lørdag 12. mars 2011

Vårlig voksduk!


Etter at vi la inn en ekstra lem på kjøkkenbordet vårt, har vi begynt å bruke voksduk. Jeg må innrømme at det er veldig praktisk! Og jeg synes det er fint også, men jeg har alltid vært glad i den hjemmekoselige følelsen tekstilduker gir.



Vi hadde en hvit duk til å begynne med, men den ble så stygg etterhvert, av både matsøl og ungenes farging og maling. Nå har jeg kjøpt en som er lys turkis med roser på, den er nok litt mer praktisk:) Og den gir følelse av vår på kjøkkenet, deilig med farger!



Dere har vel ikke glemt å kjøpe kubbelys på Nille?:) Det har ikke jeg som dere ser;)
En pakke med 7 lys koster 15 kroner, så lenge lageret rekker! De var tomme på vår nærmeste butikk i dag, overhørte jeg. Det er maks tre pakker per kunde, så jeg kjøpte tre, og så kom mamma og venninna hennes innom, de hadde kjøpt for meg de også! Nå tror jeg vi har lys en stund fremover!


Nå venter vi besøk av en bitteliten baby, og gleder oss alle sammen:)




ha en fin lørdag!

15 kommentarer:

Beth sa...

Så koselig det ble på kjøkkenet ditt?
Voksduk er både pent og praktisk og det får tankene til å gå til både farmor og mormors kjøkken. der var det alltid en koselig voksduk på bordet. Jeg også trives med voksduk på bordet, det gjør det både landlig og hjemmekoselig!
Kos dere med bebis besøk!

Karinaen - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

Herlig voksduk det der. Liker fargene veldig godt. Nå har jeg akkurat bakt knekkebrød etter din oppskrift :) Nydelige!

Jeg har også hamstret lys fra Nille. 6 pakker fant veien hjem til meg. Syntes det var så fin størrelse på dem :)

Ha en herlig lørdag!
Klem Karina

RosMari sa...

Jeg har ikke fått med meg kubbelys-kuppet man kan gjøre på NILLE. Får sjekke om det er flere igjen neste uke, etter at NIB-medlemmer har hamstret... Fin og praktisk voksduk til kjøkkenbordet. Ha en fortsatt fin helg!

Hanne Mette sa...

Koselig duk! Voksduk er et must synes jeg. I alle fall når man har eikebord og tre viltre små slik vi har her hjemme hos oss.
Går stort sett i hvit duk her, men jeg er enig i at de er litt upraktiske... Heldigvis er de billige også så det er lett å bytte ut.
Likte forresten kjempe godt fornyelsen på Ferdinands rom i innlegget under her. Cowboy kaninen er jo bare sååå kul!
Ha en fin lørdagskveld Silje.
Klem fra Hanne Mette

Blomsterpiken sa...

Kjempefin voksduk, sånn vil jeg også ha!

Hulda sa...

Nydelig duk, Silje! Passet godt på kjøkkenet også. :) Herlige bilder du viser. :)

Huset på terrassen sa...

Fantastisk fin og vårlig voksduk, og vet det selv, utroolig praktisk med barn i huset :) Likte veldig godt headeren din, fikk umiddelbar vår-feeling ! Ha en fin lørdagskveld.) Klem Linda

Petrine sa...

Jeg har voksduk på kjøkkenbordet selv jeg og kan ikke tenke meg noe mer praktisk.
Lettvint å bare kunne tørke av.
Fin duk du har kjøpt deg.

Kubbelys har jeg ikke hamstret. Rett og slett fordi jeg brenner veldig lite av det. Liker bedre telys.

Ha en fin lørdagskveld!

fialka012 sa...

Pěkné...

Unni sa...

Flott duk.
I dag he i baka knekkebrøda dine for andre gang den veko her:) Dem e berre kjempegod.

Lys skulle jammen me i å handla, men bor desverre noken mil unna den nærmaste nillebutikken.

Ønska de en god lørdag.

Gry sa...

hehehe, ja nå har du nok lys ja:-)

Så vår og sommerligt det ble med duken, kjempe koseligt:-)

Liker så godt headeren din med Perleblomster. jeg er så glad i perleblomster, den har jeg gode minne fra barndommen hos min mormor:-)

ha en fin kveld!

Klem Gry.-)

Lillemor sa...

Supert med voksduk! Har "brukt opp" ein god del tekstilvoksdukar, sånne som ser ut som vanleg duk, men som eigentleg er voksduk. Dei er fine å sjå på, men litt upraktiske når det gjeld sterke flekkar...og det blir jo ein del flekkar med små barn i hus :) No er eg på jakt etter ein fin skikkelig gammaldags voksduk :)Ynskjer deg ei fin helg Silje!

Line sa...

Voksduk = praktisk!

Når den i tillegg er pen, er det jo toppen!


Ha en fin helg:o)

Allis i Eventyrland sa...

Jeg syns duken var kjempefin! Og blomstene også, får rent vårstemning :)

Håper du har en fin lørdagskveld!

Margrethes hus og hage sa...

Så vakker voksduk :) Jeg har alltid voksduk på, med unntak av julaften :) Synes det er både pent og praktisk. Men de blir dessverre fort stygge, særlig av tomatsauser ol. Men det gir jo bare en god grunn til litt fornyelse på kjøkkenet :)

Lys får man ikke for mye av, godt tilbud man må benytte seg av. God helg videre til deg :)