onsdag 23. februar 2011

Redebygging


Med termindatoen noen uker unna, har jeg fått et stort behov for å vaske! Ikke hus (dessverre..), men tekstiler. Og ikke bare til babyen, men helst vil jeg vaske alt av sengetepper, pledd og liknende også. I øyeblikket er et nyinnkjøpt babysengesett i maskinen,
med deilig lavendelskyllemiddel.

Det er vel rett og slett redebyggingen jeg er igang med:)
Nå håper jeg lysten til å stryke kommer over meg også, for haugen på senga i loftstua er der fortsatt, og nå har sofaen vår kommet på lager, så klærne må vekk!


Tusen, tusen takk for masse gode brødbaketips! Gleder meg til å prøve dem ut!


I dag laver snøen ned, og det skal den visst gjøre en stund. Prinsippet mitt om å ikke spise påskemarsipan før til påske ble dermed oversett, og en gul pose ble med hjem fra butikken. Og det er jo ingen tvil om at det er nå den er best! Men nå skal jeg vente altså, ihvertfall litt....:)




ha en herlig onsdagskveld!

18 kommentarer:

Grys lille sa...

Hehe, hadde planer om et liknende innlegg:) kjenner meg vedlig godt igjen! Jeg har vært uten vaskemaskin noen dager, da den trengte nye deler - det var hardt!;)

Kos deg med redebyggingen:)
Klem fra Gry

Anonym sa...

Redebygging er både koselig og slitsomt; man blir jo aldri helt ferdig og fornøyd ;-)
De muffinsene du og barna bakte for en tid tilbake...hvilken glasur bruker du? :-)
-Erika

silje-sin sa...

Hei Erika!

Oppskriften til muffinsglasuren finnes i dette innlegget: http://silje-sin.blogspot.com/2010/11/lilla-feiring.html

Ha en fin kveld!

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

godt terminen nærmer seg for deg,her er det 8 dg igjen til ks.NEDTELLING ja!!
Her er også redebygging,vasking og pakking av klær,mye som skal være klart til den lille kommer..

Kos deg i vente tiden:)

Klem Linda:)

Anonym sa...

Takk for svar :-) Du har en utrolig inspirerende blogg! Ha en fin kveld du også! - Erika

Anonym sa...

Hei Silje,
Først vil jeg si at du har en utrolig fin blogg, som jeg liker utrolig godt!:) Jeg har aldri lagt igjen en kommentar tidligere, men har vært fast leser i over et år. Jeg liker at bloggen din skiller seg litt ut fra mange av de andre interiørbloggene. Den er så hverdagslig og koselig:) Jeg må si du er utrolig flink til å finne på ting med barna dine! De er heldige som har en mamma som deg:)
Jeg ser at det har vært endel diskusjoner i tidligere innlegg om man skal vise barna på bloggen eller ikke. Jeg skjønner at man bør tenke over hva man legger ut, men samtidig må man ikke bli for "hysterisk". Det er så mye annet man bør være mer bekymret og redd for. Vi vil vel alle bare det beste for barna våre. Det som forundrer meg mest er at folk har en tendens til å snu kappa etter vinden, isteden for å stå for det de mener. Barn på nett har jo vært et tema på flere interiørblogger og mange som mener det er fy, fy og vise barna på bloggen gjør det jo faktisk selv!? Er det ok da, så lenge man bare gjør det av og til?
Nei, jeg håper du ikke forandrer bloggen din, men at du fortsetter som før:) Bloggen din er utrolig inspirerende, Silje! Ha en fortsatt flott uke!

hjertero.com sa...

Takk for alle hyggelige gratulasjoner :) Ja, det har blitt mye feiring i det siste. Utfallet er at jeg ligger rett ut med 39.5 i feber. Passer jo strålende det nå...

-Men da er det godt med alt som er gjort, og jeg er så glad for alt jeg fikk gjort før Mikkel meldte sin ankomst! Kos deg med vasking og redebygging! :) -Så får vi satse på at strykeånden kommer over deg!

Klem fra Silje :)

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

så kjekt at du skal ha baby!
lykke til med alle forberedelsene!

Tove `blogg verden sa...

Kjenner meg godt igjen med den Redebyggingen ja : D Jeg fikk bakemani...Bakte vanvittige mengder med brød og formkaker...vasket alt mulig og huset MÅTTE være ryddig....!! Tiden går iallefall fort mens man venter : P Kos deg!
Klem Tove

Lakka sa...

He he, jeg kjenner meg godt igjen ja!! Her er alt vasket og pent brettet sammen for flere uker siden og alt er nå kjøpt inn av div utstyr. Mannen mener jeg er litt vel ivrig, men jeg har veldig behov for å ha ting på stell nå kjenner jeg;-) Godt det ikke bare er meg som er "hysterisk"! Kos deg med innspurten:-)

Klem

Livy sa...

Heisann!!
Du er i den modusen du også ja :-) Her "redebygges" det veldig omdagen ;-) Nydelige bilder i herlige farger hos deg i dag! Ønsker deg en fin uke fortsatt :-)

klem fra Livy

ps: har postet et innlegg om storesøsters rom i dag hvis du vil se ;-)

fryd&forandring sa...

Så kos! Kunne trengt litt av det redebyggerinstinktet etter fødsel og jeg da...
Er det tøymykner du har på de flaskene der? Veldig kreativt og dekorativt ihvertfall!!
Klem

Beth sa...

Det er koselig å forbrede den siste tiden før babyen kommer. Alt skal være klart, klær strøket og brettet og salver og kremer på plass. Å jo, jeg husker godt den koselige tiden...
Og tenk såå mange bloggtanter den får? :-)

Anonym sa...

Helo! My name is Dominika I have daughter Amelia, she's 3 years old. I'm blogger from Poland www.amelkamalgosia.babies.pl I read your blog about 1 years. I think that is fascinating, amazing and beautiful. Your garden and home, particularly the children rooms ''deny breathtaking''. I'm glad for yours original ideas. Have a good time! Bye!

Hos meg og av meg sa...

Ble inspirert av deg i går, så jammen måtte jeg til å bake brød. Skulle ønske at drømmeoppskriften bare kom av seg selv, men øvelse gjør mester:-)

Veronica sa...

For noen herlige flasker med tøyskyllemiddel! :-) Redebygging er koselig - lykke til :-)

Margrethes hus og hage sa...

Så koselig det er å ordne til den lille kommer :)
Ønsker deg masse lykke til, det er vel ikke så lenge igjen, nå?

Hilsen Margrethe

Shazia sa...

Hei, jg vil takke for den kjempe fine oppskriften på havrekjeks.Jg har bakt dem ett par ganger og har fått masse skryt.Vennlig hilsen shazia