kveld!

Precious Home sa...

Nydelig dekket bord!

Ha en fortsatt fin søndag!

Silje sa...

Så fint du har pyntet i rosa og lyse farger! Høres ut som om dagen har vært vellykket :)
Ønsker deg en avslappende og fin søndagskveld!
Silje

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så lekre blomsteroppsatser du lagde... Fantastisk bord.
Så flott at dere har kost dere i dag. Ha en fin kveld
klem

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det var et nydelig dekket bord, med vakker dekorering, vakre bordkort, skjønne roser, ja alt var vakkert!

Tindrande Auge sa...

wow fy søren hvor flott dere har gjort det! veldig inspirerende ;) ha en nydelig dag videre! Klemmer fra Nina

Elisabeths idyll. sa...

GUD -så flott det var!!! Helt nydelig med den store skålen
i midten av bordet!!!
Så flink du er!!!

Klem Elisabeth ;)

Karin sa...

Hei Silje,henger meg på de andre her og sier at det var et fantastisk vakkert pyntet bord. Du er bare kjempeflink! Nyydelige roser i skjønne farger. Bildene dine er en fryd for øye. Så flotte barn du har,alle er bare så fine. Nå må mamman hvile seg... Klem fra Karin

Karin sa...

Hei Silje,henger meg på de andre her og sier at det var et fantastisk vakkert pyntet bord. Du er bare kjempeflink! Nyydelige roser i skjønne farger. Bildene dine er en fryd for øye. Så flotte barn du har,alle er bare så fine. Nå må mamman hvile seg... Klem fra Karin

Kine sa...

Så utrolig lekre blosteroppsatser, for noe tull å si at du ikke er flink, de var jo nydelige :)
Du er så flink til å pynte opp og dekke bord:)

Kristin sa...

Sukk så nydelig:) Du er kjempeflink! Er imponert over alt du får til:) Klem

I de dype skoger sa...

Så flotte blomsteroppsatser du har laget, Silje!! Det var de virkelig.. Jeg har også laget det flere ganger og det er såå gøy :)

Høres ut som dere har hatt en koselig dag og det er så godt med sånn familiedager hvor man ser hvor heldig man faktisk er med den familien man har :)

Ha en super søndag!

Klem

birdie blue sa...

constanse looked adorable, as do your other two. glad you had a lovely day.

the flowers were spectacular!
happy sunday.
xo
~molly

Vivian sa...

Nydelige bilder av et flott bord.
Blomsteroppsatsene var knallfine.
Så flott at dagen var så fin.

Klem Vivian

Anonym sa...

Hei Silje.
Kjempefin oppsats :-) Kanskje blomsterdekoratør neste? ;-)
Klem fra Hege (Mester Grønn)

Fjordheim sa...

Et aldeles nydelig bord, og flotte oppsatser. Jeg liker også å lage blomsterdekorasjonene selv. Og med masse blomster og fine skåler, så blir det jo bra. Den sølvskåla di var jo kjempefin.
Ønsker deg ei herlig uke :)

Maret sa...

nydelig, det har nok vert ein flott dag for store og små..
Kjekt å halde på slike tradisjoner..

making baking and creating sa...

Little princess is beautiful and her sister and brother, too:). Wonderful table. Now I know what these flowers were for;).

Hanne Mette sa...

Gratulerer med dåpsbarnet! Nydelig dekket bord, skjønne blomsteroppsatser og fine unger. Dette kan du Silje!
Slapp av og nyt en rolig kveld.
God klem fra meg

Anonym sa...

Hei!
Så nydelig blomster oppsats Silje. Synes du har vært veldig flink. Kjempe fint bord med flotte farger. Fint til en liten prinsesse.

Klem

Monica sa...

Blomsteroppsatser kan du absolutt. Nydelige var dem! ♥ GRATULERER med dåpsdagen! :)

Beth sa...

Så vakkert du har pyntet bordet?
Virkelig verdig en liten prinsesse. Og blomsteroppsatsen ble riktig lekker, dette kan du da?
Tre nydelige barn, tenk så heldig dere er...

Men jeg vil tro det er litt godt å kunne senke skuldrene igjen nå...

Klem...

mali-mo sa...

Gratuerer med dagen til den lille nydelige datteren din, og til dere ;)

Kjempefin pynt, skjønne unger, og det hørtes ut som en herlig dag! Så heldige dere er som har en stor familie rundt dere!

God klem til deg ;)

Hverdagsgleder sa...

Nydelig dekket bord, og flotte barn :-) Koselig med familien samlet i dåp :-)

Silje sa...

Så utrolig flink du er til å sette sammen blomster, oppsatsene var utrolig vakre!

Familien Schulze sa...

Gratulerar med skjønne dåpsbarnet! Nydelig pynta bord og blomsteroppsatsar!

Lady E sa...

Nydelige barn og nydelig dekket bord. Gratulerer så mye med dåpsdagen til vesla =)

Anonym sa...

Så vakkert dekket bord! Skal si du er flink til å lage oppsatser. Jeg har selv god trening i forbindelse med både dåp, konfirmasjoner og mange bryllup, så dette kan jeg mye om. Har fått god veiledning av blomsterdekoratør underveis, og da jeg viste henne bilder fra dåpen hos deg, ble hun veldig imponert.
Så gratulere både med vel utført dåpsdag og et vakkert lite dåpsbarn!
Klem Berit

Anonym sa...

For et utrolig nydelig dåpsbord!! En stor inspirasjonskilde til dåpen til min egen datter nå i påsken. Hvor har du fått tak i de glassflaskene? De var utrolig søte...

Anonym sa...

Et flott bord til dåpen. Lurer veldig på hvor du har fått tak i de glassflaskene til blomster?

Hilsen Anette