søndag 6. mars 2011

Fastelaven



Tradisjonen tro har vi feiret fastelaven i dag, og tradisjonen tro viser jeg bilder av nybakte boller og nydekket bord. Det blir noen "repriser" når man har blogget i 3,5 år:) Vi har hatt koselig besteforeldre- og tantebesøk i dag, og serverte boller med vaniljekrem og boller med vanlig krem!

Jeg har fått spørsmål om jeg kan vise hvordan jeg lager vaniljebollene, men siden jeg ikke fikk tatt bilder i dag, kan jeg jo forklare, siden det er veldig enkelt! Jeg ruller en bolle rund, og trykker den ut med handa så den blir flat. Deretter legger jeg en teskje med vaniljekrem i midten, før jeg "pakker deigen sammen", og sørger for at endene møtes ordentlig i bunnen. Så setter jeg dem med skjøten ned på stekebrettet, eller evt i muffinsformer.



 Ungene var spente og i storform, de elsker både boller og å ha besøk! Svigermor lærte meg å hekle kant på teppet mitt i dag, så i morgen håper jeg å endelig kunne vise et ferdig vognteppe!




ha en herlig kveld!

15 kommentarer:

Karin sa...

Hei Silje,så koselige bilder du viser.Ungene dine er nydelige og alltid så koslig å titte innom hos deg.Klem fra Karin

Marya sa...

Så fine bilder & fint dekket bord :)
Ha en strålende søndag

Talentina sa...

så koselig bord og med besøk da:) vaniljeboller høres godt ut! du må ha å vise babyteppet når du er ferdig med det:) du må ha en fin fastelavensøndag:)

Ane`s Papirdill sa...

Hei silje! De bollene såg jo så herlige ut! og du tar lekre bilder! Koselig blogg du har :)
Klem fra Ane :)

whitebite sa...

Nydelig bord som alltid Silje! tror du må være Norges beste innen borddekking!
Og så må jeg bare kommentere Augustas kjole; noe så skjønt!!

Har en drøm... sa...

Så koselig med fastelavenstradisjon i heimen;)
Du er så flink og dekke bord ♥ Herlige de prikkete serviettene, har bare funnet rosa jeg på Åhlens, kan jeg spørre hvor du har kjøpt dine??

Hørtes kjempegodt ut med vaniljeboller ♥

Kos deg med å hekle teppebord;)

Klem Line

Maren sa...

Det å vanvittig godt ut;)
Eg fjuska litt og feiret igår med ny bakte boller:)
Håper du har hatt en finfin helg!

stallnilsen sa...

Koswlig blogg, har lagt dæ til som følger, koselig om du følger mæ ;O)

Lisbeth.

mammaLise sa...

Nydelig bord. Hvor er serviettene kjøpt? De var søte :)

Ha en fin kveld!

Kristine sa...

Så koselig og vårlig bord!! :-) Kjempesøt kjole Augusta hadde :-)

Klem Kristine :-)

Livy sa...

Heisann!
Nydelig dekket bord Silje, skjønner godt dere har kost dere masse i dag! Vi har også hatt bollefest!

Ønsker deg en fin start på uken som ligger forann(jeg venter på bebisen min, kanskje kommer hun denne uken ;-))
Klem fra Livy

Grys lille sa...

Så nydelige bilder du viser! Vårt bord var ikke bloggifiserbart i dag;) Med veldig mange små og store gikk vi for papptallekner og enkle løsninger;)
Vi venter veldig på lillemor nå, samme termin som Livy:)
Ha en fin uke!
klem

Stinesen sa...

Jeg lurer også på hvor serviettene er kjøpt :-)

Line fra huset på landet sa...

Mmm..ser godt ut ja;) Vi også hadde fastelavensboller igår.. det var bursdag og bollene føyk unna gitt:)
spent på babyteppe. Jeg er helt elendig på hekling..og når du snakker om heklet kant på et babyteppe, så får jeg såå lyst til å bli flink på det. Så mange ideer i hodet..hehe.
God klem fra Line

Fru Lunde sa...

Hei :o) Utrolig koselig å følge med på bloggen din!

Hvor har du kjøpt de utrolig søte serviettene?