tirsdag 1. mars 2011

Såtid!


Velkommen mars!


I dag har jeg gjort noe jeg synes er veldig moro, men som jeg helt ærlig har veldig lite greie på;) Jeg har nemlig sådd! Jeg har kjøpt inn en del frø, både til kjøkkenhagen og blomster, og noen av dem skulle i jorda nå! Jeg har veldig lite greie på slike ting, men man lærer vel bare ved å prøve?:)




De første pottene står i minidrivhuset i vinduskarmen.



 Jada, skikkelig "stylede" bilder;) Men det er bare så moro!

Endelig er mars her, og det er sol, mildt og lyst ute! Og fortsatt masse snø, men den er i ferd med å smelte, og et sted må man jo begynne?:) Nå skal det stekes pannekaker!



ha en flott dag!

21 kommentarer:

Lykken er 4 sa...

Åh, kor artig!
Her har været snudd fra solskinn til minusgrader og sludd... tror jeg tar frem hagebladet for inspirasjon.
Jeg gleder meg såå mye til hagesesongen:)

Klem klem

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Så herlig å sette i gang med vårlige sysler! Og så koselig som det er å se når det begynner å spire.

Jeg måkte fram terrassen i går, så nå venter jeg på mer sol sånn at man kan sitte ute under et pledd og nyte mens man får farge i kinna.
:o)

Kristine sa...

Mars er herlig!!! Har vært ute med de to minste i strålende solskinn og akkurat passe temperatur i dag - bare kost oss :-)

Kjempe fine bilder!! :-)

Kan jeg spørre hvor du har fått tak i minidrivhuset??

Klem Kristine :-)

Talentina sa...

så gøy!!! jeg skal snart begynne å så jeg også:) kjempe søtt minidrivhus du har da!

Rosehagen sa...

Så spennende:)
Ja, det læres av erfaring. Men så utrolig gøy med de små spirene som kommer etterhvert.
Er det månejordbær du har sådd?
Jeg sådde det i fjor, de ble så fine. Jeg må bare huske på å dekke de til så ikke rådyrene spiser de opp nå i vår.
Ha en fin ettermiddag:)
Klem

hjertero.com sa...

Å, det er så gøy når man kan begynne å så! Jeg pleier å så masse forskjellig, så får vi se hvor mye jeg får tid til i år... Så langt virket det lovende, for Mikkel er en fornøyd liten kar som stort sett spiser og sover og klager lite. Herlig å kunne være uthvilt med baby i hus!! :) -Så får jeg se hvor mye jeg har benkplass til... ;)

Lykke til med veksten! :)

Klem klem

Maret sa...

Ingen tvil lenger, våren er komt..
Dette såg koseligt ut..

Kari sa...

Så artig at du sår frø! Ingenting er som blomster og grønnsaker man har dyrket selv:)

Jeg har noen tips til deg:
-Så på sånne plastbrett som kjøttdeig og gullerøtter er i når du kjøper det. Det er kjempepraktisk!
-Vann med sprayflaske.
-Dekk til med plastfolie fram til frøene har spirt. Da får du gode spireforhold :)

Anemone sa...

Å, nå fikk du frem vårfølelsen i meg!

Bare i tilfelle: Husk å bløt de pottene du har brukt der slik at de ikke suger ut all fuktigheten av jorda som frøene trenger. :)

NTB sa...

så bra! ja du ser på min blogg at jeg også er i gang. Det er mars og lysere og lyserer ettermiddager! herlig. Så nydelig med fuglesangen på siden din også! Det du må passe på ved tidlig såing er nok lys og ikke for varmt! Ellers blir det lange bleke skudd! Lykke til! Blir spennende å følge med på vhordan det blir!

Nina

http://ninashusoghyttedrommer.blogspot.com/2011/02/var-snart.html

Marya sa...

Nå fikk jeg veldige vårfornemmelser & lyst til å så litt selv også :) Flott mini drivhus !
Hvor har du kjøpt det ? Og hvor får man tak i disse fancy bokstavene egentlig ?

whitebite sa...

javel så var det mars Silje! men er det vår? niks;o) kos dere med pannekaker iallefall! (har funnet ut at jeg må være litt provoserende, for da får jeg kommentar fra deg! =lykke)

Line sa...

Herlig herlig!
Jeg må løpe til plantasjen en av dagene!
Men jeg må si at jeg virkelig har lite peiling, kanskje jeg kan lære noe av deg?
Hvilke vekster skal du ha i kjøkkenhagen din?
Planlegger selv og trenger inspirasjon!

Ha en flott kveld!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så koselig med våraktivitet...
Ha en fin uke
klem

Frida Nolin-Kirkemo sa...

Fantastiskt inspirerande blogg du har! Jag följer den och glädjer mig alltid till nya inlägg från dig! Visst är det härligt med vår- Här i Houston är det idag +24 gr...ganska vårligt kan man säga=)
Ha en flott dag!

Frida

Familien Furu sa...

Disse bildene hadde vår skrevet over på tvers av dem, herlig! Her er det ikke plantevær helt enda, men jeg gleder meg så masse :) Får leve gjennom bloggen din enn så lenge :)

Klem klem

Veronica sa...

SKIKKELIG VÅRSTEMNING!
Tror jeg også får kjøpe meg noen frø og begynne å så.

Klem

Veronica sa...

Stylede bilder er s t i l i g ;-) Så fine merkelapper og potter! Velkommen glade mars

Pernille, med en prinsesse i magen sa...

så veldig koselig ut! her er det tåke pg minusgrader, ingen vår følelse, men likevel har jeg stua full av deilig blomster og fargerike duker!

Alexia sa...

herlige vårtegn.......

mali-mo sa...

Så koselig med frø...her har jeg tenkt tanken men ikke kommet lenger. Vi har litt planer fo rhagen i år også, lage jordbæråker her hjemme, og plante litt flere roser, og et epletre til kanskje... Har igrunnen ikke noe bed til å så frøplanter i, men få rkikke litt på hagesenteret ;)

God helg!