mandag 21. mars 2011

Mandagsglede!



For flere uker siden kjøpte jeg årets første stemorsplante, vel vitende om at den sikkert ikke kom til å holde så lenge innendørs. Det gjorde den heller ikke, etter noen dager var blomstene visne og bladene hang. Men jeg har latt den stå i vinduet, og vannet den jevnlig. Jeg vannet den rett før jeg la meg i går, og ble så glad da jeg så den i dag, den hadde reist seg så flott, og er full av både blomster og knopper! Mer skal ikke til for å glede meg på en mandag

 

 Jeg har såvidt begynt med litt påske-pyssel! Litt tidlig, men med termin få uker unna (og håp om å kanskje føde litt før) regner jeg med at jeg har bedre tid til det nå:) I dag har jeg en del jeg skal gjøre her hjemme, vil helst ha gjort "alt" før babyen kommer, og det er jo ikke nødvendig (eller gjennomførbart!), men det er godt med alt som er unnagjort:)


Dessuten skinner sola i øyeblikket, og det hjelper på arbeidslysten!





ha en herlig mandag!


15 kommentarer:

Merethe sa...

For et vakkert kort!! Hvor er det fra?
Kommer du på fajitas en kveld eller? <3
Klæm

Hanne Mette sa...

Stemorsblomster er så fint. Alltid en av de første blomstene jeg planter i krukkene hver vår. I tilegg til å være fine tåler de jo også kalde netter ganske godt. Må nok uansett vente litt. fremdeles 1/2 meter snø utenfor her. *sukk*

Kos deg med redebygging og andre syssler Silje.
God klem

Frihet-Natalie sa...

Nydelige bilder!!

Fin mandag til dere!!

Hverdagsglimt sa...

Nydelig mandagsglede:) Stemor er en av favorittene her også:) trodde ikke man kunne ha de inne..;) men du har jo fått det til du:) Nydelig farge! Kos deg med påske-pyssel,påska er her før vi aner det..og det er godt med alt som er gjort:)Kos deg i svangerskapet,og ha en flott dag videre:)
klem Linda

Grys lille sa...

Hei, Silje!!
Nydelige blomster! Jeg hadde også blitt kjempeglad av å finne dem nyreist og flotte!:)
Ja, lillemor kom fem dager før termin. Og fødselen gikk ganske fort og greit. Vi koser oss veldig, og ungene synes det er stor stas:) Ihvertfall foreløpig;)
Kos deg med redebyggingen! Det er nå du har armene frie til å styre på;) Kjenner jeg også gleder meg til påske, har begynt å forberede litt her og:) Kommer snart bilder:) Men nå må lillemor ha mat!

Ha en fin dag!
klem

Hverdagsgleder sa...

Stemor er nydelige blomster :-)Et must å pynte med på sommeren. Ha ei fin uke :-)

Beth sa...

Koselig med stemorsblomster...
Noen påskepynting blir det ikke hos meg i år. Siden påsken nesten er i mai måned, har jeg bestemt at påskepynten skal få hvile i esken sin til neste år...:-)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det var bra at stemorsblomstene dine kom til hektene igjen! De er jo sååå søte!

Ha en fin dag! Her er det masse regn og vind!!

Mogi`s Cottage sa...

You always have such wonderful flower pictures.
Have a nice week. Tina

RosMari sa...

Nydelige stemorsblomster, også at du fikk dem til å blomstre igjen... Kjekt å få unna litt påskepynting før fødselen, så skjønner deg godt. Ha en fortsatt fin mandagskveld!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

SÅ FIN! :) Elsker stemningen du får frem.

Håper du får en fin kveld og at alt er bra med deg og magen? :)

KLem

Jeanette sa...

Flotte blomster, tenker sommer når jeg ser disse fine bildene. Flott blogg du har. Har lagt meg til som følger.
Hilsen
Jeanette

brattebakken sa...

Håper formen er bra, og magen er overkommelig! Og ikke slit deg ut med å skulle gjøre alt nå, hvil deg heller litt med beina på bordet og god samvittighet. Du veit jo at du har nok av å drive med, om ikke altfor lenge :)

Koselig med påskepyssel. Gleder meg til jeg kommer igang og. Og kjenner det i været at det nærmer seg, da sola varmer og det drypper fra taket rett som det er.

Jeg har forresten laget et lite kjøkken innlegg, og har linket opp til lekekjøkkenet til dine barn. Håper det er o, om ikke så gi et lite vink :)

Ha en fortsatt flott uke :)

Klemmer fra Eldbjørg

Margrethes hus og hage sa...

Ååå så koselig å våkne opp til nyutsprungede stemorsblomster :) Herlig!

Påskepuslerier har jeg også begynt med. Litt tidlig, men veldig koselig :)

Ha en fin kveld. Hilsen Margrethe

Magmark sa...

Beautiful !!!