mandag 16. mai 2011

American apple pie


Det er jo en kjent sak at jeg gjerne bruker ferdigmikser når jeg skal bake. Ihvertfall når det gjelder muffins og sjokoladekaker. Det er både fordi jeg synes det er lettvint og godt, og også fordi det er da jeg får best resultat! Men jeg har stadig et mål og en drøm om å kunne diske opp lekre kaker fra bunnen av! Og med inspirasjon på alle kanter, har jeg tenkt til å prøve meg litt frem!




Mest av alt blir jeg inspirert av nydelige Leila Lindholm, og oppskriften på hennes American apple pie har jeg prøvd i dag! Den finnes i boka a piece of cake, og alle hennes oppsrkifter finnes også på recept.nu.



 Mannen fikk være prøvekanin, og han er virkelig takknemmelig å bake til! Halve kaka forsvant, så da må vi vel kunne si at den ble godkjent?:)



Og den ble faktisk god! Syrlige Granny Smith-epler, søt paideig og krem med karamellsaus var en fin kombinasjon! Ønske om hva som skal bakes neste gang har jeg allerede fått av mannen, så da kommer vel fortsettelsen på historien her etterhvert:)




 To av mine herlige barn på vei til 17.mai-feiring i barnehagen! Og dit skal vi andre også nå, for å gå i tog og drikke kaffe!




ha en flott nasjonaldag i morgen!

11 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, så fine barna er :-) Ha en fin dag :-)

Anonym sa...

Hello from Poland.You've got fantastic children.I love your blog!!I'm a regular reader of it.

Henriettes hus sa...

Så nydelige bilder ♥

Skikkelig 17 mai stemning.

Kjempeherlige barn ♥
Kos dere på 17 mai feiring i bhg.

Klem Henriette

Cecilie sa...

Gjett om den skal testes! Det så helt nydelig ut:-) Topp at oppskriften finnes på nett.

Klem fra Cecilie, med ønske om en koselig 17. maifeiring i morgen

aqui pelo campo... sa...

love, love your photos!!!
Delicious pie...mham, mham!
Have a great week!

Karin sa...

Hei Silje,så flink du er til å bake.Og så flotte barn du har. Ha en riktig så god 17.mai.Klem fra Karin

Vitaboet sa...

Hej fina Silje.

Åh ja visst e det god, helt underbar. Gör den alltid på sommaren när vi har gäster eller tar en med på middag till vänner,uppskattas alltid.

En gång gjorde jag den med vaniljsås till med krossade polkadotter i, det blev en HIT:).

Så vackra dina barn e, hoppas allt e bra med den lilla prinsessan också.

Ha en fin 17 maj. Vi ska fira den i Drammen för första gången, spännande;).

Kram Camilla

Home By Virginia sa...

Mmmmm... Den paien så god ut...!!! :)

Flotte bilder av dine nydelige barn... .)

Ha en fantastisk fin feiring i morgen!

Klemmer ♡

ennahs lille hjørne sa...

Å den paien sååå god ut!!
Fikk vann i munnen;)

Ønsker dere en fin 17 mai feiring i morgen!!

Mom`s garden sa...

Flotte bilder og herlige barn.

Paien såg bare fantastisk ut.

Fant bloggen din hos Henriettes hus. Har lagt deg til følger, masse fint du har lagt ut=inspirasjon.

Petrine sa...

Fine bilder og søte barn :)
Så fin og frodig en blomsterkasse du har.
Ha en fin 17.mai!