torsdag 7. april 2011

Der man minst venter det...



....kan man iblant komme over små skatter!

Det følte jeg da jeg var innom Europris i dag, og så dette rødprikkete serviset i melamin. Praktisk, og billig, for alle delene betalte jeg ca 200 kr. Kjekt til piknik, eller grilling på verandaen! Jeg har Green Gate servise i porselen i rødt og hvitt prikkete, så da kan de kombineres!




 Her stråler sola nok en dag, men det blåser ganske kraftig. Da er det vask av badene som gjelder i stedet for uteliv:)




ha en fin dag!



Flere spurte etter oppskrift på marengsene jeg laget! Oppskriften jeg skulle følge inneholdt tre ingredienser: sukker, vaniljesukker og eggehviter. Utrolig nok hadde vi ikke nok sukker, og ikke noe vaniljesukker (det er sånt vi "alltid" har). Derfor ble det eggehviter, sukker og litt melis! Ble veldig godt det også, jeg tok litt på slumpen, men det var ca 3 dl sukker, 1 dl melis og 6 eggehviter.

11 kommentarer:

Petrine sa...

Europris kan overraske :)
Fint servise.

Ha en fin torsdag!

Hanne Margrete sa...

Så herlige kopper! Sommerlige og fine:)
Ha en fin torsdagskveld!
Klem

nádya sa...

What gorgeous stuff you got - I loved the combination of polkadots and the gingham background with the flowers!!! Nádya

Anonym sa...

Tusen takk for tips ang vasking av vinduer. Jeg kjøpte vidunderklutene på Nille, og jammen gikk det som en drøm å vaske de vintermøkkete vinduene:) Aldri har di vært så rene og fine som nå.
Deeeeilig med vår og nyinnkjøpte blomster på verandaen som kan sees gjennom rene vinduer.
Kos deg fremover og masse lykke til med den lille jenta som kommer snart.

Klem Therese S

Camilla- Casual living sa...

OI det var et søtt sett. Perfekt til å ha ute:)
Ha en fin kveld.
-Camilla-

PERFEKT LYKKE sa...

Skikkelig fresht servise, og vakre sommerlige bilder! Kom akkurat over bloggen din, og liker det jeg ser!

Ha en fin torsdagskvel, hilsen bloggvenn Helle

et kjært hjem sa...

Kjempefint servise, deilig at fine ting ikke alltid trenger å være dyrt! Ha en fin kveld ;)

Annfrid sa...

Tror jeg må en tur på Europris i morgen, for jeg ønsker meg veldig et kaffisevise til å ha ute.

Klem fra Annfrid

Line`s MorsommeTing sa...

Jeg er litt enig med deg i det Silje. Europris har faktisk mye fint. Selv om det er lavpris, så synes jeg det er mye spennende ting der som man kanskje ikke alltid finner andre steder. Vi kjøper for eksempel en deilig cider der. Ofte istedet for brus, fordi vi synes det smaker bedre og friskere med en fruktcider fremfor cola for eksempel.
Jeg har funnet flere fine ting på både Europris og Nille jeg. Kurver i drivved, hvite piknik-kurver med rutet blått og hvitt. Og dette er virkelig rimelig!
Så jeg er i grunn ikke overrasket over at du har funnet dette servise der.. selv om jeg ikke har sett det selv. Men jammen skal jeg ta meg en tur og kikke på det. Det var kjempe-koselig! :)

Min svigermor fortalte at hun kjøpte regntøysett faktisk på Europris for maaange år siden. Hun sier det holder stand den dag i dag! DET er faktisk bra. Mye annet regntøy går raskere i stykker enn det.. selv om det er kjøpt i dyre butikker.

Nyt dagen Silje.
Klemmer fra Line

Casa Nyheimen sa...

Er det i plast? (så du hadde skrevet at de var i noe men sa meg ikke stort..)
Enda ei unnskyldning til å dra på europris da ;P

Lulla sa...

Hei,
Endelig har jeg også fått litt av disse flotte tingene. Håper det er greit at jeg har lagt inn en kobling til ditt innlegg hos meg.
Lulla