mandag 23. mai 2011

Rabarbrasaft!



Ungene og jeg har laget rabarbrasaft i dag! Jeg nevnte det såvidt for dem i går, og de hadde ikke glemt det da de kom hjem fra barnehagen nei! De elsker å hjelpe til med å bake og lage mat, ihvertfall i noen minutter;)

Å koke saft ga meg sommerstemning, herlig på en dag hvor det regner og blåser iskaldt!

Vi fikk rabarbra fra pappas hage for et par år siden, og den har vokst seg kjempestor! Jeg liker rabarbrasaft veldig godt, og synes det er deilig med litt syrlig drikke, spesielt når det serveres til noe søtt bakverk feks! Nå er det bare å vente til ripsene og solbærne er modne!



 Jeg har akkurat kommet hjem fra Plantasjen (kjekt med langåpent til kl 21!) og er full av inspirasjon til å planlegge hagen! Så det skal jeg gjøre NU;)




ha en super kveld!

12 kommentarer:

hjertero.com sa...

Oi oi, rabarbrasaft faktisk! Her går det jammen unna, så deilig! :)

Ses vi imorgen kanskje? :)

Klem fra Silje

Hegeslilleboble sa...

Nam, det er godt. Jeg har også rabarbra i hagen, kanskje jeg skal safte litt jeg også:). ha en fin kveld!

Henriettes hus sa...

NAM NAM ♥

For noen fantastiske bilder.

Ha en fin fin uke

Klem Henriette

Solveig (Svingenslillehus) sa...

mmmm... den så frisk og god ut! Flinke du og ungene er! Blir rett så imponert her jeg sitter jeg! :)

Ha en fin og inspirerende hagekveld!
Klemmer

Lulle og Laban sa...

Hei!
For en nydelig blogg du har og fantastiske bilder du tar:O) og rabarbrasaft. Det er så godt det!
Lykke til med planlegging av hagen!

Carina :O)

visbysjarm sa...

Nam,det så godt ut! Du er flink Silje ;-)

Kine sa...

Oi så flink du er :)
Rabarbra er noe jeg alltid har hatt lyst til å ha i hagen, må nok skaffe meg det :)
Har du en oppskrift på saften som du vil dele?

Tulip sa...

Ja, det er veldig godt.
Jeg lagde det i fjor, men i år har ikke mine rabarbra blitt særlig store...

Whitebite sa...

rabarbra er noe av det beste jeg vet! og det minner om sommer...♥

(takk for kommentar hos meg Silje, jeg ble nesten like glad som føste gang. Stor fan vet du;o)

Vivian sa...

Forn noen herlige fargerike bilder!!!

Blåveispiken sa...

mmMMm..det ser helt nydelig ut! Jeg kjøpte meg saftkoker i fjor og gledet meg til årets saftsesong, -helt til jeg kom på at jeg jo har induksjon :o(

Servicet under var lekkert forresten! Kjekt å ha litt forskjellige :o)

Ha en strålende dag! Klemmer, Marianne

Lenebo sa...

så flink du er. Den safta så god ut. Veldig koselig og prate med deg hos Therese. Ønsker deg en god dag :-)