tirsdag 19. april 2011

Vår i hagen

 


Det er VÅR i hagen, og vi kan allerede stryke et par ting av lista over hva som skal gjøres i år! Her ser
dere vårt "nye" verandagulv! Vi har til nå hatt mørk brunt gulv, noe jeg var fornøyd med i starten, men jeg syntes fargen falmet fort, og ble litt for rød, pluss at det var veldig varmt å gå på når sommeren var på sitt beste!

Denne gangen har vi beiset i fargen shimmergrå, og jeg tror vi blir fornøyde! På bildene ser det jo nesten ut som det er snø på gulvet;) Men verandaen virker mye større, og jeg liker at det er så lyst!



Stemorene vokser, og klærne tørker fort i den deilige vinden..



En rutelilje kom på plass i et bed i går, og oktoberbergknappen viser sine knopper!



I rosebedet vokser masse krokus, som har spredd seg! Til høsten må jeg huske å sette ned snøklokke-løker, for jeg hadde bare to stakkars små blomster i år!

I verandakassene på inngangspartiet har jeg plantet stemor. Det hadde jeg for to år siden også, og lovet meg selv aldri mer... Jeg ble så lei av plukkingen, pluss at de var visne allerede i begynnelsen av august. Men så kom jeg over disse i den lyseblå fargen jeg liker så godt, og behovet for å pynte litt ute vant over fornuften! Stemor er jo flotte, så vi får nyte dem så lenge de varer!



Disse bildene tok jeg for noen dager siden, og til venstre ser dere fargen verandaen hadde før.



Løkene fra årets løkblomster har kommet i jorda....



 To bilder av solbærbusken, tatt med èn ukes mellomrom! Det skjer virkelig ting i naturen nå, til og med bjørka begynner å bli grønn!




Har våren kommet i din hage?




ha en fin kveld!

16 kommentarer:

Hanne Mette sa...

Så fin terrassen ble!Vi har kjøpt beis i dag. En grå variant og jeg gleder meg til å se hvordan det blir.

Koselige hagebilder også. Det skjer virkelig ting fra dag til dag ute nå. En deilig årstid.

Kos dere!
Klem fra meg

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så koselige utebilder... Synes det nye gulvet ble kjempe fint!

Kos dere videre i påsken
klem

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Må jo gratulere med den skjønne lille tulla! Flotte vårlige bilder her og nydelige påskeblomster og skjønn pynt! Skjønner at det er duket for en herlig påske hos dere!
GOD PÅSKE!
Klem fra Tone

Den gamle stil-de svunne tider sa...

ååå så koselig vår innlegg !!
Håper det går bra med dere, nyfødt baby og greier-kos deg !!
Det ble kjempe fint med skimmergrå beis, det er akkurat samme fargen vi har tenkt på-men er redd den blir litt for lys ?? El mannen er redd for det.hehe Så koselig hage dere har, her holder vi på med terrasse, men laaaangt igjen til noe ferdig hage, det tar jo åresvis.

i mitt lille rekkehus sa...

Så fine vårbilder du viser!! Og kjempe flott gulv på terassen, flott inspirasjon!

Møkster Bu sa...

Herlige bilder! Ja, våren kommer her i havgapet. Til og med de ville blomstene er på veg. Som kublom.


Ps: bli med på Øy-søker-familie-lotteri hos oss!

Tulip sa...

Gratulerer med nydelig liten baby!
Så koselig med et nytt familiemedlem.
Må si du er effektiv, sånn rett etter fødsel... Ble fin veranda da, med nye farge.
Koselige bilder:)

God påske!

RoseSommer sa...

Så fin terrasse! Vi beiset vår lys grå ifjor (eller var det året før), og det har vi ikke angret på. I år fikk den et nytt strøk. Ikke så veldig nødvendig, men det er mye skitt i nedbøren iløpet av året, og det er vanskelig å få av. Har en på for mye terrasserens og vasker litt hardt så sliter det også på beisen. Ikke helt lett å få gjort jobben helt perfekt. Men med to nye strøk i år (kunne klart oss med ett, men når først været var så bra.....) så ble det så rent, lyst og fint igjen. Og imorgen blir det mer sol!

Marie sa...

Verandaen ble jo superfin! Jammen noe å tenke på.... ;) Herlige vårbilder også :)

Hanne Margrete sa...

Nydelige hagebilder! Og huset deres er så fint!! Den grå terrassen ble veldig fin:) Jeg har tenkt på om jeg skal bruke grå beis på gulvene inne når jeg skal pusse opp..

Ha en fin påske videre, klem fra Hanne:)

jordbærpiken sa...

Nå gleder jeg meg til å begynne ute hos oss. :) Har planer om å beise terrassen lys vi også. Det så jo veldig flott ut på bildene! :)

Kos dere i påsken! KLemklem!

MissMette sa...

Hei Silje
Er innom deg flere ganger i uka, men dessverre ikke så flink til å legge igjen en kommentar :) men titter innom for å ønske deg en riktig god påske ღ

Vi også malte shimmergrå på terrassen vår for noen år siden, og ble kjempefornøy :)) Nydelige bilder som alltid her hos deg, masse herlig inspirasjon .... Klem fra Mette

Anonym sa...

Hei,
gratulerer så mye med lille tulla... Vakker... :)
Blir det virkelig så bra resultat å beise over brun gammel beis??(nå fikk jeg høy puls) ;)
Vi har brunbeiset og det trengs å freshes opp i år.. Kan jeg gå for grått mon tro???? *veldig lyst nå*
Mannen må overtales, ønsk meg lykke til!!
God påske!!
Klem Kari

Anonym sa...

Hei Silje. Har et spørsmål ang. beisinga som dere gjorde, fjernet dere den gamle beisen først, eller beisa dere rett oppå med den nye beisen?

Hadde vært så deilig å fått nytt lyst gulv uten å måtte fjerne den gamle fargen.

Hilsen Grete

Karin sa...

Hei Silje,så flotte vårbilder... Og syns du har et innmari koslig hus,både ute og inne.Jeg håper lille prinsessa har det bra og mamman også.Ønsker deg en riktig god påske.Klem fra en fast leser (Karin)

silje-sin sa...

Hei Kari og Grete! Vi (mannen) vasket verandaen med terrasserens og høytrykkspyler, og da forsvant nesten all fargen! Så da var det nok med to strøk med grått, det ble veldig bra! Mannen måtte overtales her også, men nå er han kjempefornøyd:) Lykke til begge to, og god påske! klem fra silje.