tirsdag 24. mai 2011

Peoner, pledd og svar på spørsmål!


I går fikk jeg endelig kjøpt meg peoner! Og fargen på dem passet perfekt til Constanse sitt nye pledd, som mammas venninne har strikket til henne;)



Jeg får stadig spørsmål, både på bloggen og på mail. Jeg rekker dessverre ikke svare alle, selv om jeg skulle ønske det! Jeg svarer på noen spørmål her, de jeg kommer på, og lurer du på noe eller ikke har fått svar tidligere, så skriv en kommentar under dette innlegget, så svarer jeg alle, enten i kommentarfeltet eller i eget innlegg!


Fargen på huset vårt og lekestua heter rørosrød!

Oppskriften på rabarbrasaften er Leila sin, og finnes på recept.nu.

Liftgardinene på soverommene våre har mammas venninne sydd for oss (hun samme som har strikket teppet faktisk;)) De er sydd med lystett stoff bak, og vi er kjempefornøyde med dem!

 


Som sagt, spør hvis du lurer på noe, og beklager til dere som ikke har fått svar av meg!




ha en fin tirsdag!

14 kommentarer:

Mine hverdager (Anne) sa...

Takk for svar ♥

Og fine blomster har du :)

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hei!
forresten, takk for at du svarte :)
Trur du venninnen til mammaen din tar på seg oppdrag med å sy på bestilling liftgardiner? Synes dem er bare helt nydelige!!

Var forrestn å kjøpte bladet BoligDrøm igår, synes reportasjen var kjempe fin og det fortjente du virkelig! Er kjempe glad på dine vegne!:)

Ha en fin dag videre,

hilsen Rebekka.

silje-sin sa...

Hei Rebekka! Beklager at jeg ikke har fått svart deg på mail, det har jeg hatt så dårlig samvittighet for! Jeg skal høre med mamma om hun er interessert i oppdrag! Hvor mange er det evt snakk om?

Så koselig at du likte reportasjen!

klem fra Silje.

Flottekort sa...

Hei!

Kjempesøt blogg du har! Og nydelige peoner!

Anonym sa...

Hei Silje. Tusen takk for svar:) Jeg er en av dem som har sendt deg dem:) Jeg vil også gjerne bestille gardiner av henne hvis hu påtar seg oppdrag:) Trenger 5 stykker. Eller om hun kan oppgi hvor/hvilket stoff hun kjøpte og evt.oppskrift? I tillegg ville jeg gjerne hatt fargekoden på den lyseblå skuvsengen? Og hvor har du kjøpt bokstaven A til å ha bakpå? Og så lurte jeg på lysdiodene, ryene og sengepleddene.. Uff, jeg var av dem som hadde mange spørsmål. Men du har det bare helt nydelig:) Klem Kjersti

Karin sa...

Hei Silje,for en nydelig farge... Fantastisk! Syns du er en helt fantastisk mamma jeg,du elsker barna dine og det er herrlig å se alt du finner på med dem. Elsker de fine bildene dine.Leste fødsels- historien din,jeg har ikke egne barn,men leser de med skrekkblandet fryd. Nydelig bilde av de to jentene dine. Klem fra Karin

Anonym sa...

Hei! Jeg elsker bloggen din og mon tro jeg ble glad da jeg fant repotasje fra deres hjem i bolig drøm :) Dere har mitt drømme hjem! Så utrolig koselig, fint, hjemmehyggelig og jordnært!

Jeg har forresten vogn dilla og lurer på hvilken vogn har du?

Caroline sa...

Heisann Silje!
Flotte bilder hos deg,peoner er virkelig vakre blomster:)
Kjempefin reportasje i bolig drøm:)
Ønsker deg og dine en fin uke videre:)
Klem Caroline

silje-sin sa...

Hei Rebekka og Kjersti!

Jeg har bedt mamma spørre venninna si om gardinene, så svarer jeg dere når jeg vet mer:)

Kjersti: Skuvsenga er malt i fargen Isvann (vi brukte Sens maling). Bokstavene (ferdinand har også) er kjøpt på Shabby (mener jeg!) i Oslo, men den er vel lagt ned. Vet de kan bestilles hos countrybymail.se. Har dessverre ikke sett dem andre steder. Lysslyngen er kjøpt på Kremmerhuset for en stund siden, men de har kanskje noe liknende fortsatt?:) Ryene kommer fra Green Gate! Hvilket sengeteppe mente du?:) beklager igjen at jeg ikke har fått svart før!

Anonym: Tusen hjertelig takk for kjempekoselig kommentar! Vi har Emmaljunga Edge Duo Combi, har hatt den siden Ferdinand ble født! Er veldig fornøyde med den:)

Spør igjen hvis jeg ikke har uttrykt meg klart:)

klem fra Silje.

Anonym sa...

Hei igjenn Silje!

Det er snakk om 3 stk.liftgardiner(to smale og et normalt vindu) eller 6 stk. (fire smale og to normale vinduer). evt. til et lite vindu til. Kommer egentlig ann på hvor mye oppdrag hun ønsker å ta på seg :) Stoffet kan jeg selv anskaffe og få sendt.

synes jeg husker du i et tidligere innlegg skrev at du egentlig ønsket rosa/hvite og blåe/hvite stripete liftgardiner på barnas rom, men siden du ikke fant slikt stoff, gikk du for helfarget gardiner? Siden det virker som vi har ganske lik smak, og jeg har leita litt og funnet det på nett, tenkte jeg å tipse deg i tilfelle du engang kunne tenkt deg det stoffet selv :)
Visst du søker på : http://www.ralphlaurenhome.com/products/fabric/items.aspx?haid=21&collId=&sort=&page=all&phaid=
og ser ned på rad 9, rekke 3 og 4, på "Monroe stripe", vil du finner noen kjempe søte stoffer man kan bruke på barnerom! Synes dem bare er helt nydelige!:)

Ser det ble litt langt det her, håper du fikk med deg alt :)

Klem Rebekka.

Anonym sa...

Tusen takk for svar, Silje. Jeg går igang med maling av seng til helgen:) Mente teppet,- et blått på sengen til Ferdinand. Nydelig:) Når det gjelder de trebokstavene. Er de 12 cm høye, eller større? Klem Kjersti

silje-sin sa...

Hei igjen Kjersti! Det lyseblå sengeteppet til Ferdinand kjøpte jeg billig i Danmark for tre år siden. Vet dessverre ikke hva merket heter! Trebokstavene er store, er nok de på 23 cm når jeg ser i nettbutikken. Lykke til:)

Anonym sa...

Tusen takk for svar. Ha en strålende dag. Gleder meg til å høre om gardinene. Jeg kan gjerne ta oppskriften og sy også jeg altså, hvis hun ikke ønkser oppdrag. Klem Kjersti

Anonym sa...

Hei igjen Silje. Her kommer nok et par spørsmål fra meg... Hvor mang strøk måtte du ha på skuvsengen? Og grunnet du den først? (jeg er ingen dyktig maler) . Og hvor har du kjøpt den lille kofferten med vinduer som står hos ferdinand? Ligner greengate sine ting, men finner den ikke på nett. God fredag. Klem kjersti