torsdag 3. februar 2011

Ungenes lekekjøkken


FOR en fantastisk dag vi har i dag! Mange varmegrader, sol og drypp fra taket... Får skikkelig påskestemning! Og blir minnet på at vinduene må vaskes...:)

Augusta og jeg dristet oss ut i lekestua i går, ikke lett når hagen er fylt med ihvertfall 50 cm snø! Jeg rakk aldri å få lekestua ordentlig ryddet før vinteren kom, og jeg har nå dyrbart erfart at treleker ikke tåler så godt å stå ute i kulda! Nå er mye av kjøkkentilbehøret flytta inn på kjøkkenet, dvs ungenes lekekjøkken på vårt kjøkken!






Ungenes kjøkkenkrok lagde vi for ca to år siden, og den blir lekt masse med! Men jeg skal være den første til å innrømme at det aldri ser ut som på bildene, om to timer flyter det sikkert over allerede:) Men det er jo ungenes leker, og sånn skal det være!





 Serien med de turkise trelekene kommer fra Le Toy Van, og resten av lekene er kjøpt i småbutikker i inn- og utland, og noe er gammelt. Komfyren kommer fra Brio, og benken med vask har mannen min laget.


 ha en fin torsdag alle sammen!



takk for at du besøker min blogg!

18 kommentarer:

Cecilius blogg sa...

jeg har en sånn brio komfyr, og ønsker å fylle på med med en sånn liten benk som mannen din har laget. du har ikke laget et innlegg om hvordan denne ble lagd? jeg vil også lage en sånn :)

Du har super stilig kjøkkenkrok og ikke minst lekehytte til ungene dine :) Fin blogg som jeg gleder meg til å følge :)

Hegeslilleboble sa...

Utrolig koselig kjøkkenkrok for barna, kan godt tenke meg at den blir lekt mye med!!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Skjøne godt dette er populært ja☺

Her er det langt frå påskestemning-snøa sidelengs!!

Nyt dagen☺

Klem M♥

w sa...

Det var et veldig koselig lekekjøkken de hadde:)

W

Mathildes skatter... sa...

Så koselig. Masse kule leker.

Ruter & Hjerter sa...

For et helig leke kjokken;) blir jo rent glad av de bildene;)

LYKKELIG SOM LITEN sa...

Så morro for barna da :) Med en egen kjøkkenkrok :)
Og gratulerer med prisen som mest estetiske mamma blogg:)

Klem Tina

Line sa...

Så herlig med egen kjøkkenkrok til barna! Utrolig gjennomført.
Dette må skape en herlig stemning i kjøkkenet :o)

Decoracion real sa...

Dear Silje: I´m from Argentina. I can´t undertand any word of your blog because I don´t speak your language but I love your pictures and I always follow you. This kitchen is particularly lovely!

RoseSommer sa...

Den kroken deres er så nydelig! Har sett noen bilder du har vist før også, og det er jo så mye fint og søtt å se på.
Håper det går greit med album-innlimingen, forresten :-)

Anonym sa...

Rett og slett nydelig lekekjøkken.

hobbyvimsa sa...

Koslig hjemme kjøkken..Helt enig barn skal få utfolde seg,og da følger det med rot:)

Ha en fin helg!!

Klem Linda:)

Lisas hjem og skatter sa...

drømmekjøkken :)

Gry sa...

Den lekestuen må være alle barns drøm. Så flott og flotte leker. Tenker barna dine koser seg der:-)

Klem fra Gry:-)

Hanne Mette sa...

Det skjønneste lekekjøkkenet! Minsten fikk en hvit Briokonfyr til jul som står på kjøkkenet, men den blir ikke lekt med. *sukk* Han er en bilgutt som sin bror, det er bare å innse det.
Fin fredag til deg og familien.
Klemmer

Anonym sa...

Nydelig kjøkken, kan jeg spøre hvor du har kjøpt tørkestativet til tallerkner??? Ha en fin helg. Klem fra Hildehg

Acosy home sa...

Det er så kjempeflott lekerom og leker her at jeg har lyst til å leke med de selv.;O)

God helg!!

Carina sa...

Du har en fantastisk fin blogg, Silje. Og jeg digger lekekjøkkenet til barna dine. Og lekestua. Og mye mye mer. Håper du ikke lar deg sette ut av negative kommentarer. De fleste forstår vel at en interiørblogg naturlig nok i stor grad består av gjenstander og ting, og at det "bak bloggen" er mennesker med liv som inneholder mye mer. Det er jo miksen av ulike gjenstander sammen og det å se hvordan folk har det hjemme som er inspirerende og som gjør at de fleste av oss leser interiørblogger. Ta gjerne en titt på www.villaveien.blogspot.com Der har jeg blant annet bilder av lekekjøkkenet til minstejenta vår. Synes selv rommet hennes er veldig fint. Ha ei fin helg!