fredag 1. april 2011

Hagemoro for de små!


I dag har ungene og jeg sådd litt igjen! Nå har frø som skal bli markjordbær, cherrytomater og "zinnia elegans" kommet i jorda. Vi har jo planer om å ha en liten kjøkkenhage i år, og der skal vi ha blant annet gulrøtter, sukkererter, litt urter og redikker. Kan man ha cherrytomater i en plantekasse tror dere? Eller kanskje de passer bedre i en krukke?



De små elsker å hjelpe til, og jeg synes det er koselig at de får være med på hele prosessen.



Jeg har tatt vare på pottene fra løkblomstene jeg har kjøpt i år, så det ble et fargerikt plantebord!



Blomsterpinner i form av gulrøtter og reddiker som skal stå i plantekassen ute!



 Jeg sådde for en måned siden også, en sommerblomst og gressløk, men det har gått ganske dårlig dessverre... Tror det ble for fuktig for de små frøene, så jeg får passe på denne gangen. Mitt motto (siden jeg ikke har peiling;)) er at jeg må prøve og feile, så får vi håpe vi ser noen blomster eller grønnsaker til slutt! En liten spire er igjen da, som skal bli som på bildet ved siden av;)





ha en flott fredag alle sammen!

10 kommentarer:

RoseSommer sa...

Her passer "en får ikke mer moro enn en lager sjøl" veldig godt. Spennende å få noe til å vokse og gro rundt seg. Kanskje du ender opp med et drivhus snart??

Lidyll sa...

Herlig, silje! Husker jeg alltid var så glad i å være med å plante da jeg var liten...med både mamma, farmor og mormor...*smile* Gode minner*smile*

Hilde♥ sa...

Koselig å gjøre noe med barna.
Ha en herlig helg.
Klem Hilde

Beth sa...

Dette er spennende vet du...
Kommer til å titte i pottene hver dag for å se om noe er skjedd.
Koselig å la barna få være med på sånt!

Petrine sa...

Koselig med en egen kjøkkenhage :)
Ha en fin helg!

villasoltoppen.blogg.no sa...

Så koselig det så ut.Fikk lyst til å så litt jeg også ;-)

i mitt lille rekkehus sa...

Koselig aktivitet, kjekt å gjøre noe sammen med barna! Og lurt å ta vare på plastpottene;)

Veronica sa...

Så herlig. Vi pleier å ha cherrytomater og de knasker vi som bare det i hele august. Bedre enn druer...mmmm.
Så koselig aktivitet!
God helg!

Veronica sa...

Så spennende! Har en drøm om å lage kjøkkenhage selv ..en gang :-)

Ara sa...

Det er så koselig å plante frø for å se hvordan de vokser til små spirer og planter, elsker hele den prosessen. Lykke til med det nysådde. :)