tirsdag 19. april 2011

Kakefunderinger



 Denne uka fyller Ferdinand fem år, og flere feiringer står for tur! Jeg tenker ut hva slags kaker som skal serveres, det finnes mange gode tips på nettet! Til voksenselskapet har jeg faktisk spurt noen av gjestene (besteforeldre og tanter) om de kan ta med seg en kake, eller takket ja når de tilbød seg. Med alt som skal ordnes, og med baby i hus, synes jeg det var for dumt å takke nei til den hjelpen!

Barnebursdagen skal være rett over påske, og temaet bestemte den unge herren allerede i januar! Jeg er ingen kakebaker, og tyr gjerne til Toro, fordi jeg synes det er godt også! Drømmen er jo å kunne trylle frem lekre kaker fra bunnen da, så jeg får jobbe litt med den saken;) Har noen gode oppskrifter å dele med seg, blir jeg veldig glad!


Nå må jeg shine litt over her, i dag venter to koselige besøk! Hilde, bilder av verandaen kommer:)





ha en fin tirsdag!

7 kommentarer:

Livy sa...

Heisann Silje!
Du MÅ bare innom bloggen http://www.passionforbaking.com/ kanskje finner du noe du kan lage her! Jeg har planer om å bake en kake hvor oppskriften er hentet derfra i påsken!

Kos deg MASSE med besøk!
Stor klem fra Livy

Anne Mai sa...

Skulle også akuratt tipse deg om passionforbaking, men Livy kom meg i forkjøpet...
Ha en flott påske.

Tove sa...

Hei Silje,
så flotte navn på barna.
koselig.
Ferdinand. Nydelig!
Det samme gjelder de andre.

lykke til med bursdagsfeiring,
klem Tove i
dronninghuset.b.c ;-))

Eva sa...

Hehe ser at passionforbaking er nevnt ja, var det jeg skulle tipse deg om også.

Ta imot ALL hjelp du kan få. En ting er at du nyter det, men mange synes jo det er hyggelig å bidra litt også :)))
Her i huset er gulrotkake med farget ostekrem en slager. Kjøp farger fra cacas og pynt med det de ønsker (eks seigmenn, flagg, krokodillegodteri, påskeegg etc)

B sa...

http://b-mylittlehouse.blogspot.com/2011/04/h-for-helg.html Denne er VIRKELIG god! :) Jeg elsker kaker som ikke skal i ovnen. Resultatet blir alltid perfekt med denne oreo-oppskrifta!

Petrine sa...

Hei.
På www.detsoteliv.no er det mange kaker å velge mellom :)
Noe for enhver smak.

Kristine sa...

Langpannesjokoladekake er et supert utgangspunkt for mange typer kreasjoner og veldig lett å få til. Veldig populær pleier den å bli også, ikke minst fordi pynten kan varieres i det uendelige!

Sikker på Ferdinand får en kjempe fin kake jeg! ;-)

Lykke til med forberedelser; og du! - man tar imot all den hjelp man tilbys i den situasjonen du er i! :-))

Klem Kristine :-)