torsdag 10. februar 2011

Rosa ♥


I dag har vi vært på ultralyd og sett den fine babyen vår igjen
Alt så heldigvis bra ut! Vi fikk bekreftet at det er ei jente vi venter, og hun hadde gode bollekinn:) Nå kan jeg sette i gang med å sortere og vaske klær, jeg vil gjerne ha ting på plass snart selv om det er noen uker igjen!



Den lille bamsen har ungene kjøpt til lillesøster i magen, de valgte den selv:)


Klærne på bildene har jeg kjøpt i dette svangerskapet, mesteparten på salg. Når mannen kommer hjem fra jobb skal han ta ned eskene fra garasjeloftet, blir koselig å se igjen alle de små plaggene, og spennende siden jeg sikkert ikke husker halvparten:) Og det skal bli godt å få orden på barneklærne, under ser dere nemlig bilder fra virkeligheten.....



 Jepp, sånn ser loftstua vår ut for tiden. Tror den aldri har sett så ille ut før, men skal det være, så skal det være:) Jeg har ikke ryddet vekk noe før bildene ble tatt, for å si det sånn;) Senga er full av barneklær som skal legges vekk, og strykehaugen vokser stadig. Dere kan faktisk se noen juleduker der også (rødmer nesten jeg;)) Vi bloggere viser jo som regel bilder fra ryddige hjem, men dette er altså virkeligheten hos oss, og det er ikke et uvanlig syn!

Om et par uker skal sofaen vi har bestilt komme, og da må det bare bli bedre der oppe! Er jo ikke vits i å ha sofa hvis man ikke kan sette seg i den:) Men nå skal altså barneklærne legges vekk (og mye gis bort!) og jeg skal gå løs på strykehaugen. Vi har et klesstativ stående her oppe også, så det har lett for å hope seg opp. Men nå skal det bli andre boller, ikke sant?;)



ha en flott torsdag alle sammen!

34 kommentarer:

Janne Krog Sand sa...

Her var det mye vakre bilder! Skjønner godt at du vant pris for estetisk blogg 2010. Legger meg til som følger, her er det inspirasjon å hente. Lykke til med fødsel. :) Mvh Janne

Hos meg og av meg sa...

Ja, sånn har det lett for å bli med små barn og mye klesvask. Så gøy det blir å gå i gjennom allle babyklærne. Lykke til:-)

Svart/Hvit sa...

Ultralyd er så spennende :) Kjempekoselig at det kommer en liten jente til. Lykke til med sortering av klær.

Klem fra lene

Gry sa...

Så gøy med jente nr 2:) Ultralyd er alltid spennende. Selv er jeg henvist til ny ultralyd i nærmeste framtid da legen syntes at magen hadde lave mål. Tror at alt er bra, men det skal jammen bli godt å få det bekreftet.

Godt å se at andre også ikke alltid er ajour med strykehaugen;)

Klem fra Gry

det hvite hjerte sa...

Så gøy med en pike ... ♥
Når har du termin ?!
klem til deg

Anonym sa...

Hallo!
Så koselig, heldig du som kan sortere barneklær! :O)
Er virkelig en stor lettelse å se andres "rot" i blant, løfter flere kilo skyldfølelse av mine skuldrene! :O)
Men, jeg må vel ta fatt på "haugene" en dag jeg og... ;O)
Kose deg masse med babymagen din!
Hilsen Marte

et kjært hjem sa...

Så fine rosa klær! Her kommer det en gutt til, så jeg har handlet lyseblått ;) Koselig med noe nytt til en ny baby! Lykke til med rydding og stryking, sånn er det bare i et småbarnshjem ;) Så fin den muggen under her var forresten! Ane

Marie sa...

Så bra at alt stod bra til i magen, er alltid en lettelse og ha overstått UL!:) Og koselig med enda en jente- lykke til med rydding/ sortering og vasking av klær!;)

Ville bare gi deg ett tips ang strykingen;) Jeg har selv tre barn, men det er ytterst sjeldent at jeg stryker tøy; og jeg har til og med en mann som bruker skjorter på jobb hver dag!;) Selvsagt stryker jeg kjoler og skjorter til 17.mai og selskaper og slikt, men aldri til hverdags! Jeg tar alltid klærne fem min i tørketrommelen etter vask, og skjorter og slike ting, henger jeg da, rykende varme, på en kleshenger til tørk- vips, så er de slette og fine når de er tørka!;)

Stine sa...

Å, så koselig med babytøyet da:)
Her har det meste kommet seg i skuffene, men med 13 dager til termin skulle det bare mangle.
Her er det også stryking på gang i dag - kjedelig men deilig å få bort:)Merker at jeg vil at ting skal være på stell før lillebror kommer:)

De bollene i forrige innlegg forresten, er det mulig å "låne" oppskriften på dem? Så farlig gode ut, også synes jeg aldri bollene mine blir perfekte...

Lykke til med dagens prosjekter, Silje:)

Klem fra Stine.

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Ikke noe er vel så koselig som å ordne til før babyen kommer! Herlig!
Og den haugen med klær så svært velkjent ut, hvis det er en trøst! Og det må jeg si, hvis du stryker juledukene før påske så synes jeg det er imponerende! Mine ligger alltid til neste jul...

Og det tipset fra Marie skal jeg ta i bruk!

Anette sa...

Rosa er søtt,digger den fargen :) Kjempe fin blogg du har,fått enda en leser :)

Kristine sa...

Såå herlig å se andres "hverdagskaos" også! ;-) Dette er vel realiteten hos alle fra tid til annen. :-))

Har hatt en STOR sorteringsjobb her i huset nylig også. Nr. 3 ble en gutt og med to jenter fra før, så var det MYE klær som måtte gis bort. Veldig greit at andre kan bruke det - hjelper på samvittigheten (for det blir jo gjerne en del mer klær enn de små faktisk trenger...). Egentlig utrolig godt å endelig kunne sortere og kvitte seg med det en ikke trenger, nå når sistemann er i hus :-) (men en del havnet i "ta-vare-på" boksen - jeg klarte ikke å kvitte meg med noen av klærne jeg likte best, husket best, vekket minner osv...)

Men så er det superergøy med gutteklær etter flere år med rosa og blonder! :-)

Oi..dette ble en lang kommentar..er det "regler" for lengden på de tro...? Hehehe...

Masse lykke til i den spennende tiden fremover!!! :-)

Kristine

Vivian sa...

Å så søtt tøy. Jeg har så smått begynt også begynt å sortere babytøy og så har jeg også kjøpt bittelitt nytt allerede.
Lykke til videre og kos deg med magen.

Og PS den haugen med klessvask så kjent ut:) og stryking... det foregår desverre ikke i dette huset:) jeg gjør som Marie; henger opp skjorter rett på kleshengere og de som regel helt greie ut:))

Ha en superduper dag! Klem Vivian

Vimså sa...

Bra det gikk bra på ultralyden..
I grunn litt godt å sjå at det finnes kleshauger i andre hus også..
Ha en fin ettermiddag..
mj

Min stil sa...

Heisan du.
Så masse flott i rosa. Og så er det jo koselig å pakke opp babyklærne og gå gjennom de. Gjorde det selv for en stund siden, og det var så fint. Det ble mye; -Åh, husker du denne? Tenk at Amalie var så liten...
Kos deg med babyforberedelsene :)
Ps. Syns det var hærlig å se bilde av loftstuen din. Er det ikke mer eller mindre slik hos alle? ( i allefall hos meg) Bare at man kan være flink å skjule det på bloggen.
Ha en fin dag.
:) Susanne

Tante Hilde sa...

Godt å høre at alt er bra.Koselig med en jente til i familien. Skjønt å se så nydelig babytøy. Fine bilder. Nå er det helg for meg. Skal ut å shoppe inn mat til helgen. Her blir det party både lørdag og søndag. Gog helg. Klem fra tante

whitebite sa...

Når har du termin Silje?! og når har du en 5-åring i hus?

RoseSommer sa...

Så fort denne tiden har gått! Synes det bare er en kort stund siden du fortalte at det skulle bli familieforøkelse :-)
Så nydelige klær. Kunne tenkt meg en One-Piece med sånne små roser på. Tenk om noen kunne lage sånne i str. X---factor.
Ble det litt rydding idag? Jeg har ryddet på hobbyrommet. Nå er det bare støvsuging og vasking av gulvet igjen. Det blir imorgen!

Anonym sa...

Så godt å sjå at flinke blogge-damer med flotte "slik bur eg"-bilder kan ha litt rot i systemet!

Eg må få lov å skryte av ein koseleg blogg med gode bilder og idear! Lykke til med babyen!
SuMa

Kristin sa...

Gratulerer med jente i magen!
Og tommelen opp for virkelighetsbilder;)
Klem fra Kristin

Camilla- Casual living sa...

så herlige babyklær.. det er så koselig å gjøre klart til det skal komme en liten en.

Sånn som loftstuen deres ser, sånn ser soverommet vårt ut:s etter en runde med omgangsyken håpet det seg opp meg klesvask, så i et forsøk på å tømme skittentøyskurvene vasket jeg altfor mye, altfor fort.. og så har jeg rett og slett ikke fått brettet unna noen ting (jobb sånt), så nå ligger det sikkert 7 maskiner+ på gulvet å venter på at jeg skal komme opp å brette.. æsj.

det positive er jo at det blir utrolig deilig når jeg faktisk får det bort da. Rommet kommer sikkert til å virke mer ryddig enn noen gang. hehe

camilla

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Gratulerer med ei lita jente i magen... det er jo så kos å titte igjennom gamle babyklær fra eldre søsken.

Ha en fin dag
klem

ELIN sa...

Så deilig å vite at alt er bra med den lille prinsessa i magen. Gratulerer! Det blir mye klær på en familie. Godt å se at det ikke bare her det flyter he he. Lykke til med sortering og stryking. Klemmer fra Elin

frk.B sa...

Så nydelige klær!
Heldige jente som skal bruke alt det skjønne der:)
Syns det er hærlig med hverdagsbilder..godt å se at andre og har rotehauger med ting som er på vei en annen plass :)

Lykke til med innspurten!

Lillemor sa...

Så kjekt med ei jente! Eg har to og dei er supergode ;) Akuratt sånn som i senga på bildet ser det ut hos meg òg til tider...ikkje alltid like lett å holde "ryddeskjema". Av og til hopar det seg berre opp :) ...men så er det så kjekt når ein er komt godt i gong og ser at det minkar i haugen :) Lykke til med å finne fram fine jenteklede :)

Anonym sa...

Hei!

Jeg leser mange blogger daglig, derav også din Etter å ha lest dagens innleg kjente jeg meg veldig provosert av deg. På måten du skriver innlegget virker det som du er lykkelig over å vite kjønnet på barnet FOR å sortere klær... Hallo!!??

Jeg synes også bloggen tiltider blir "kunstig". Jeg opplever at du ønsker å fremstå som en dame som lever på en rosa sky og alltid er lykkelig. Jeg tror nok alle som leser bloggen din ønsker mer "innhold" i innleggene dine. Se foreksempel på den supre bloggen til Ninas lille gale verden.

Det er kunstig og lite troverdig å fremstille seg selv som noen man ikke er!!!!

silje-sin sa...

Hei anonym. Jeg tror virkelig du har misforstått både meg og bloggen min. Hvis du følger bloggen min fast burde du jo vite at ikke livet bare har vært en rosa sky den siste tiden. Hva jeg velger å skrive om på bloggen er opp til meg selv, og jeg ønsker at dette skal være et slags fristed, ikke et sted jeg forteller om det som er vondt og tungt. Jeg regner med at de som leser bloggen min skjønner at livet mitt dreier seg om mer enn interiør og rosa skyer. Hvis du ikke liker det jeg skriver, kan du jo bare la være å lese bloggen min. Hilsen Silje.

Merethe sa...

Til anonym!

har du stått opp med det gale beinet i dag, eller er du sånn til daglig? Går rundt å irriterer deg over det andre får til, og at andre er lykkelige og glade?

Jeg ble kjent med Silje gjennom bloggingen, og for et år siden var jeg så heldig å treffe henne for første gang.. Jeg var også spent, på hvordan denne Silje var, husmora over alle husmødre :) Og vet du hva? Hele bloggen gjennspeiler Silje som den hun er!! Hun er virkelig ei positiv jente (slike man må lete lenge etter), hun har gode dager og dårlige dager som alle oss andre, men velger å se positivt på det! Hun er virkelig noe for seg selv, og jeg har blitt utrolig glad i henne, nettop fordi hun er så varm og utrolig god!

Jeg tror du skal være forsiktig med å skrive at "alle" som leser bloggen til Silje ønsker seg mere innhold..Hvorfor i alle dager er det så mange som følger henne da?!
Nå går hun å venter på en liten himmelskatt, hvor naturlig er det ikke da å stelle i stand til det, og blogge om det, fordi det gjør henne glad?!

Nei, vet du hva. Du får finne deg andre blogger å lese, også håper jeg at du kan klare å bli et mere positivt menneske, som kan glede seg over andres gleder (blandt annet å sortere babytøy)

Hilsen Merethe

hjertero.com sa...

Anonym,

dette er trist lesning. Jeg vet at vi bloggere må tåle at folk ytrer meningen sin, men dette lukter bare bittert og er svært lite konstruktivt.

Jeg foreslår at dersom du kommer over blogger eller innlegg du ikke liker, så dropp å lese dem fremfor å spre om deg med irritasjon og negativitet.

Dessuten tror jeg ikke du har noe grunnlag for å kunne uttale deg om hvem som "gir seg ut for å være noen de ikke er", med mindre du kjenner hele blogglandia personlig, da.

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

Godt å se at det hoper seg opp hos andre også:)

Er så koslig å stelle klart til babyen kommer.Vi venter jenta våres om 3 uker (ks)
Kos deg med å bygge rede og klar gjøre:)

ha en fin helg!!

Nydelig header forresten:)

klem Linda:)

Lillemor sa...

Trist at nokon skal finne på å skrive slikt til andre...Eg syns at bloggen din er kjempefin! Det er din blogg, Silje, og ingen har rett til å bestemme kva du skal skrive om, det er jo heilt opp til deg sjølv. Heilt enig i at om ein ikkje likar bloggen, så er det berre å la vera å gå inn på den..så enkelt er det :) Det er kjekt, oppmuntrande og inspirerande å lesa bloggen din! Å klikke innom gir meg så mykje :) Det hadde ikkje vore det samme om du la ut alt om kor vanskeleg og trist livet er...alle kjenner på den av og til og treng ikkje påminning om det. Alt handlar om korleis ein ser på ting, ein kan enten henge seg opp alt det som er negativt, eller ein kan velge å sjå det positive og jobbe vidare med det :) Eg vel det siste! Ha ein fin dag :)

Anita sa...

Såååå koselig, kjenner duften av baby helt hit! Heldig du som finner så mye fint hos pappan din, har hatt to sånne blå figjo fat i ulik str jeg, det ene knuste for noen uker siden :( Og så har jeg hatt ett avlangt med sånne blomster i midten og det knuste i høst :( Brukte de såå masse, så det var litt trist ;) Nydelige bilder fra deg, igjen.. God helg SiljeMor! Klemmer fra meg!

Rekkehuset sa...

Synes det er godt å se at det flyter litt hos dere også jeg;-) Kos deg med gjensynet av de gamle babyklærne!

Mitt lille hjem sa...

Goood helg til dere!

Klem
Christine