lørdag 16. april 2011

Hentesett og påske i pasteller



Påskepynten har kommet opp fra esken sin, og gjør hjemmet mer fargerikt! Ungene og jeg gikk ut for å plukke kvister til påskeriset i går, og nå har Mailegkaniner og -påskeegg pyntet det!



Det blir flere påskebilder etterhvert, jeg knipset en del bilder mens jeg pyntet:)

Constanse sov i over fire timer i strekk i dag, så mens mannen og de største var flinke ute, fikk jeg gjort en del inne. Det har vært så nydelig vær, så tre klesvasker har hengt ute på snora også. I tillegg har vi kjøpt beis til verandaen, og jeg håper jeg får begynt på det prosjektet i morgen. Men mest av alt brukes ledige stunder til kos med vår skjønne prinsesse:)



Flere spurte om hentesettet til C, og det viser jeg mer enn gjerne frem! Jeg synes det er helt nydelig, jeg så det første gang da venninna mi Merethe (many little blessings) hadde det til sin lille Frida. Svigermor er kjempeflink til å strikke, og da hun sa jeg kunne velge et hentesett, var jeg ikke i tvil!



Jeg elsker alt ved disse plaggene! Fargene, blomstene, sløyfene og mønsteret.. Oppskriften finnes hos dalegarn.com, i hefte nr 226.




 Nå skal mannen og jeg se Mesternes Mester, koselig med et program begge liker! Etterpå venter et par episoder med Trädgårdsfredag (opptak fra i går), et program jeg virkelig elsker! I tillegg blir det påskemarsipan og potetløv, og sikkert litt snusing på vår nydelige baby, jeg føler meg som verdens heldigste!




ha en god lørdagskveld kjære lesere!

23 kommentarer:

Silje sa...

Så påskefint du har fått det!
- og for et nydelig hentesett!

Ha en fin kveld :)

i mitt lille rekkehus sa...

Nyyydelig hentesett! Fantastisk fint!! Kjekt å pynte litt til påske med barna, det har vi og gjort. Kos dere masse med den lille jenta:)

Hverdagsgleder sa...

Nyyydelig hentesett :-) Skjønne farger, disse fargene passer så fint sammen :-) Ha en fin helg !!

villasoltoppen sa...

Nydelig hentesett! Kos dere masse med vesle jenta deres! Og ha en fin kveld videre ;-)

Vivian sa...

Gratulerer så mye med den skjønne lille jenta! ♥
Nydelig bilde av henne og storesøsknene her under - tenker de er stolte.
Nydelig hentesett - det minner meg på at kanskje jeg også skal begynne å tenke på det.
Nyt lørdagskvelden! Hørtes ut som gode planer.

Stor klem
Vivian

hobbyvimsa sa...

Gratulere til dere alle med den vakre prinsessen,nydelig navn:)
Kos dere mye.Min Anneli er 7 uker i dag,og tiden går så fort.Herlig hentesett og påskepynt:)

ha en fin påske:)

Klem Linda:=)

KROnPRINSESSENE sa...

Først av alt: GRATULERER med nydelige Constanse :)
Og for et sjarmerende og fint hentesett...
Kos dere sammen -ja det er FANTASTISK å være en familie på fem!
Klem May Helen

Tove sa...

Så nydelig hentesett,- den buksa var bare knallsøt da;-))
flotte påskeegg også...
kos dere i kveld og med lille prinsessen.
tida og årene går så fort, så nyt dagene.
hilsen Tove i dronninghuset.b.c

Talentina sa...

*sukkersøtt*

Hanne Margrete sa...

Helt nydelig det hentesettet! og nydelige pasteller hos deg,jeg liker!!

Klem Hanne:)

Auroras hjem... sa...

Åhh, det er det nydeligste hentesette jeg noen gang har sett !! Helt vidunderlig. God påske. Klem Merete

Lina sa...

Så søt påskepynt! Og for eit NYDELIG hentesett! Sukk! :-) Så kjekt at du kosar deg og kjenner deg så heldig. GOD PÅSKE til deg og dine <3

Herman Grans ♥ sa...

Nydelig hentesett :) Det må nok strikkast her og :D God helg! Hilsen Grete

HusmorDronninga sa...

Så fint hentesett!
Og en utrolig fin lita jente også ;)
Nyt tida.. som du vet blir de altfor fort store :)

Beth sa...

Dette er det skjønneste hentesettet jeg noen gang har sett... Noe såå lekkert til en liten prinsesse?

Precious Home sa...

Så fine farger du pynter med til påske!

Og for ett utrolig vakkert hentesett. Likte godt blomstene på buksen:)

Ha en fin kveld!

Mathildes skatter... sa...

Så utrolig søtt hentesett. Så fint strikket. Heldig hun som får det :)
Min lille som kommer har fått hentesettet kjøpt, men hun blir vel fornøyd :D

God påske.

Anonym sa...

Hei, gratulere med ei lita prinsesse. Hente-settet var kjempesjønt.

Hvilke kanal går Trädgårdsfredag på?

Ha ein fin påske.

silje-sin sa...

Hei anonym! Håper du ser svaret her! Trädgårdsfredag går på NRK1 kl 17.10 på fredager (fjorårets sesong) og på SVT2 kl 21.30, nye episoder. Hilsen Silje.

Magdalena sa...

guriland for et vakkert strikk...
ser du har make mailegpynt som meg, det er så søtt..
kose dere, og fin påske!
magny

Alexia sa...

Ja det er nydelig...........akkurat det der var det min søster plukket ut også, så nå skal strikkepinnene til pers her!

PERFEKT LYKKE sa...

For noen lekre påskebilder du viser i dag! Elsker pastellene. De gjør seg like godt som det knallguel ;) Nå kommer påskefølelsen smygende!

Ønsker deg en riktig fin påske! Hilsen fra Helle

Line/enlillaknapp sa...

Først og fremst; gratulerer så mye med den nydelige lille frøkna! ;)
- Jeg forelsket meg virkelig i hentesettet, utrolig søtt!
Ønsker deg og dine en riktig god påske! Kos dere masse med den lille:) -for jammen vokser de fort;)