lørdag 26. mars 2011

Vårtegn og tv-favoritt ♥


Jeg blir glad av de minste vårtegn om dagen, som at gresset kommer til syne igjen, tørr asfalt og spirer i hagen. At snøen har smeltet så jeg ser blomsterpottene igjen, og at sola skinner på dem kl 17.30!

Små kaniner som ligger i en skål og venter på å bli hengt opp på påskeriset er også nok til å få meg smile:)



Tulipaner som strekker seg mot sola. Som jeg skrev fikk jeg dem av Ferdinand i går, og det var så mange at det måtte bli to buketter!



Jeg har vist den før, men må bare gjøre det igjen:) Stemorsblomsten som hang som et slips har virkelig kommet til sin prakt igjen, med masse skjønne blomster på!

Jeg planter som regel en del stemor ute, og for et par år siden hadde jeg dem også i verandakassene. De bugnet etterhvert, men jeg ble så lei av å plukke dem, og synes det er dumt at de er ferdig blomstret allerede i begynnelsen av august (men da har de jo blomstret lenge, for all del!). Men så er de så skjønne og villige også, så finner jeg de rette fargene blir det nok en masse stemor i år også!

Hva pleier du å plante i dine krukker og kasser?



 I går gikk Trädgårdsfredag (eller Fredag i hagen som det kalles på norsk) i reprise på NRK, og det er et av mine favorittprogrammer tror jeg! Nydelige omgivelser, bra tips, matlaging og masse fint i hagen! Snart begynner nye episoder på svensk tv også, så nå må jeg bare huske å se på det:)


 
ha en fin lørdagskveld!


9 kommentarer:

Guttemamma sa...

...ja dette har vært en herlig vårhelg, jeg tok med meg pledd,kaffe og avis ut i solen,helt herlig! Silje, når stemorsblomstene er avblomstret blir det masse frø inni blomsten. De kan du strø i blomsterbeddene på høsten, så kommer de masse opp neste år. De kan også fryses i små papirposer.
God lørdag og klem♥

Petrine sa...

Kjempe fine vårbilder du viser.
Gleder meg så til jeg kan begynne og plante og ordne litt utendørs.
Ha en fin helg!

B sa...

Nesten-ny blogger her! Ser vi liker mye av det samme når det gjelder barnerom! Supert tips å bruke mailegkaninene til ris. :) jeg hadde tenkt å lage uro av dem. :)
Superkoselig blogg du har, er alltid innom! :)

God lørdag!!

Prulletje sa...

lovely flowers, beautiful colours, wish you als a very nice evening !

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Stemorsblomster er så fine..
Ha en fin helg!
klem

Conny's Cottage sa...

hello,

wonderful fotos.

greatings send Conny from the Nederlands

Ingunn sa...

*misunnelig på våren* Her er det så absolutt ikke vår. En halvmeter med snø dekker min gårdsplass, og mine små tulipanløker er dekket.. *sukk* Så herlige bilder du har. Koselig her inne.

-Ingunn-

fam Schulze sa...

Ja hurra for alle vårtegn!!! Her går me og gledar oss over spirer i "melkekartongpottene" me sådde i for ei veke sidan. Morro å følge med på både for ho på 3 og ho på 31:) Har sådd Dukkekrage (ein lilla prestekrage??), cherrytomater og timian(som vistnok skal få nydelige lilla-rosa små blomster).Neste såprosjekt er lavendel, jordbær, gulrøtter og ein lilla tueblomst som dessverre ikkje blomstrar før til neste år, men da blir det fint i mai:)
Alltid koselig å besøke bloggen din! Lykke til med siste innspurt av graviditeten!
Britt Kirsti

Kine sa...

Jeg er så dårlig med blomster, så jeg må ha noe lett:p
Så det blir ofte tagetes og stemor hos meg. Med innslag av andre som ofte dør raskt dessverre!
Jeg er bare ikke flink med blomster:(
Selv om jeg elsker blomster.
Inne blir det ofte utbytting, da det er store temperatur forandringer her i huset (gammelt hus), for da holder dem ikke så lenge:(