onsdag 25. mai 2011

Forsommer hos tante


I dag har jeg som jeg skrev tidligere besøkt tanta mi som bor i et nydelig hus ved sjøen. Jeg har vist bilder herfra før, men noe så pent kan man vel ikke se for ofte?:)



Rekk opp handa alle som har en gressplen som ser slik ut! Det har ihvertfall ikke vi...:) Eller en sånn klematis for den saks skyld:)



Hortensia blir nok en stor favoritt for meg i sommer.. Men nå har jeg allerede to store, og da holder kanskje det! Margeritter er sommer for meg, men jeg får dem dessverre ikke til.. Noe på stamme vil jeg også gjerne ha, fint med blomster i ulike høyder!



Jeg elsker døra inn til kjøkkenet, med de små rutene! Jeg tok mange bilder inne også, men siden det ble over 20 bilder tilsammen kommer resten i morgen:)





 ha en fin torsdag!


16 kommentarer:

Hege sa...

Wooow,for ett fantastisk sted...og så masse lekre blomster.

Å nei...har langt ifra en sånn plen,hihi.
Kos deg masse.

Klem Hege

Vimså sa...

Tanta di har nok brukt litt tid å få til det resultatet.
Nydelig!!
Plena vår er ikke nærheten.. vi tok blant annet opp sikkert 150 løvetannplanter i helga..
nyt ammetåka -
men margarittan ska da itj verra så vanskelig?.. mine står så fin utafor døra.. bruker du gjødsel..?
Lykke til videre.
Klem Mari Johanne

Hulda sa...

Virkelig god stemning hos tanta di! Et herlig hus, og en flott beliggenhet. Virkelig herlig den døra inn til kjøkkenet, ja. Koselig.

Anna Berit sa...

Kan godt forstå at du er betaget af stedet... og så ligger det lige ud til vandet også. :-D

jordbærpiken sa...

Fantastisk fint sted! Og en nydelig plen! Sånn vil jeg ha! Har tanta di en god oppskrift? :)

Anonym sa...

Hei igjenn Silje!

Det er snakk om 3 stk.liftgardiner(to smale og et normalt vindu) eller 6 stk. (fire smale og to normale vinduer). evt. til et lite vindu til. Kommer egentlig ann på hvor mye oppdrag hun ønsker å ta på seg :) Stoffet kan jeg selv anskaffe og få sendt.

synes jeg husker du i et tidligere innlegg skrev at du egentlig ønsket rosa/hvite og blåe/hvite stripete liftgardiner på barnas rom, men siden du ikke fant slikt stoff, gikk du for helfarget gardiner? Siden det virker som vi har ganske lik smak, og jeg har leita litt og funnet det på nett, tenkte jeg å tipse deg i tilfelle du engang kunne tenkt deg det stoffet selv :)
Visst du søker på : http://www.ralphlaurenhome.com/products/fabric/items.aspx?haid=21&collId=&sort=&page=all&phaid=
og ser ned på rad 9, rekke 3 og 4, på "Monroe stripe", vil du finner noen kjempe søte stoffer man kan bruke på barnerom! Synes dem bare er helt nydelige!:)

Ser det ble litt langt det her, håper du fikk med deg alt :)

Klem Rebekka.

ANETTESHUS.COM sa...

Ah! Så idyllisk og vakkert! En nydelig plass!!

Ha en super dag!

Klem klem
ANETTE

Jorunn Elizabeth sa...

så nydelig og idyllisk. Får meg til å tenke på små barbente føtter som springer på plenen, jordbær og hjemmelaget saftis, fange krabber i spann.. Hærligt!!

Mine hverdager (Anne) sa...

Utrolig fint sted tanta di har. Og den gressplenen er det nok få som har maken. Vår plen ser ihvertfall ikke i nærheten så pen ut. Hva er trikset?

Little Miss Norway sa...

Hello there!

I've just spent the last hour or so wandering through your beautiful blog, and it truly is a feast for the eyes! Wish my ancestors had never left Norway when I see these wonderful photos but then I wouldn't be here if they hadn't!


It has given me lots of inspiration for when I visit the garden centre this weekend!

Looking forward to future blogs, keep up the wonderful work!

Stor klem og ha en god helg!

Mxx

Livy sa...

Helt FANTASTISK!!!

Ønsker deg en fin torsdag! Klem fra Livy

Tonemor sa...

For et flott sted. Må være helt herlig å ha sjøen som nærmeste nabo:)

HA en flott dag!
Toneklem

Annfrid sa...

Utrolig flott sted, det er godt å ha noen sånne steder å komme til:-)

Klem

Lady E sa...

Så utrolig koselig det var der. En virkelig pærle!

RoseSommer sa...

Har sett bildene dine fra din tantes sted før, men det er jo et sted en aldri kan se seg mett på, så tusen takk :-) Så nydelig helt nede ved sjøen. Et drømmested!

Anonym sa...

Very good info. Lucky me I ran across your website
by accident (stumbleupon). I've saved it for later!

my page: cellulite treatment reviews