søndag 3. april 2011

Helt på tampen...


Et innlegg helt på tampen fra meg i dag! Med bilder fra hagen, for det er der vi har tilbragt dagen:)
Det var ganske skyet og grått da vi gikk ut, men etterhvert brøt sola gjennom, og temperaturen var helt herlig!

Gråtass-traktoren er i drift igjen!



Jeg gikk på med friskt mot og begynte å beskjære busker og stauder. Litt tidlig synes kanskje noen, men jeg fikk klarsignal av onkel Jan, som er hageekspert;) Jeg fant dessverre fort ut at tøy og bøy, stor mage og kynnere ikke er den beste kombinasjonen. Derfor raket jeg litt løv...



..og satt meg godt tilrette på en stol i solveggen! De hvite stolene er i kunstrotting, og er nye av året! Vi har seks stykker, og vi har mange planer for hvordan vi skal få verandaen koselig i år!





Ellers har vi disse planene ute:

¤  male ihvertfall to vegger på huset

¤  male levegg, gjerdet mot naboen, og hvite detaljer på huset

¤  få kantsten rundt alle bed, og fylle på med grus inntil husveggene

¤  sette opp gjerde mot lekeplassen (se bilde over) og male det



...og sikkert mye annet! Vi har ihvertfall masse arbeidslyst nå, og får utnytte det! Selv om jeg er mer mobil når babyen er ute:) Vi er ingen eksperter på hverken hus eller hage, men prøver oss frem, og får lære mens vi holder på!




En påskelilje jeg kjøpte denne uka, er den ikke fin?:) Det ser forresten ut som opplegget mitt med løkblomstene (sette dem i jorden når jorda er frostfri) fungerer fint, det er masse spirer i bedene, fra løker jeg plantet i fjor! Men når jeg skal plassere løkene i år, må jeg nok ha et system, så det ikke blir helt hulter til bulter!


Nå skal jeg kikke litt mer i interiørpermene mine, hadde glemt hvor mye inspirasjon de gir meg!





ha en fin kveld!



Takk for at du leser bloggen min!


8 kommentarer:

Lina sa...

Eg elskar bloggen din, Silje! :-) Har begynt å laga min eigen inspirasjonsperm etter nettopp inspirasjon frå deg ;-) Å planta ut løkplantar i bedene når frosten forsvinn har eg gjort fleire år. Du kan gleda deg, for ofte veks løkane seg flottare år etter år :-) I dag planta eg ut både perleblomster, ein kvit påskelilje-aktig narciss, påskeliljer, krokusar, snøklokker, sviblar og amaryllis! :-)

Liftup sa...

Mange flotte bilder her, jeg gleder meg masse til å begynne å stelle ute i hagen. Blir nok noen maling prosjekter her også denne våren/sommeren :)

Ellemell sa...

godt å arbeide litt i hagen da... men skjønenr det er tungt nå! Da så de stolene veldig fine ut og sitte i!

De tåler og stå ute hele året eller, vet du noe om det?
klem ellemell

ReVinyl sa...

Åhhh...så trivelige bilder!!

Vi bor i blokk i Oslo og ønsker oss noe større, men her er prisene elleville...Åhhh som jeg lengter når jeg ser dine flotte bilder...

Jenta mi på 7 snart 8 har et ønske for sommerferien...kan vi leie et hus med hage ;) Jeg sa at vi kunne være på hytta leeeenge i sommer, og da var det ikke fullt så viktig å leie dette huset lenger...men kjenner absolutt følelsen av å bli kvalt. 4 stykker med ting og tang på 68 kvm, kan bli litt heavy til tider ;)

Fin ny uke te dæ! :)

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Den påskeliljen var kjempefin!!!

As sa...

Hei=)
Så flotte vårlige bilder!=) Greit å ha en hageekspert en kan spørre til råds! Hagearbeid er nok tungt som gravid, ja. Vær nå bare forsiktig=) Takk for titten! God ny uke til dere=)

Anonym sa...

Herlige vårbilder! :-)
Syns du er sprek jeg!! Ha en flott uke!
-Erika

Lenemor sa...

Hei!
Så herlig å pusle litt i hagen! her er det masse snø endå så vi ser nok ikkje plenen før etter påske.. Men det er fantastisk når våren kjem! Å klippe busker er ikkje for tidlig. Ein februar/ mars er ganske ideelt trur eg. har fått med med at tre og busker skal beskjerast før det blir sevje i treet.. Kos deg Siljemor<3 plutselig har du ein liten deilig baby i armane som kjem til å halde deg i arbeid :) klem