torsdag 3. mars 2011

Fargerik moro!


Vanligvis kjøper jeg fastelavensris, men i år tenkte jeg ungene skulle få lage selv, siden jeg tok vare på fjærene fra i fjor! Jeg tenkte det ville være stor suksess hos de små, og det ble det virkelig også!

Ferdinand tok på støvler og jakke i en fart, og fikk til slutt overtalt pappa til å bli med ut med èn gang for å plukke inn kvister!



Augusta festet fjær med stor iver, men måtte ta en pause for å freshe opp leppestiften;) Hun har arvet en etter mormor, og går nå stadig rundt med rosa lepper:)


       

Da jeg så hvor ivrig ungene pyntet, trakk jeg meg faktisk helt tilbake. Så alle fjærene har de satt på selv, og lillesøster måtte til slutt stå på bordet for å rekke opp til toppen! Storebror beundrer verket...




 ...og riset pynter selvfølgelig opp på spisestuebordet, så alle kan se det! Enkel og fargerik hverdagsmoro, som ungene (og vi voksne!) virkelig ble glade av!




 ha en fortsatt god kveld!

16 kommentarer:

Siris Hjem sa...

Fantastiske bilder :D.... Ser ut som om dere har hatt en kjempe fin opplevelse sammen.

Ha en fin kveld du også.

Klem Siri

Høstmamma sa...

Så koselig:-) Gjør seg med litt farger:-)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Koseleg aktivitet dette☺
Vi har brukt å lage-men i år er prinsessa hos pappaen so veit ikkje om det blir...

Klem M♥

tussa_84 sa...

har dere tenkt på navn til jenta i magen? :)

Livy sa...

Det er så koselig med slike sysler!! Herlig!

Klem fra Livy

whitebite sa...

Du er så flink å finne på ting med barna Silje!
måtte emile litt av ferdinand, med lua si på. Litt sånn ungdomsaktig der han står;o)

Grete sa...

Flotte bilder og altid nydelige farger.
Bloggen din er super Silje, er en av mine favoritt blogger.
Det skylles, flotte farger, nydelige motiver og det hverdagslig.
FLOTT!!!!!
Hilsen fra Grete

Gry sin lille verden sa...

Flotte bilder av en fantastisk hverdagslykke :) Koslig med hjemmelaga :)

Klem

Hilde sa...

Så koselig å gjøre noe sammen med barna.
Ha en flott fredag.
Klem Hilde

Line sa...

Fine bilder! Og riktig smart med gjenbruk, dette var et godt tips :o)


Ha en deilig helg da!

Klem fra Line

Beth sa...

Koselige bilder!
Moro å kunne pynte kvistene selv...

Grys lille sa...

Så koselige og fargerike bilder! Vi pynet også fastelavensris i går:) I dag skal bollene bakes:) Ha en kjempefin dag!!

Klem fra Gry

Min stil sa...

Hærlig, fargerikt innslag fra deg.
Ønsker dere ei riktig god helg.
:) Susanne

Lillan sa...

så fine fastelavens bilder:)
Jeg har pleid å lage selv men i år kjøpte jeg:))
Idag blir det bollebaking. Ønsker deg god helg!!!
klem fra Lillan

i mitt lille rekkehus sa...

Kjempe koselig aktivitet:) Min lillegutt kom hjem med fastelavens ris fra barnehagen, sååå fint!! *stolt*

KROnPRINSESSENE sa...

Så herlige barn og bilder...
Fikk lyst å lage fastelaven ris jeg nå!
Ha en fin helg.
Klem