søndag 22. mai 2011

Jeg samler på...



 ...serviser!

Jeg må visst bare innse det... Ikke den mest praktiske tingen å samle på, ihvertfall ikke plassmessig! Men når jeg "ramler over" så mange fine utgaver, klarer jeg ikke la være:) Og ofte finner jeg nye eller brukte til en billig penge, da er det jo ekstra moro:)

Det nydelige serviset på bildene har jeg fått av pappa skrotnisse. Han var på besøk hos oss i påska, og lurte på om jeg ville ha et servise han hadde i bilen. Jeg ble med og kikket, og OM jeg ville! Det heter Patrician og kommer fra Wedgwood, og var i mange deler! Og jeg har faktisk savnet et gammeldags servise i kremhvitt;)


Og i går kom jeg over enda et søtt servise, det skal jeg vise dere en annen dag:) Nå er kjøkkenbenken full av kopper og fat, og jeg må prøve å finne plasser til de.. Er redd noe annet må ut:)



Nå håper vi på et par timer i hagen før regnet kommer!




ha en kjempefin søndag!


8 kommentarer:

Audhild sa...

Ååå, det var nydelig!
Masse fine snirkler og krinkler & kroker :)
Og så fint det passet sammen med lilla! Nydelig dekket bord!

Fin søndag videre!

KROnPRINSESSENE sa...

Nydelig servise, og kjenner meg helt klart igjen når det gjelder det å finne plass til noe nytt hi, hi.

Leste nettopp om siste fødselen din under her...
Godt at en fødsel kan oppleves slik også. Utrolig flott at du deler. Vi er også utrolig takknemlige for de 3 skjønne små vi har fått, så noen flere fødsler blir det ikke her heller...

Har lest reportasjen i Bolig Drøm i dag og må bare få si at dere har et nydelig og gjennomført hjem.
Flotte bilder og fin tekst.

En fin søndag ønskes dere :)

Klem May Helen

Karinaen - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

Utrolig lekkert servise dere har der. Selv har jeg to middagsserviser, et fra Rosendal av nyere dato og et arvegods, nemlig bryllupsserviset etter min mormor. Utrolig fint å ha noe så vakkert etter henne :)

Elsker forresten bildene i headeren, kan sitte å se på dem leeeenge..

Ha en herlig søndag!
Klem Karina

sitrende sa...

Så vakkert det er -
og så heldig du er som har en pappr som er "skrotnisse" ;)

Fru Eriksen sa...

Så lekkert!! Der var du heldig!! Ha en fin søndag! Flott blogg, og et nydelig hjem du har!

Olga sa...

Hi, your blog is just awsome! It's really beautiful and full of good energy:-) It gives me a lot of inspiration (even if I don't understand a word;)Your photos show everything!) All the best for you and your great family :-)

Kristine sa...

Servise er gøy! Jeg har begynt å samle på Blå Fasan av Egersund, men synes det er vanskelig å få tak i annet enn dype små tallerkener.
Leste også om fødselen din, så bra at det gikk så greit!
Min fødsel nr. 2 gikk også kjempefort, hadde full åpning da jeg ankom sykehuset. Nydelig lita tulle - gratulerer!

Klem Kristine

Old Chic sa...

Åhhh!
*Smelt* -For et nydelig servise!
Jammen er du heldig


-Ha en flott dag : )
Klem