tirsdag 8. mars 2011

Avhengig



Det ser ut som om gartneri-avhengigheten min starter tidlig i år! Jeg klarer nesten ikke å kjøre forbi et hagesenter uten å bare måtte kikke innom... Og sånn er det som regel frem til høsten, hjelpe meg! Heldigvis klarer jeg stort sett å begrense innkjøpene, men perleblomstene på glasskrukke måtte jeg bare ha! Løkene kan plantes ut, og krukka kan brukes igjen og igjen, så det var et godt kjøp synes jeg;)


Tusen, tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene på hekleteppet mitt. Det var utrolig koselig å lese så mange fine ord! Og som sagt, klarer jeg det, klarer alle det!



Jeg fikk noen spørsmål, og svarer på dem her:

Garnet jeg har brukt er Smart fra Sandnes Garn. Det er i 100% ull.

Jeg har sydd alle rutene sammen, og synes det gikk veldig fort og greit!

Som sagt har svigermor lært meg hvordan jeg hekler bestemorrutene, men jeg tror fremgangsmåten er lik den som er på instruksjonsvideoene på garnstudio.com (drops heklevideoer)



Håper alle fikk svar da, hvis ikke, spør igjen! Ikke det at jeg er noen ekspert, langt ifra:)




god tirsdagsettermiddag!

11 kommentarer:

Bittelille huset/Jennifer sa...

Kjempesøtt med perleblomster på glasskrukke:) Ogå er det jo supert med flere bruksområder - da har man alltid en ekstra unnskyldning til å kjøpe det også;)

Ha en fin dag,
klem Jennifer

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Perleblomster er så fine... Stilig ble det i den glasskrukka.
Likte veldig godt hekleteppet ditt.. så lekre farger
Ha en fin dag
klem

Blomsterpiken sa...

Jeg "oppdaget" perleblomsten først i år, og jeg ELSKER de. Nå er de på hell, men jeg har også tenkt å plante de ut senere.

Petrine sa...

Perleblomstene synes jeg også var et godt kjøp. Så koselig en krukke :)
Selv skal jeg ta en tur ut på hagsenteret nå og se om jeg finner noe fint.

Et spørsmål: Hvilken størrelse brukte du på heklenålen når du heklet teppet?

Ha en fin tirsdagskveld!

carina sa...

nydelig vognteppe du har heklet!kjempekoselig blogg!titter gjerne innom igjen:)

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

nydelige blomster...

Anonym sa...

Kjempe koselig blogg - mange flotte bilder!

Hvor har du kjøpt de prikkete serviettene dere brukte på fastelaven? Hadde passet perfekt til "dokkå" sin 1-årsdag :)

Kristin sa...

For en utrolig flott perleblomstkrukke! Fantastisk fin!
Håper du har en like fin kvinnedag:)
Klem fra Kristin

Hilde :) sa...

Hvis noen er ute etter introduksjonsvideo har FruMæla lagt ut både video og forklaring på www.frumaela.com. :)

Lotte`s lille verden sa...

Perleblomster er jo så fine, en av mine favoritter!
Det var et supert kjøp synes jeg!

Ønsker deg en fin kveld
Klem fra meg

Anonym sa...

Hvordan planter du ut perleblomstene?