mandag 14. mars 2011

Gøy på landet!


Helt fra han var bitteliten har Ferdinand vært utrolig opptatt av, og glad i, dyr! Nå, som han snart fyller fem, er interessen fortsatt stor, dyr og traktorer er hans store favoritter! Denne bondegården i tre fikk han av oss til jul, den kommer fra Le Toy Van. Solide treleker, som tåler litt!



Noen av figurene hadde jeg da jeg var liten, mens andre er samlet opp de siste årene, vi er veldig fornøyde med de man kjøper en og en i lekebutikker, feks fra Schleich.



Takene på bygningene kan tas av, og Ferdinand er glad i å "gjemme" ting der.





Ved siden av bordet henger to gamle bilder, begge med bondegårdsmotiv. Jeg er glad Ferdinand finner så mye glede i enkle og "barnslige" ting selv om han blir større, selv om han er begeistret for Cars og Star Wars også.


Nå skal minipizzaene i ovnen!



ha en god mandag!

14 kommentarer:

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Så koselige bilder!! Og finfin bondegård. Det er mer kos over treleker enn plast, ingen tvil om det!!!

Ha en fin ettermiddag!

Eva sa...

Åhhh den bondegården var flott. Den tror jeg nok hadde falt i smak hos de gutta som er i huset her også.

Hilsen Bodil F.T. sa...

De bondegårsbildene var veldig koselige!! En kan drømme seg tilbake til sin barndoms grønne dal ;)

carina sa...

så fin bondegård!!Le van toy har mange flotte treleker!

hjertero.com sa...

Å, det var en flott bondegård!

Lyder er også veldig glad i alt som har med bondegård å gjøre, og hvis vi skal lese er det helst en bok om bondegården, og hvis vi skal pusle vil han helst pusle bondegård-puslespill eller noe med dyr! -Et bra gavetips det der!

Kos deg med minipizzaene! -Og så digg å runde 35. uke... Nå er det neimen ikke lenge igjen!

Klem :)

Line sa...

Kjempe fin bondegård! En slik en skulle vi hatt! Tror du det fremdeles er aktuelt for en som nylig har fylt fem?

Ha en herlig kveld!


Klem :o)

Maren sa...

Så utrolig koselig:D
Dyr er alltid populært!
Ha en fin fin dag:D

Annette Knutsen sa...

Dette er jo slike fine leker som kommer til å glede generasjoner. Virkelig flott bondegård.

Barbarella sa...

Koselige bondegård. jeg tittet litt rundt på bloggen, du har kjempefine bilder av barnerom, med gode idéer. (står på vippen til å innrede et jenterom nå..)Takk for titten!

Klem fra Barbarella/
glamourglad mamma hvis blogg ble skapt da livet treff karrieren. Kom gjerne innom og si hei!

Bare lille meg sa...

Hei!

For en flott bondegård! Akkurat noe sånt jeg har vært på utkikk etter til junior. Hvor får man tak i disse Le van toy lekene?

Og så koselig med bildene over bordet og alt sammen. :-)

Talentina sa...

koselig bondegård!

Kine sa...

Åh den bondegården var utrolig fin :)
Det hadde vært noe for min 4,5 åring.
Han har riktignok en bondegård, men ikke like fin!
Han min er lidenskapelig opptatt av dyr, nesten ikke noe annet;)

Anonym sa...

Bondegården får man tak i på Sprell.no og Riktigeleker.no (begge butikkene i Oslo).

Jeg skal nemlig kjøpe en slik til lillegutten min som fyller to i mai. Håper og tror den vil bli lekt med. Å ha den stående på et bord er jo genialt.

Du har så nydelig blogg, Silje.
Min absolutt favorittblogg. Boller, barn, blomster og interiør. På en sånn ekte, god og gammeldags måte.

Klem til deg!

silje-sin sa...

Hei anonym! Tusen takk for koselig hilsen og fine ord! Jeg bestilte bondegården på tinyshop.no, husker jeg så på den på riktige leker, og de er litt forskjellige. Men fine er de, og kan absolutt anbefales:) Ha en fin dag! klem fra silje.