søndag 29. mai 2011

Grønnsakshage!


Forrige helg fikk vi endelig på plass grønnsakshagen vår! Det har vi planlagt siden snøen var på sitt høyeste i vinter, og ungene har vært svært så ivrige! Så nå håper vi på god avling av gulrøtter, reddiker, neper og persille. Og lukterter til pynt! I kjøkkenvinduene har tomatplantene vokst seg store, så det er vel på tide å få dem ut også!



Ungene og jeg var ute og kikket i sta, og nå har det kommet små spirer som skal bli reddiker og gulrøtter. Blir spennede å følge veksten videre!



 Nå har mannen og de to store reist i barnebursdag, lillemor sover, og jeg, jeg nyter stillheten...;)




ha en god søndag!


11 kommentarer:

Kine sa...

Så fin grønnsakshage!
Kos deg og nyt stillheten, -så lenge den varer :-)

Hanne Mette sa...

Så gøy! Regner med det er stor stas for ungene.
Håper dere får masse fine grønnsaker der etterhvert.
Her er det fullt hus i helgen. Mine søstre og 2 tantebarn + min egen lille flokk. Akkurat nå nyter jeg en liten Knerten gifter seg-pause. ;)

Klem fra Hanne Mette

Eva sa...

Jeg er så imponert over alt du rekker, og hvor flott du har det!!

Ha en flott søndag :)

Klem fra Eva

bestefarjenta sa...

Lykke til med grønnsakshagen. Ingenting smaker bedre enn det man får til selv :-)

Petrine sa...

Ingenting er så godt som gulrøtter fra egen hage :) Barndomsminner :)

Ha en fortsatt fin søndag!

Monica sa...

Datt tilfeldigvis innom deg, og her vil jeg følge med videre! Kjempefin blogg! :)

Klem fra Monica

Tante Hilde sa...

Så spennede,blir gøy for dere alle å følge med på. Ha en fin uke. Klem fra tante

Tulip sa...

Koselig med egendyrkede grønnsaker.Her spiser vi allerede spinat og ruccola fra hagen. Deilig!

Moro for ungene å følge med!!!

Anne sa...

Dere er så flinke! Gøy at de små får være med :) De pinnene var jo utrolig skjønne :)

Familien Steinsbø sa...

Hei Silje!

Kan du fortelle litt om hvordan dere lagde grønnsakshagen? Dette har jeg lyst til å gjør selv med mine barn.
Takk for all inspirasjon! Din blogg er absolutt favoritt! Ha en fin uke :-)

Stine

visbysjarm sa...

Så moro med grønnsakshage! Det gleder jeg meg til å følge videre ;-)