tirsdag 22. mars 2011

Mars


I dag viser virkelig mars seg fra sin beste side. Mange varmegrader og knallblå himmel! Jeg kjørte hjem fra butikken med bilvinduet helt nede i sta, herlig å kjenne vinden i håret igjen! I tillegg flakset en sommerfugl forbi, det er alltid et koselig vårtegn!



I hagen skjer det også ting! Snøen smelter, sakte, men sikkert! Og jeg nyter det, vi har nemlig hatt snø her nå så lenge jeg kan huske! Deilig å se gress igjen, om det er aldri så vått og brunt!



Lekestua kan snart få vårrengjøringen sin! På bildet til høyre ser dere rosebedet under kjøkkenvinduene, og bloggersken med stor babymage:)

På min rusletur i hagen innså jeg hvor mye som må gjøres her hjemme i år... Det er fem år siden vi flytta inn i nybygd hus, og nå trenger to av veggene desperat et malingsstrøk. Vet noen når man kan begynne å male ute, ift temperatur og sånn?

Faktisk hadde vi planer om å gjøre masse i fjor, men lekestua tok så lang tid at vi rakk nesten ikke annet! Vi får ta èn ting av gangen, og sette pris på at vi faktisk har et hus å bo i, det er det ikke alle i denne verden som har!



 Kalenderbildet for mars ser slik ut, og Ferdinand (som elsker dyr) er nok mer begeistret for det enn meg! Nå står verandadøra på vid gap og blondegardinene svaier i vinden, det er VÅR! Den lange pinnen er en gren fra Magnoliatreet vårt, som fikk seg en kilevink da storebror lekte i hagen. Blir spennende å se om det kommer noen blomster, både på pinnen og på treet!


I kveld skal mannen og jeg på kino og se Kongens tale! Blir nok siste gang på kino på en stund:)



ha en herlig tirsdag!



Håper sola skinner på deg også!

15 kommentarer:

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Kos dere på kino! Og nyt våren, deilig å se små, spede knopper igjen!

Eva sa...

Vi har nok store kontraster i landet vårt, jeg har akkurat postet et innlegg om innekos i stormen. Her på nordvestlandet herjer vinden i dag og regnet bøtter ned! Jeg følger bloggen din fast, jeg beundrer deg for alt du for tid til.Kos deg på kino og tiden som kommer!

Evy sa...

Så deilig at våren kommer krypende. Tror nok du må vente litt med å male huset enda. Fuktigheten som er i veggene bør nok tørke litt vekk. (Etter hva jeg har hørt) Lurte på hvor du har fått salongbordet ditt fra? Kos deg på kino:-)

Kine sa...

HERLIGE bilder! Og så fin mage i skyggen :) Nå smelter snøen her også, -endelig! Verandaen er snart snøfri, men i hagen er snøen fremdeles 1 m !
:)
Kos dere på kino!

Anonym sa...

Endelig mars-bildet ditt, det har jeg ventet fælt på;-)
Følger med på bloggen din hver dag, og det er alltid like herlige innlegg.
Kos deg masse i det deilige vårværet, på kino og med babymagen. Vi er omtrent lile langt på vei, men jeg venter min første da;)

Klem

silje-sin sa...

Hei Evy! Takk for hilsen:) Ja, vi må nok vente en stund med å male enda. Det burde kanskje være frostfritt om nettene også? Salongbordet vårt er kjøpt av en antikvitetshandler. Det er fra Gudbrandsdalen, og fra ca 1890. Er vel i antikvitetsforretninger eller -messer sånne finnes:) Ha en fin kveld! Klem fra Silje.

silje-sin sa...

Hei anonym! Takk for fine ord:) Ja, det tok litt tid med mars-bildet:) Synes det var litt kjedelig, vil helst ha farger nå jeg;) Så spennende at du også er gravid, jeg har tre uker til termin i dag:) Tusen takk for at du følger med på bloggen min, og masse lykke til med baby på vei:) Fortell meg når den kommer da?:) Klem fra silje.

Petrine sa...

Ja, i dag har det virkelig vært fint vær. Blir jo i så godt humør :)
Vi skal også male huset vårt i år, men jeg venter en stund enda.

Ha en fin marskveld!

Margrethes hus og hage sa...

Åh, det er nydelig med slikt vårvær :) Herlige bilder! Og så flott mage, da :)

Hilsen Margrethe

Anonym sa...

Hei Siljemor!

Så deilig med vår og kinobesøk! Fredrik og jeg så den for en stund tilbake - en veldig bra film. Nå begynner jeg å vente på melding fra deg.. Farmor (!) begynte å sjekke nyfødtbilder for en uke tilbake.

Stor klem fra naboen. :)

camah sa...

Å så deilig. Her har snøen endelig forsvunnet og jeg syns jeg så hodet på noen snøklokker i sta når jeg gikk forbi. :)

lillpastill sa...

Så kjekt med kino!
Våren er virkelig på vei nå tror jeg.. Nå har den virkelig tatt en fot innfor, så nå ville det vært veldig teit om sneen vente tilbake og våren snudde i døren nok en gang, nå er nok nok!

Ps. Herlige bilder som alltid, blir så glad hver gang du har oppdatert!

Klemmer fra meg

RoseSommer sa...

Hei. Får håpe det blir en fin malesommer i år. Vi har noen gjerder å male. Jippi....
Husker dere å vaske før dere maler? Det er viktig, ifølge han som har hjulpet oss med malingen i mange år.

Håper filmen var fin. Vi før vente til den kommer på DVD; har akkurat kjøpt hjemmekinoanlegg, så kino blir det nok lite av for oss også. Colin Firth er jo kjekk, da, selv om det er noen år siden han var skikkelig kjekkas i Stolthet og Fordom. Ha en fortsatt fin vår.

Beth sa...

Ja, nå forsvinner snøen fort. Våknet opp til nesten snøfri plen ved inngangspariet i morges, men det er bløtt som en potetåker...
Og det er slett ikke særlig gøy når man har fire små hunder og en katt som skal ut og inn...
Syntes jeg vasker gulvene hele dagen jeg..., gleeeder meg til det tørker opp!

Maren - Vår lille verden sa...

deilig å se at våren er på vei:)
Håper vi får litt vår sol her på vestlandet og;)