tirsdag 5. april 2011

Rosa marengs


I går fikk jeg plutselig lyst til å lage marengs. Merker jeg blir litt påvirket av å lese mange flotte kakeblogger, og i tillegg har mannen og jeg begynt å se på en del kakeprogrammer ettter at vi fikk noen nye tv-kanaler. Sånt er til å bli kakegal av;)



Jeg har alltid likt marengs, og min søte farmor bakte det ofte til bursdagene våre da vi var små, pluss en kjempestor hjemmelaget marsipankake!

Jeg har alltid likt ordet marengs også faktisk:) Et ord jeg derimot ikke likte da jeg var liten, var gravid. Derfor fortalte jeg søstra mi at når jeg ble voksen og ble gravid, skulle jeg heller kalle det parengs! Det kom jeg plutselig på etter å ha bakt i går;) Søstra mi og jeg har ledd masse av det, men jeg husker også at jeg ikke lo da hun hadde fortalt det høyt i klassen sin;)



Vel, rosa marengs ble det i går. Tror det kan bli en hit i barnebursdager etterhvert! De gikk ihvertfall ned på høykant hos lillesøster:)



En lysrosa pelargon skaper sommerstemning på spisestuebordet!



 Jeg er fortsatt gravid (eller parengs...) og i dag blir det kontrolltime hos legen! I tillegg skal jeg se etter bursdagsgave til vår kjekke sønn som fyller fem i påska! Hos oss er det mye bursdagsprat om dagen kan jeg love!




ha en fin tirsdag alle sammen!


16 kommentarer:

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Parengs var et genialt ord! :D
Og marengsene ble kjempefine og så utrolig fristende ut! Har du noen oppskrift, evt? Har aldri prøvd å bake det før...
Lykke til på kontroll!

Fru Schenk sa...

Dette så vel godt ut :o) Dekorativt er det jo også. Lykke til på kontroll i dag :)
Ønsker deg en fin tirsdag!
Hilsen Ingebjørg

Mona sa...

Det så utrolig godt ut med hjemmelaget marengs... (selv om jeg sitter her og ikke har spist på 1 1/2 døgn pga omgangssyken)

Sjarmerende med bursdagsprat, har ei jente som nettopp ble 5 år selv, og det var masse spenning og forventning til dagen!

Lykke til på kontroll!!
Ha en fin dag :-)

Silje sin blogg sa...

Det så kjempe søtt og godt ut;)

micano sa...

Fine maregstopper! Hva slags sprøyte bruker du? :-) Jeg lagde marengs for litt siden, men jeg bare la de på bakepapiret med en skje.. det funket det også da..

Livy sa...

God formiddag fru Parengs! Herlig!!!

For noen nydelige bilder Silje - og de marengsene skulle jeg GJERNE hatt!!! Mmmmm...

Ønsker deg en fin dag, og tenker masse på deg! Snart er prinsessen her ♥

Klem fra Livy

Hilde♥ sa...

Så fine marengsen ble. Flink du er.
Parengs var kult ord. Tihi.
Har du lyst å dele oppskriften?
Fikk lyst å lage sånne selv.
Ha en herlig dag og lykke til på kontrollen.
Klem Hilde

Lisas hjem og skatter sa...

nam de saa gode ut :) parengs! hehe :) artig ord!

ha en kjempefin dag :)

Talentina sa...

fine rosa marengs! jeg elsker det! men blir ikke så ofte laget her i hus da.. du må ha lykke til på gavejakt og kontrolltime:)

Camilla- Casual living sa...

mmmmmm, de så gode ut. Guri malla, jeg er så sukkervark.Får vann i munnen hver gang jeg ser noe med sukker i *rister på hodet av meg selv*

Ha en fin kveld.

Camilla

RoseSommer sa...

Marengs er pent, og nesten synd å spise.
Du orker jammen mye, forresten. Lykke til, vil jeg bare få si allerede nå.
Og så må jeg fortelle at jeg har vært i en "berømt" bruktbutikk på Nylende idag! Første gang for meg, og det var moro! Hadde ikke så mye tid (les: brukthandel-allergisk ektemann i bil utenfor), men fikk sett alt allikevel. Og kjøpt litt. Dit skal jeg igjen!!

KRISTIN - Vingesus og Julebrus sa...

Så morsomt ord!! Alt man sa og gjorde som barn, gitt...Og den som husket bare en brøkdel av det: )

Marengs skal vi lage til konfirmasjonen til niesa mi. Der er planen å pynte med rosa godteri og rosa blomster.

Fortsatt fin dag! : )

Betina sa...

Det ser bare for godt ud :o) Klem Betina

Grys lille sa...

Så herlig innlegg fra deg!! Du må ha lykke til den siste tiden som parengs, hehe:) Dette er spennende:)
Marengsene så GODE ut!

klem

Caroline sa...

Kjempefine! Marengs må bli neste bakeprosjekt her i hus. :-)

Pernille, med en prinsesse i magen sa...

Det så deilig ut! Jeg har aldri bakt marengs før, Kanskje en oppskrift i ett innlegg ;)