søndag 22. mai 2011

Små muffinsbakere!


    Når det er søndag, man ikke har noen planer og regnet plasker ned, da må man finne på noe koselig sammen! Ferdinand, Augusta og jeg har bakt muffins i dag, etter oppskrift fra Leila's a piece of cake, og de ble kjempegode!
   


Kjempestas å få knekke eggene selv! Og det gikk veldig bra, selv om jeg hadde hjertet i halsen et øyeblikk:)



Stolte barn som kunne servere pappa egenlaget og -pyntet muffins, og fylle et helt fat med herligheter i pasteller!



 Noen ganger får jeg spørsmål om hvordan jeg rekker alt! Jeg kan love dere at jeg hverken er supermamma eller veldig effektiv, men jeg prioriterer å gjøre det jeg koser meg med! Og å bruke tid på barna, for vi vet jo alle hvor fort tida går. Nå trenger feks badet oppe sårt en vask, og masse nyvasket tøy ligger klar til bretting. Og huset ser alt annet enn strøkent ut! Nå skal vi lese Kardemomme by, så må jeg nok få gjort litt her etterpå... Men det går jo ikke fra meg;)




ha en fin søndag!


17 kommentarer:

Nina sa...

De så herlige ut! :-)
Viktig å prioritere de tingene som gjør en glad - helt enig! Her er mann og barn bortreist i helgen - og jeg har svingt både malekosten og støvkosten! Neste helg blir det muffinsbaking her og! :-)

Kine sa...

Nam de så skikkelig gode ut :)
Her i huset elsker vi muffins;) i allefall jeg og junior, så det er ofte vi lager :))
Kanskje jeg må prøve disse:)
Og jeg er helt enig...vi må prioritere, her har det vært kosesøndag:) Men jeg må nok trå til etter at junior er i seng i kveld :)

Henriettes hus sa...

Så herlige :)

Jess viktig å prioritere ting som gjør en glad .

Ha en fin fin søndagskveld.

Henriette

Eldbjørg sa...

Viktig å prioritere riktig! For det mener jeg virkelig du gjør. Som du sier selv, husarbeidet går jo ingen steder!
Kos dere masse med baksten. Og det tror jeg ikke blir noe problem, så flott som den ser ut! Tror nok Leila's bok må opp på listen til jul/bursdag. Da muligens det blir litt baking her i heimen og ;)

Håper dere får en strålende uke :)
Klemmer fra Eldbjørg

Lina sa...

Du er så herleg, Silje! :-) Eg har sagt det før, og seier det igjen: Heldige er dei ungane som har deg til Mamma! :D

Du prioriterer heilt riktig etter mi meining i allefall. Såg ut som ein kjempefin søndagssyssel! Kokeboka til Leila er heilt fantastisk! Så inspirerande og flott.

Hulda sa...

Så koselig dette så ut. Gøy å bake både for liten og stor. :) Gratulerer med nominasjonen hos nib! :))

Lykkeliten sa...

Herlig søndagssyssel!
Ta vare på tiden med barna, som du sier så går tiden fort og andre gjøremål går ikke fra oss.

Klem Lykkeliten

HANNES DAGBOK sa...

Gratulerer med NIB nominasjon!

Må bare si at jeg fikk et lite søtsug her nå men får vel prøve å stå imot siden jeg har spist loff med syltetøy i hele dag;)

Klem,Hanne

Landcharm sa...

Både bakerene og kakene var veldig søte!

visbysjarm sa...

Hei Silje!

Så koselig med muffins-baking. De så både fine og kjempe gode ut!

Jeg syntes du er kjempe flink uansett jeg. Tenk på den fantastiske barndommen barna dine får ;-)

Ha en fin søndagskveld videre ;-)

Klem

Annfrid sa...

Jeg er veldig enig med deg, alt handler om prioritering. Det fine med rot og tøyvask er at ingen tar det fra oss:-) Kos deg sammen med de søte små.

Hilsen Annfrid som liker å titte innom her. Elsker de flote peonene i headern din.

Klem

Helene sa...

Hei! Så flott og inspirerende blogg!Ser du er fra Telemark, der bor jeg også! Legger meg til som følger, så jeg lett finner deg igjen:o)

Ha en fin uke!

Heleneklem;o)

Camilla- Casual living sa...

ser ut som at de koser seg veeldig med bakingen. tror jeg må bli flinkere til å slippe mine små til innimellom:)

-Camilla-

Living LaVida sa...

Så koselig dere har hatt det! :)
Artigt å finne på slik sammen med barna!
Nydelig den kokebokholderen din forresten!
Ha en strålende mandag!

MissMette sa...

Alltid koselig å titte innom deg
Silje ღ så herlige bilder og ikke
minst nydelige ღ Du er bare kjempe
flink, så gøy å følge bloggen din ღ
Høres ut som du prioriter veldig
bra, viktig å gjøre ting man liker,
når man har muligheten til det ღ
Kjempekoselige bilder fra muffins-
dagen deres ღ Stor klem fra Mette

Fjordheim sa...

Du er flink som klarer å prioritere det som er viktig. IKke mange årene ungene er små, etterhvert får en mer enn nok tid til å prøve å holde huset i prikkfri stad til enhver tid. Ikke at det er det hios meg, selv om ungene er store. Men tid til det har en, hehe.
Nydelig servise du hadde fått. Hadde ikke klart å si nei til det jeg heller. Har nok alt for mange serviser jeg også. I går da vi hadde besøk, overlot jeg til sønnen og jenta hans å dekke på til kaker og kaffe fordi jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilket servise jeg skulle bruke. Da tenkte jeg på at jeg sikekrt har for mange å velge mellom. Et luksusproblem. Men noe skal en jo samle på.
Ønsker deg ei herlig uke :)

Det søte liv - Kristine sa...

Nydelige kakebilder du tar! Du er hjertelig velkommen til å poste et av dine fristende bilder med link til bloggen din på facebooksiden til Det søte liv:) Hilsen Kristine