tirsdag 1. februar 2011

Sommerminner!


I dag er jeg bare hjemme, uten planer, og uten bil. Jeg skulle handlet mat, men det får vi ta i ettermiddag. Og siden jeg vasket hele 1.etasje i går, kan jeg gjøre noe annet i dag. Velge ut hvilke bilder jeg skal fremkalle f.eks! Som jeg har skrevet før, er dette en stor jobb, for det er mange måneder (eller år..) siden sist!

Jeg har akkurat bladd gjennom bildene fra i sommer, og da vi feiret 50-årsdagen til onkelen min. Det var deilig å se bilder av sol og sommer igjen, så jeg deler noen med dere! Flere av dem har jeg vist før da.



       


Jeg er veldig dårlig til å begrense meg når jeg skal bestille bilder, så det blir nok en stor bunke!



 Og fremkalte bilder ligger fortsatt i en skuff, så det er planen etterpå, å få dem i album!


 Er du flink til å fremkalle bildene dine og lage album?



ha en fin dag!



...så snakkes vi senere:)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hver jul får min samboer en album/fotobok med bilder fra de viktigste begivenhetene og fineste bildene fra året som har gått! Det er en kjempe suksess hvert år for hele familen.

Livy sa...

Sommerlykke ♥ Herlige bilder Silje!

Jeg kjenner godt igjen det du skriver ang bildene, og det verste synes jeg er når man endelig har bestemt seg for bilder og skal laste de opp til firmaet man skal bruke når man fremkaller(det tar jo døgn å få de lastet opp!!!). Jeg driver med scrapbooking men det er lenge siden jeg har fått satt meg ned nå(scrappesakene er pakket bort i anledning det nye barnerommet).

Ønsker deg en fin dag! Klem fra Livy

Åshild - prydeligbloggen sa...

Å fyttikatta, gleder meg til sommer!! Og jordbær!!

RoseSommer sa...

Tusen takk! Disse varmende sommerbildene trang jeg nå. Glatt og fælt som det er. Du må være forsiktig når du skal ut idag. Ikke noe Bambi på isen for deg!!

Nydelige bilder, og de er til å bli i godt humør av selv om jeg ikke kjenner de glade barna dine.
Jeg har sluttet med album, men har kjøpt ekstert harddisk for å gjemme på dem litt ekstra. Men brenner det.....
Jeg har ikke barn, og føler vel ikke at jeg må gjemme på "skatter" til neste generasjon, men det er jo viktig for deg og dine, så pust dypt og kos deg med bildene og album en rolig dag. Denne tiden er kanskje rette tiden for sånt?

whitebite sa...

nei!! jeg er ikke flink til å fremkalle bilder! det tok slutt en gang i 2006..tenker jeg. Og det plager meg!! synes nemlig det er så usikkert å kun ha alle de tusenvis av bildene kun på pc! men jeg har planlagt å lage fotobøker istedet.. Da slipper man jo å lime inn bildene etterpå også;o)
ha en fin dag Silje!

Kristine sa...

Ååå...SÅ godt det skal bli med sommer! Selv om vinteren akkurat nå er helt perfekt, med noen få varmegrader og snø! :-)

Jeg har forferdelig dårlig samvittighet når det gjelder album, spesielt til ungene. Startet så bra med førstemann, men så har det bare dabbet av. Skylder litt på digitale fotoapparater. Før måtte man jo fremkalle for å kunne se bildene, så da ble de ikke liggende på en eller annen pc. Har en plan om å få til album i løpet av denne siste permisjonen, men den går jo så fort!!! Må faktisk helt tilbake til 2004 (HJELP)!

Ha en strålende dag! Her bakes det i lange baner til dåp :-)

Kristine

Caroline sa...

Hærlige sommerbilder,gjør godt å se på nå i disse kalde vintermånedene...Idag regner det,men har enda ca.3o cm. med snø rundt dørene...Igår tok jeg frem interiørblader fra sommermånedene...gjør godt med litt farger:) Det er på tide her i huset og å fremkalle bilder,har ikke gjort det siden sommeren,hehe...TTT...Ha en fin uke...Klem Caroline

Ellemell sa...

jeg er alt for dårlig til å fremkalle bilder...
tar dem inn på mac, sorterer dem, også blir de der.

noe man bør bli flinkere til!

fin dag til deg- klem ellemell

Anonym sa...

Å så deilig med sommer. Gleder meg som en unge til jorbær, varme dager og gress mellom tærne...

Jeg var flink engang i tiden, da jeg studerte var jeg helt ajour, så skled det litt ut kan man si. Har laget noen feriealbum innimellom, men bilder fra dagliglivet har en tendens til å bli liggende på mac'n. Har startet med å lage fotobok i iphoto, men det tar jammen meg lang tid. Egentlig synes jeg det er mere morsomt å klippe og lime, men det blir fryktelig mye rot av det...

Lykke til med bilde utvelgelsen!
SiriH

As sa...

Hei=) så herlige og stemningsfulle bilder=) Minner om at sommeren kommer. Om ikke enda her nord, men den kommer etterhvert=) Takk for flott lesing=)

Anaruh sa...

Hva med å lage fotobok i stedet? Så slipper du unna med en operasjon? Det skal eg prøve en dag nå :)

Rosa sa...

TUSEN TAKK for vidunderlige sommerbilder!! Åh, det var en skikkelig "boost" nå! :-)

Ha en strålende tirsdag!

Klem, Rosa

w sa...

Flotte sommer bilder. Gleder meg ekstra mye til varmen nå:)

W

tante Hilde sa...

Så herlig å se sommer Silje. Nydelige bilder. Klem fra tante