tirsdag 26. april 2011

Jungelbursdag


I dag har Ferdinand feiret femårsdagen sin med vennene sine! Allerede i januar fant han ut at han ønsket seg jungelbursdag, og på samme tid kjøpte jeg inn alt "utstyret", asjetter, innbydelser, ballonger m.m.




Jeg prøvde meg på en jungelkake, det er sjokoladekake med smørkrem. Jeg må huske å kjøpe gelèfarger til å farge kremen med, konditorfarge er virkelig ikke like effektivt! Pynten var ville dyr i plast. Stor stas for en gutt som elsker dyr!



Muffinsene fikk herlige dyr i papir til pynt, de har svigerinna mi kjøpt i USA, og er i samme serien som ballerinaene Augusta hadde i sin bursdag. 

I år som i fjor pyntet jeg bordet med plastikkdyr, jeg synes det er en enkel (og billig!) måte å pynte på, som gir god effekt!



Heldigvis var vi heldige med været i dag også, det har vi vært hver gang Ferdinand har feiret bursdag. Så da ble det masse lek ute også!





 ha en flott kveld!

33 kommentarer:

Vimså sa...

Stor stas å feire bursdag..
Flott kake ... syns plastdyra var helt på sin plass når jungel var tema.. Takk for tipset!!
Ha en flott aften..
Mari Johanne

Hulda sa...

Dette var jo virkelig flott! Så heldig gutt Ferdinand er! Flott og kreativt laget, Silje. Men, slikt er jo du en mester på!

Husmora sa...

Så flott grønn jungelkake! Den var en artig ide synes jeg :-)
Takker for tips!
Ha en flott kveld, -her benkes det til frustrerte :-)

Lina sa...

Du e så flink, Silje! :-) Alt du kjem på og får til. Eg beundre deg, og bloggen din. Vert glad kvar gong du har lagt ut eit nytt innlegg! Ungane dine er heldige som har ei så aktiv, oppfinnsom og god mor. :-) Kjempestilig kaka, og veldig lur måte å pynta eit bord på.

Veronica sa...

Er det noen som kan lage jungelbursdag så er det deg. Jeg er mektig imponert.
Heldig lite bursdagsbarn =)
Klem

Grys lille sa...

Fantastisk!! Alt det du får til!! Takk for gode tips:)

Ha en fin kveld!
klem

Dronninghuset sa...

så flott du ordnet bursdagen, gjennomført!
dette kan du.
moro å være bursdagsbarn da...
god kveld,
Tove

*❀*ℳḯʟʟḯ℮ ℳεα∂☺ωSẘℯℯ☂*❀* sa...

so bright an fun :o)

a lovely party!

Zucker und Honig sa...

awesome!!! Great Party ;-)
Beautiful ideas ;-)

Sweet Greets
Nadine

Talentina sa...

så koselig!

Mathildes skatter... sa...

Helt herlig bursdagskake og pynt :)
Super ide.

Made in heaven sa...

Wow! Fantastisk flott bursdag, så gjennomført!

Karinaen - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

For en herlig bursdag! Nå fikk jeg også lyst på jungelbursdag (men jeg er kanskje litt gammel?) Iallefall, så er gelefargene av merket Wilton helt fantastiske. Butikker som forhandler Cacas har nok et godt utvalg. :)

Ha en herlig uke!
Klem Karinaen

KROnPRINSESSENE sa...

Å, så utrolig gjennomført, kreativt og fint...
Som du har stått på for å få en kjekk bursdag :)
Den kaka der var knall fin og sikkert like god ;)
Klem May Helen

Marit sa...

Så utrolig flotte dekorasjoner. Jungelbursdag er jo kjempekut og det trenger ikke være så vanskelig heller. Stilig med plastlekene på bordet :)

borghild sa...

For en flott bursdag du har stelt i stand! Jungeltemaet var kjempefint, og jeg tar av meg hatten for kaka!
Her er det snart jentebursdag, og minstemor har bestilt Hello Kitty-kake i år som i fjor, så vi får se hva jeg kan få til. Har også bestilt noen 'rekvisitter' fra USA, men jeg synes de har drøyd lenge i posten nå... Håper iallfall de kommer i tide:)

Du, jeg må bare spørre deg om terrassen deres. Du sa at dere har hatt en mørk farge før, gikk det fint å bare beise lysere sånn helt uten videre? Jeg har alltid angret på fargevalget vårt (dvs mannen bare kjøpte den fargen som var brukt fra før), men hvis det går an å beise lysere, blir ingen gladere enn jeg for det!

Kos dere i finværet framover!!
Klem fra Borghild:)

Beth sa...

Snakk om spennende bursdag!
Så moromt laget!

lillpastill sa...

Nei og nei så stilig! Helt topp tema for en liten/stor gutt.. Han er jammen heldig som har en slik kreativ mamma som deg - du er flink!

Minner meg faktisk litt om min oppvekst og alt det fine mine foreldre stelte i stand.. Ingenting er så kjekt som slike gode minner både for liten og for stor..

Får lyst å lage jungelbursdag jeg også nå.. Gleder meg som et lite barn til å stelle i stand babyshower for en venninne, det er det nærmeste jeg kommer pr.i dag.. :)

Natti natt, klokken har for lengst passert lalle tid..:)

Brit sa...

Hærlig jungelbursdag. Må legge meg den her på minne,store muligheter for en lignende dag for min lille prins på hans 6 års dag i sommer:) Takker for mange gode ideer:)

Kine sa...

Så kult:) de papir dyra i muffinsene var såå fine, de hadde vært noe for min dyreelsker også. Synd de er kjøpt i utlandet!

Kjempesmart å pynte med plastdyr :))

Her blir det nok også dyrebursdag. I juni da..! Har kjøpt inn endel utstyr, og på europris hadde dem til og med dopapir med dyr på;) hehe

Anonym sa...

Så flink du er!
Og gratulere med/til 5års gutten!
brukte lang tid på å se det femte "kammuflasjelyset" forran sebraens bein.... :o)
Hilsen Marte

Piulfen sa...

Gjennomført og morsomt pynt. Heldig Ferdinan er som har en mor som lager jungelbursdag til han.

Veronika sa...

Så utrolig flott temabursdag du har laget! Kan tenke meg at den falt i smak hos jubilanten:)

Tinka sa...

Looks great!! I had such a party for my son years ago and I used the same party dishes :-)
Best wishes
Tinka

LIVS LYST sa...

Du er jo helt rå på bursdager og selskap du, Silje! DEN kaken!! Wao. Tipper ungene hylte høyt og koste seg. ;O)

Ha en fin dag med den skjønne familien din!

Liv

Fjordheim sa...

Så kjempeflott dette ble da. Ei herlig kake, og et flott dekket bord. Du er kreativ. Kan tenke meg det var en gutt dom var fornøyd.
Ha ei fortsatt god uke :)

Bittelille huset/Jennifer sa...

Så herlig tema for bursdagen:) Og du har virkelig vært flink til å velge ut ting og pynte - det ble kjempefint:)

klem jennifer

susan`s side sa...

Kjempefint ble det, kan tenke meg han var fornøyd. Jeg har laget jungelrom til sønnen min http://susans-side.blogspot.com/2008/12/barnerom.html

Kristine sa...

Så kreativt og lekkert! Hvor er asjettene kjøpt?

Flottekort sa...

Wow for en bursdag! Så kult med jungelparty!

TANTE HILDE sa...

DU VERDEN SÅ FLOTTE KAKER. DU ER KREATIV. KLART DET BLIR EN HYGGELIG BURSDAG. kLEM FRA TANTE

Mia sa...

Så utrolig artig med jungelbursdag. Kjempemorsomt pyntet. Du har sansen for detaljer. Veldig , veldig inspirerende og koselig blogg!. Takk for titten.
Hilsen Mia

Kine sa...

Heì Silje! Her har jeg en som enten vil ha sjørøverbursdag eller jungelbursdag i desember. Hvor kjøpte du asjettene,serviettene osv osv? :) Svar gjerne på min blogg eller på mail: kinelindstad at gmail.com