tirsdag 8. mars 2011

Den lyseblå boksen...


...er igjen full med knekkebrød!

For ca et år siden var jeg (som mange andre) en ivrig knekkebrødbaker, jeg bakte flere ganger i uka, og spiste nesten ikke brød på mange måneder. Så kom høsten med graviditet og litt mindre energi, og knekkebrødbakingen ble glemt. Nå har jeg derimot laget en porsjon igjen, til stor glede for oss alle her i huset! Ferdinand spiste fem knekkebrød til kvelds i dag:)

Nå, som da, bruker jeg oppskriften jeg har fått av tanta mi, og innlegget med den i er faktisk mitt desidert mest leste! Det finner du her!  Den burde prøves!




ha en fin kveld!

19 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja hjemmelaget knekkebrød er godt.
Og jammen har du en nydelig boks å ha dei i.
Ha ei riktig god uke :)

FruLykkelig sa...

Elsker disse knekkebrødene! Baker de titt og ofte og har alltid brukt din oppskrift :)

Hilde sa...

For en søt boks.. De knekkebrødene så utrolig gode ut. Må nok prøve å lage dem..:)
Ha en fin tirsdags kveld.
Klem Hilde

Silje sa...

...og den lyseblå boksen din er så inderlig fin! Er den også loppis?

Du ga forresten motivasjon - det lille ekstra sparket jeg trengte - til å bake knekkebrød i kveld. Tanken har vært der i hele dag, men ååå.. MEN NÅ SKAL JEG! : )) Supert!

Ha en super kveld, Silje. Fra Silje ; )

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Ikke noe er bedre enn hjemmebakte knekkebrød! Jeg bakte så mye en periode at jeg er litt smålei...men vips så vil man ha mer igjen! Og den boksen var utrolig nydelig!!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

MM, så deilig de så ut! Jeg skal jammen prøve!

Ha en fin kveld vennen!
Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefin blå boks☺
Eg har aldri prøvd meg på desse knekkebrøda alle snakka om...
Dei ser veldig gode ut☺
Har dessverre ikkje varmluft so då er det vel ikkje hjelpi...

Klem M♥

Fro (Idyll på landet...) sa...

Knekkebrød, ja - jeg har også ei oppskrift liggende som jeg har lyst til å prøve, men det var det å komme i gang, da....ja, ja - jeg får se til helga. ;)

Klem

whitebite sa...

namnam! er såååå lei de tørre kjedelige knekkebrødene jeg må lide meg gjennom hver eneste dag på jobb..sukk. Men disse ser supergode ut! flinke Silje;o)

Manne's hverdag sa...

De knekkebrødene er bare SÅÅÅ GO'E!!!

Må snart bake noen igjen.

LEKKER HEADER!!!

Ha en flott uke!!!

Hilsen
Marianne

Gry sa...

Veldigt godt å hakke litt nøtter i også:-)

Klem Gry:-)

Anonym sa...

Bakte etter denne oppskrifta. De ble kjempegode, men satt veldig fast i bakepapiret. Noen andre som har hatt det problemet?

Borgny

Unni sa...

Da he i bakt knekkebrød på Siljemåten:) Dem blei kjempegode. Håpe det va greit at i la ut en link te oppskrifta på bloggen min.
Dem satt i hvert fall ikkje fast i bakepapiret med me.
Unni.

Marianne sa...

Fant oppskriften på disse kjempegode knekkebrødene her inne på bloggen din for en tid tilbake, og har etter dette laget de ihvertfall en gang i uken. Alle som har smakt på disse skryter mye av dem, og det er ikke rart i det hele tatt for de er utrolig gode :)

De er gode å knaske på uten pålegg også når en har lyst på noe godt.

Tusen takk for oppskriften.

Tante di sa...

Koselig Silje, de er faktisk veldig gode. Jeg baker de enda jeg og... Ha en fin dag.Håper formen din er bra. Klem fra tante

Siddis back home sa...

Takk for oppskrift de må jeg prøve! Wow, er imponert av bloggen din, lenge siden jeg har sett noen med sååååå mange kommentarer, du er jammen heldig!! (bare bitte litt missunnelig ;)

Miriam sa...

For ein koselig blogg du har!! :D

Klem fra Mriiam

Gunhild sa...

Baker knekkebrøda dine titt og ofte, og har anbefalt oppskriften din til flere! Nå har jeg endelig fått skrivi den ned i kokeboka mi. Fram til nå har jeg slått opp i bloggen din hver gang jeg har bakt, og det bærer pc'en min preg av stakkars, med mel og frø under tastene:)

Ellers er jeg innom bloggen din hver dag for å få dagens dose med inspirasjon, men aldri hatt mot til å legge igjen en hilsen - takk for alle de fine innleggene dine! Du har en så fantastisk måte å minne oss om på å ta vare på både de små og store gledene i livet!

Marya sa...

Dem ser virkelig fantastiske ut så dem skal prøves :)