søndag 13. februar 2011

Noen tanker....


Den siste tiden har det stormet litt på bloggen min. Jeg har fått en del kritikk, noen mener jeg er for personlig, andre at jeg er for upersonlig. Jeg har fått høre at jeg er for opptatt av ting, og at jeg prøver å fremstå som jeg lever på en rosa sky.

Jeg har også fått noen tilbakemeldinger på at jeg viser bilder av barna mine på bloggen. Sistnevnte har vært høflig og konstruktivt skrevet, og sikkert i beste mening. Det er et viktig tema, og det er fint å belyse det. Og jeg er glad for tilbakemeldinger, for all del, ihvertfall så lenge de er skrevet på en ordentlig måte.

Jeg har tenkt mye, og planen min var å skrive et langt svar på disse tilbakemeldingene. Samtidig ser jeg at det er umulig å tilfredstille alle. Og viktigst av alt, dette er MIN blogg, og jeg skriver om det JEG vil. Mest av alt har jeg hatt lyst til å kutte ut hele bloggingen, ikke fordi jeg ikke kan tåle kritikk, men fordi jeg vil at det å blogge skal være en utelukkende positiv ting for meg, hvis ikke lar jeg det være.

Jeg skriver bloggen på min måte, og er så personlig jeg ønsker å være. Jeg vil ikke fremstå som om jeg lever på en rosa sky (og det tror jeg de som følger bloggen min vet at jeg ikke gjør!), samtidig er det helt bevisst at jeg ikke skriver om alvorlig sykdom og problemer her inne. Det skal være et fristed, ikke bare for leserne, men også meg selv.

Jeg kunne skrevet lenge, men tror "svaret" mitt får bli at bloggen min er som den er, og de som ikke liker den, trenger heller ikke å lese den!

For meg er det et rart fenomen at andre skal fortelle meg hva jeg skal og ikke skal skrive om på min blogg. Jeg tar som sagt gjerne imot tilbakemeldinger, men håper da de kan være skrevet på en ordentlig måte.

Til slutt må jeg si at 99% av alle hilsener jeg får på bloggen er positive, og derfor tenker jeg at den kan da ikke være SÅ ille:) TUSEN TAKK til dere som skriver så mye fint, og som liker bloggen min. Dere som ikke gjør det, trenger heller ikke lese den, det er jo det som er så kjekt;)




ha en fin kveld alle sammen:)

109 kommentarer:

Marya sa...

Det er nok ikke til å unngå at det alltid, alle steder enten det er i bloggens verden eller ellers, at det finnes "noen" som skal pirke på noe, desverre :(
Hvordan du skriver, og hva du skriver om er selvsagt opp til deg ! :) Det er D I N blogg :D
Og jeg syntes den er kjempeflott !

frosken sa...

Personlig ble jeg meget glad å lese ditt innlegg. Det er kjekt å lese at, som de fleste, du ikke lever på et rosa sky. Det var mitt inntrykk i begynnelsen men det har endret seg.

Jeg er enig med deg, vi kan skrive hva vi ønsker på bloggene våres. Jeg har mine synspunkter og du dine. De som ikke liker å lese det vi skriver om kan lla være å gjøre det.

Forresten, legene oppdaget blodpropp etter min bilulykke for 1,5 år siden. Det visste seg at jeg hadde hatt den lenge for ulykken. Snakk om hell i uhell. Hvis du vil utveksle erfaringer, er det bare å ta kontakt.

Stå på !!!!

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Det er alltid sånn at man ikke greier å tilfredsstille alle. Heldigvis! Hvor ensartet ville ikke alt vært, da?!

Og for deg er bloggen ditt fristed. Så la den framstå "rosa" da. "Ingen" kjenner hvordan du EGENTLIG har det, om det er kaos inni, behøver man ikke vise det på utsiden. Om man ikke vil. Noen vil, og da blir de for personlige, så er det kritikkverdig. Akkurat som du sier, og har fått tilbakemeldinger på.

Men ang dette med bilder av barna dine, og alle "forståsegpåere" som sier at det blir liggende for all tid, så gjør det faktisk ikke det om du velger å slette bloggen din etter noen år. Vi har hatt et "bildeblogg" beregnet for familien langt unna, mens barna var mindre (og før vi fikk lillegull). Nå har jeg laget en fotobok, og skulle inn på den bloggen for å se på bildene som lå der. Ettersom bloggen ikke har vært aktiv på...tja... et års tid minst, så viser det seg at den var slettet. Jeg antar da at det er pga inaktivitet, ettersom jeg ikke har hatt "vett på" å slette den selv.

Så bare rist av det de negative kommentarene, og fortsett å blogge for deg selv og oss som liker å lese bloggen din. Rosa eller svart! :D

Gårdejerinden sa...

Kære Silje
Jeg er en af dine faste læsere.
Jeg er glad for du ikke er slået helt ud af alle de negative kommentarer der har været.
For mig er din blog en meget livsbekræftende og utrolig inspirerende blog - og jeg holder meget af at læse den :0)
- og dem der mener andet, kan jo bare lade være at læse den!!
Rigtig god aften

Gøril sa...

Hei! Jeg er så enig med deg... Syntes du har en herlig blogg jeg, og er innom den hver dag. Hva du velger å skrive er opp til deg og ingen annen, og som du sier; Det er valgfritt å lese en blogg:-)
Jeg kommer til å fortsette å lese den og liker inleggene som handler om ting, barna og familien din! Ja alle innleggene! Du inspirerer!

Klem fra Gøril
http://hvittimitthjem.blogspot.com

Anonym sa...

Hei Silje,

Når du vurderer å legge ned bloggen din på blant annet konstruktive innlegg om barn og blogg, får det meg til å tenke at du rett og slett ser at det er noe i innleggene fra det jeg og andre har postet. Og det er bare så bra! Som en annen skrev har du jo mange tusen lesere som føler de "kjenner" deg og barna dine.

Men som du sier, det er din blogg og dine barn. Du må kjenne hva som føles rett for deg og din familie. Det viktigste er at du tenker deg grundig om og gjør et valg som du vet du kan stå for også mange år frem i tid.

Alle gode tanker til deg!

Beste hilsen Lisbeth.

Anonym sa...

"Me like" bloggen din. Det er din blogg og du som bestemmer kva den skal handle om. Kos deg vidare med blogginga og inspirer alle som vil la seg inspirere (slik som meg). Dei andre kan lese andre sine bloggar...
SuMa

Hilde S sa...

Først av alt; gratulerer med morsdagen!:)) Håper du har hatt en flott dag sammen med familien din.

Det er mange interiør/hverdagsliv blogger der ute, men av alle disse er bloggen din min absolutte favoritt.

Jeg synes det er hærlig å lese en så ærlig og tvers igjennom positiv blogg, og ikke minst synes jeg det er hærlig at bloggen din fremstår så hverdagslig og normal, akkurat sånn som livet til en interiøropptatt småbarnsmamma er!:)

Her finner man bilder fra virkeligheten, ikke massevis av inspirasjonsbilder fra stylede hjem. Her finner man nydelig inspirasjon til hjemmet og barna - ting og tang som vi alle kan ha råd til. Og her finner man deilige oppskrifter og gode ideer :)

Tusen takk for at du lager en kjempeflott blogg :)

Jannes lille sted sa...

Hei Silje!
Stå på. Jeg syn bloggen din er vakker akkurat slik som den er! Jeg har fulgt den lenge, og følger fast fremdeles!
Det viktigste er jo som du sier at dette er DIN blogg.
Fortsett bloggingen slik som du vil! Det håper jeg du gjør!
Gratulerer med morsdagen og ha en fin kveld ☺
Klemmer Janne Merethe

Christina Mari sa...

Jeg syns du har en utrolig fin blogg,liker å lese den & syns den er fargerik & fin.
Syns det er kjedelig når det blir slik at alle andre skal fortelle deg hvordan du skal skrive & hva du skal dele i din blogg. Jeg har valgt å være posetiv på min blogg,bloggen føler jeg skal være et posetiv sted for meg og de andre som leser. Man er selvfølgelig som de fleste andre og har dårlige dager,men føler at jeg kan holde det for meg selv. Vil gjerne vidreføre posetivitet til andre,istedefor negativitet. Jeg har også valgt og vise bilder av ungene mine. Å det er mitt valg,som mange andre også har valgt. Det er din blogg & det er du som bestemme hvordan & hva du skal gjøre med den.
Ønsker deg en god kveld & kos deg med dine.
Klem Christina

silje-sin sa...

Svarer deg her Lisbeth, og håper du leser det! Takk for det du skrev, det er et veldig viktig tema, og jeg trenger å bli minnet på det! Jeg har gått mange runder med meg selv ift å vise ungene på bloggen, har forhørt meg med mange bekjente og til og med politifolk:), og jeg føler at jeg kan stå for det jeg viser. Blir det noengang et problem for barna mine, sletter jeg bloggen på sekundet! Samtidig vil nok dagens barn få et helt annet forhold til internett enn vi har, på godt og vondt. Takk for at du delte tankene dine med meg! Hilsen Silje.

Hulda sa...

Det er jo helt latterlig at folk kritiserer det man måtte ha på bloggen. Man må jo kunne ta bilder og skrive om det man måtte ønske. Er man ikke interessert i det som vises på en blogg er det bedre at man lar være å skrive, synes jeg.

Bloggen din er nydelig, Silje. Med masse fint!

Noen er jo i mot blogger, fordi de mener man ikke skal vise for hele verden hvordan man har det hjemme.

Anonym sa...

Hei Silje!
Jeg er innom hver dag!Synes du har en koselig blogg, finner mye tips og inspirasjon hos deg!
Enig med deg, du må selv avgjøre hvordan og hva du skriver på DIN blogg!Håper veldig du fortsetter!Lykke til!:) Hilsen Linemor.

Anonym sa...

Hei Silje!
Gratulerer med morsdagen :)
Bloggen din er kjempefin, og veldig DEG! Og det håper jeg den fortsetter å være!!
Jeg leste med vantro kommentaren du fikk ang "for mye ting, og bare opptatt av ting", skjønner ikke at noen absolutt er nødt til å poste negative kommentarer. Som jeg pleier å si: hvis du ikke har noe positivt å si, så la vær å si det!! For alle som har blogg er bloggen et lite pusterom i hverdagen, og jeg tror ingen bloggere lever rundt på en rosa sky. Men det er klart at det er mye hyggeligere å vise fram bilder av et rent og pent hjem, og skrive om hyggelige ting man har gjort sammen med familien, enn å vise fram oppvasken som vokser på benken, eller skrive om den n'te krangelen mellom barna den dagen...
Jeg liker bloggen din kjempegodt Silje, og jeg håper du klarer å legge vekk negative kommentarer og husker at du har kjempemange følgere som liker bloggen din akkurat som den er!!!
Stå på Silje!!

Ha en fin kveld:)
Stor klem fra Mette :) :)

Hanne Marthe sa...

hei silje og gratulerer med morsdagen=)
jeg må bare si at det er utrolig hva folk skal henge seg opp i.
jeg digger bloggen din, og er innom den hver eneste dag. du skriver så koselig og levende, og jeg opplever deg ikke som at du lever på ei rosa sky. du skriver jo om hverdagens opp-og nedturer, og har alltid mye godt å si om livet ditt og andre:)
stå på og fortsett med bloggingen, jeg digger den;)

Petrine sa...

Hei Silje :)

Jeg liker bloggen din veldig godt. Er stadig innom her. Nå har jeg forøvrig fått min egen blogg også. Blir inspirert :)
Fortsett som du alltid har gjort :)
Skriv om ting du vil, ta bilde av hva du vil. Bloggen din er din verden :)

Fru Larsen sa...

Hvad er det da for noget vås, selvfølgelig bestemmer man selv hvad man skriver på sin blog. Hvis der er noget man ikke bryder dig om, kan man jo bare lade være med at læse med. Det er ærgerligt hvis nogle læsere begynder at fortælle hvad man skal skrive om. Jeg syntes du har en dejlig blog, ejg besøger den dagligt, så bare fortsæt som du gør :))

i mitt lille rekkehus sa...

Jeg syns du har en fantastisk fin blogg!!! Og gleder meg til hvert nye innlegg hos deg! Detter er som du sier, ditt fristed, og det er din blogg! skriv det du har på hjertet!

Ha en fin fin søndagskveld!

Hilsen en veldig fornøyd leser:)

RosMari sa...

Jeg støtter deg og er helt enig med deg i at det viktigst er at det er DIN blogg og at du skriver om det DU vil. Lesere kan selv velge hvilken blogg de vil følge og hva de vil bruke tid på og lese. Stå på du og vær så personlig du vil. Men jeg er også enig i at det finnes en grense for hvor personlig en bør være og at denne grensen er forskjellige for oss mennesker. Det er DU som bestemmer for DEG og DIN blogg. Stå på!

Anonym sa...

Hei Silje. Jeg har lest bloggen din ganske jevnlig siden jeg begynte å lese interiørblogger. Synes du har en kjempefin blogg, og vil også gratulere deg med graviditeten! (Jeg har selv et hus som er veldig likte deres, og to søte små gutter). Når det gjelder kommentarene du får, så skjønner jeg at det sårer med kritikk. Mennesker kan være så stygge med hverandre, og spesielt hvis man kan gjøre det anonymt. Vel, du må jo bare ignorere det- og ikke ta det til deg. Hvorfor er det slik at hvis man får 10 positive tilbakemeldinger, og 1 negativ- er det den ene negative som fester seg? Merkelig fenomen dette, men det er nok noe de fleste kan kjenne seg igjen i. Jeg skjønner at du reflekterer over bloggingen. Jeg har ikke blogg, men skriver statusoppdateringer på facebook i ny og ne. Og bare det får meg til å reflektere noen ganger. Om folk synes jeg fremstiller livet mitt som rosenrødt for eksempel? Eller er for negativ i perioder? Helst det første:):) Men de som kjenner meg godt vet jo at jeg egentlig er syk, har blitt kronisk syk for 4 år siden, og har mange veldig tunge dager med mye smerter. Men det har jeg ALDRI nevnt på facebook. Synes det blir for personlig... Og sånn tenker jeg interiørblogger er også, en liten titt inn i livet til folk. Absolutt ikke sånn at jeg tror det jeg får presentert er hele livet til vedkommende. Så stå på Silje, kos deg med bloggen din. Du har en nydelig familie, som du har ALL grunn til å være stolt av. Livet er altfor kort til at vi skal synke ned i grunnløse bekymringer:) KLEM!

ennahs lille hjørne sa...

Sender deg en stor klem:)
Stå på!! Jeg er innom her hver dag og ser vakkre bilder og fullt av inspirasjon!!! Så tusen takk;)

De som er uenige i innholdet i bloggen får bare la være å lese, helt enig. men skjønner ikke helt at de bruker energi på å gi negative tilbakemeldinger. men men..

Klemmer:)

ReVinyl sa...

Først av alt vil jeg si at jeg synes du har en kjempefin blogg. Jeg har ikke kommentert her inne før, men har vært innom og tittet og sugd til meg inspirasjon ;)

Skjønner kjempegodt at det ikke er hyggeglig med negative tilbakemeldinger eller at folk skal fortelle deg h v o r d a n du skal blogge.

Synes det er et viktig innlegg du har idag. OG jeg er veldig enig i det du skriver. Det er din blogg, ditt valg og ditt innhold. Hvis folk ikke liker det, så kan de vell suse videre....Det gjør hverfall jeg hvis jeg ikke liker en blogg. Jeg hadde aldri funnet på å skulle kommentere det jeg ikke likte på bloggen. Ville istedenfor bukt tiden til å kikke på blogger som faller mer i smak.

Vi har hatt en diskusjon hjemme om jeg kan legge ut bilder av bana. Mannen min ønsker ikke det og det respektere jeg. På samme måten som at jeg respekterer at andre mennesker tar de valgene som de mener er best for sin familie og sine barn. Vi er alle forskjellige. Man kan ikke sammenlikne med andre, for ingen e like...

Ta deg en liten timeout, rist av deg denne opplevelsen og blogg igjen som DU ønsker det. Jeg heier på deg!!! Gleder meg til å titte innom til deg igjen og DIN blogg!!

God klæm fra Siw

Anonym sa...

Kjære Silje!
Vil bare si at jeg synes du har en flott blogg og en fantastisk måte å fremstille den på! Fortsett sånn - det er derfor vi liker den så godt!!!! Gratulerer med morsdagen :-) Ha en strålende kveld! Klem fra Erika.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Eg er kjempeglad for at du ikkje vil forandre på bloggen din!
Eg syns den er SÅ flott, kosleg og inspirerande!!:)
Eg har fulgt deg lenge, og gleder meg til å fortsette med det:))
Kva ein skriv om og lager innlegg om er jo heilt opp til den som eig bloggen. Personleg skriv eg lite om problem, sjukdom og liknande..rett og slett fordi eg vil lage ein gladblogg. Men eg heller lever slett ikkje på nokon rosa sky;)
Fortsett som før du Silje. Du er god!:)
Ha ein fortsatt fin morsdag!
Klem:)

Anonym sa...

Hei Silje! Stol på deg selv-du har en kjempefin blogg, inspirerende og trivelig lesing.. Synd at noen skal prøve å ødelegge:( STÅ PÅ håper du fortsetter bloggingen som før:) Jeg synes den er kjempeflott:))

Lotte`s lille verden sa...

Fortsett slik som du har gjort.. Jeg er "avhengig" av bloggen din og stortrives her inne! Gleder meg allerede til å titte innom igjen! Ha en fortsatt fin kveld og ikke minst - gratulerer med morsdagen

Angelique sa...

You go girl!! I love your blog!!

det hvite hjerte sa...

kjære silje

nå er det andre bloggvenninne idag
som skriver om dette å ha fått noen kjedelige tilbakemeldinger,
jeg syntes det er trist
har selv også opplevd det
noen ganger i løpet av mine
bloggår,
men jeg kan gi deg ett godt råd,
hvev deg over det,
de er ikke verdt å bruke energi
på de som til stadighet beveger seg rundt i blogglandia med sure oppstøt, tenk heller på alle de skjønne kommentarene du får og fortsett å blogge som du gjør,
det er jo det vi alle liker med
bloggen din,
den er så levende og varm OG naturlig, så vi kommer igjen og igjen daglig innom deg for å lese og se de herlige bildene du deler ... ♥

Vi føler jo nesten som vi er tanter for herlige Ferdinand & Augusta og de er en stor del av bloggen din på en positiv måte ...!

Ha en fin kveld,
bloggen din er kjempeflott ...!!!

klem til deg

Fjordheim sa...

Er det ikke det som er så fint, at vi alle kan gjøre det på den måten vi vil. Jeg er veldig lite personlig. Fordi jeg vil det. Og Du er mer personlig fordi du vil det. Men du setter fortsatt grenser på hva du vil dele. Håper du finner gleden ved å blogge igjen.
Kommer til å savne deg visst du gir deg,
Håper du får ei riktig god uke :)

Anonym sa...

Kjempeflott og inspirerende blogg! Er innom stadig vekk og nyter fine bilder og får gode ideer! :0)

Kine sa...

Jeg synes ikke du skal forandre på noen ting, jeg elsker bloggen din jeg. Akkurat som den er :)

TAB sa...

Hei!

Jeg vil si at jeg respekterer dine valg 100%! Å ha et fristed hvor man kan fokusere på det som har vært vakkert i løpet av en hektisk hverdag med oppturer og nedturer- det kan være nettopp det som får en gjennom dagene.

Det har vært mye om slikt i media i det siste- der bloggere omtrent føler seg mobbet pga ufine kommentarer (og her snakker jeg ikke om konstruktiv kritikk). Jeg håper bare du kan heve deg over det- for nettopp din blogg er ofte det som inspirerer og gjør hverdagen min litt lysere! Tusen takk for det, og stå på! :)

Anonym sa...

Hei igjen Silje,

takk for måten du svarte meg på, og for at du respekterer at vi har ulike syn på hva som bør legges ut på nett.

Ut i fra kommentarene her inne virker det nesten som jeg er en som "ødelegger" og sier "stygge ting". Det eneste jeg ønsker er jo å være barnas stemme (på generelt grunnlag hva gjelder mammablogger). Jeg tror det er mange her inne som ikke ville likt at tusenvis av fremmede mennesker leste om hva man kunne finne på å si av morsomme kommentarer, bilder av en selv i pysjamas/festklær, ferieminner, osv.osv. Hvert fall ikke hvis man selv ikke fikk bestemme om bildene skulle publiseres eller ei. Og det er jo nettopp det som gjelder denne gruppen. Barna er prisgitt de voksnes valg.

Jeg ser hvor ulike vi er i synet på barns medbestemmelsesrett, Silje. Men takk igjen for en konstruktiv tilbakemelding.

Beste hilsen Julie.

Anonym sa...

Hei.
Jeg er fast leser av bloggen din og liker den godt.
Men jeg tror vel ikke akkurat at "stormen" rundt bloggen din er noe som oppstod nå.mange har nok hatt tanker rundt dette,men det er først når noen tørr og kommentere dette temaet at det blir lagt merke til.
Er du fornøyd og trives med bloggingen spiller det ingen rolle hva andre mener.Hadde jeg ikke brydd meg om negative kommentarer så hadde jeg heller ikke gjort så mye ut av det,slik du gjør nå.Du er jo med på å skape stormen du også.Men samtidig kansje du får flere følgere også.Er du komfertabel med slik du blogger,så stå på.
Men det må være rom for andres mening også,selv om det er frivillig og lese.Men jeg som så mange andre føler jeg kjenner deg,selv om jeg ikke gjør det i det hele tatt.
Og dette er ment konstruktivt!
Vennlig hilsen Aina

frkhanssen sa...

Hei Silje.
Jeg får rett og slett fnatt av de som klager på andres blogger. Det er jo VALGFRITT å lese blogger, og dersom det er en blogg jeg ikke liker, ja da leser jeg den ikke. Så enkelt er det!
Jeg liker bloggen din kjempe godt og koser meg med innleggene dine. De får meg i godt humør og derfor gleder jeg meg over hver gang du oppdaterer.

Kardemommeloven er den fineste loven som finnes og jeg skulle ønske flere kunne følge den.
God morsdag til deg, håper du har kost deg masse.

Klem fra Frk.Hanssen

Lillemor sa...

Bloggen din er flott! Sender deg ein GOD klem og eit STORT smil :)

minimum sa...

snodig - jeg er innom 2 blogger som jeg ikke er innom så ofte i dag og begge har dere tydeligvis fått kritikk..
Jeg gir meg over jantelov verden, en ting er jo at kolegaen din som sitter ved siden av deg skravler høl i hodet på deg - at det er skryt og atter skryt og at du misliker det fullstendig - da må du skifte jobb eller si i fra, men en blogg - som man ikke behøver å titte innom i det hele tatt, eller så ofte man vil - ja de kan man slutte å kritisere!!!
Stå på du Silje, gjør og skriv om det du har lyst til på bloggen DIN - vi som ønsker titter innom flere ganger om dagen, uken, mnd - eller vi er innom når vi vil.
Hallo - hva gjør det andre at du lever på en rosa sky - hvis det hadde vært tilfelle...

Emmeline sa...

Hei søte Silje:)

Nå har jeg lest noen gamle innlegg og noen gamle kommentarer og skjønner hva du sikter til.

Jeg vil bare si at din blogg er en av mine absolutte favoritter. Jeg leser ikke så mange blogger som kan komme inn i "mammablogg-kategorien" men din er en av dem, nettopp fordi den er så ekte.

Du tar nyyydelige bilder og har en varme som skinner gjennom i alt du gjør. Jeg syns du skal fortsette å blogge på den måten som blir best for deg. Jeg leser med interresse alle de ulike debattene som raser om interiørbloggedamer og mammabloggere som blogger med bilder eller uten osv osv.

Jeg blogger om ungene mine innimellom--mine barn er jo omtrent voksne og de syns det bare er koselig. At jeg har blogget ubarmhjertig om livet som tenåringsmor (*der mine håpefulle ikke nødvendigvis fikk den beste karakteren) spiller ingen rolle.
De syns det er helt greit, og tar det med humør. Nå er de jo så store at jeg ikke kan blogge om dem hvis ikke de syns det er okey. Men jeg tror nok at min (og din) mammablogging er rene uskyldsfortellingene i forhold til hva man kan finne i cyberspace!

Du er en god mor, og du kjenner helt fint hvor grensen går for deg og dine. Jeg syns du skal fortsette med det, og jeg må si at jeg koser meg med alle innleggene du legger ut... Enten det handler om aketurer eller bollebaking. Det er jo nettopp sånn livet er:) Som Mister Darcy sa til Bridget Jones i den udødelige scenen på slutten av film nummer en: I like you, just the way you are! Ha en fin søndagskveld og god klem til deg fra meg:)

Anonym sa...

Hei Silje! Jeg har ikke blogg selv, og følger ikke m på så mange. Syns det blir veldig mye likt om interiør og styling. Din blogg leser jeg derimot nesten daglig. Det er først og fremst fordi den er hverdagslig og koselig, men mest av alt fordi du gleder deg så over de små ting...

Det er viktig, og det syns jeg "gjennomsyrer" hele bloggen din:)))

Hos meg og av meg sa...

Bloggen din er flott den, Silje. Det er gøy og inspirerende å komme innom deg å se. Så ikke bry deg om hva andre evt måtte mene.

Bente sa...

Dette var et fint innlegg å lese, syns jeg. En blogg er personlig, og det er opp til hver enkelt hvor mye man vil dele og hvordan man vil fremstå.
Hvordan man skriver, hva man skriver, og hva man legger ut bilder av skal man jo få bestemme selv!
Jeg var også i starten skeptisk til å legge ut bilder av min datter, men har funnet en fin måte å gjøre det på da jeg alltid merker ansiktet hennes med navnet mitt. Hva andre gjør syns jeg får bli opp til dem :)

Klem Bente.

LK sa...

Godt å se at du fortsetter å blogge tross negative kommentarer. Blogg er en personlig greie, og den blir jo ikke personlig om man ikke gjør det på sin måte. Jeg liker i hvert fall bloggen din og synes det er morsomt "å bli kjent" med deg og barna dine gjennom å lese den:)!

monica`s blogg sa...

Hei Silje :)

Jeg er inne å leser bloggen din hver dag å gleder meg til nye innlegg. Synes det er en jordnær og koselig blogg du har :) Å mener som deg at en blogg skal være et positivt fristed, å at folk som ikke liker det de leser kan finne seg annet lesestoff. Stå på:)

Hilsen Monica

Beate i Husets Hjerte sa...

Herlighet...at folk tar seg bryet. Jeg også blogger for meg selv, og ikke for alle andre. Det er mitt pusterom, og ingen skal forandre på det. Nei stå på Silje, vær personlig, upersonlig akkurat som du vil. Hverdagen går opp og ned og det er godt å gå inn og blogge litt og sveve på en rosa sky litt før en snur seg til klesvask og bleier igjen..herlig avkobling!!! Klem

Anonym sa...

Kjære Silje

Din blogg er din - og du kan skrive som du vil! Hvis folk ikke liker det får de gå et annet sted. Så utrolig tåpelig å kritisere deg. Jeg synes du ga et bra svar :)

Ha en fin, fin kveld

Mvh Rita

Anonym sa...

Hei Silje.
Jeg gjør meg noen tanker om blogging.
Godt for deg og dine medbloggere at dere finner fellesskap i hverandre gjennom denne verden. Blås i hva andre sier, ikke kommenter det.. alternativt; slutt å blogge. Da får du det mye bedre med deg selv.
Hilsen Trude.

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Sender deg en god klem jeg....

jordbærpiken sa...

Hei Siljemor!

Må sende deg en liten støttemelding i dag jeg også. Jeg skjønner veldig godt at du ikke syns det er noe hyggelig å lese noen av disse kommentarene som har kommet. Det er jo faktisk litt komisk å skrive en anonym kommentar til noen der man slenger av seg en last med dritt, og avslutter kommentaren med å si at det var ment konstruktivt. Noen av kommentarene er veldig konstruktive og greie, for all del, men ikke alle (selv om de kanskje følte det selv da de skrev det).

Fatter ikke vitsen med å gidde og kommentere det man ikke liker på en blogg engang jeg. Hvis bloggeren legger opp til en diskusjon i kommentarfeltet med å stille leserne spørsmål som man vil ha svar på, så er det jo greit. Men å lire av seg det man ikke liker på bloggen man leser i kommentarfeltet, syns jeg rett og slett er ufint. Hva med å respektere at andre tar andre valg enn en selv ville gjort, og leve med det liksom? Det er jo sånn livet er! VI ER SKAPT ULIKE. Og takk for det!

Jeg syns det ville vært ufattelig trist hvis du sluttet å blogge, Silje! Du er et menneske med følelser, og det er ikke lett å riste av seg ukoselige kommentarer. Men håper du klarer å fokusere på at flesteparten av oss liker bloggen din som den er, og sender deg alle gode tanker. Glad for at du er deg selv! STOR KLEM!

Anita sa...

Fortsett som du har startet du Silje! Jeg vet, etter å ha fulgt deg leeenge at du gjør gode og velbegrunnede valg til fordel for dine nære og kjære.. Og nydelige bilder har du jo også!
Vi som blogger, blogger vel en "fantasiverden" Eller en rosa sky, for hvem vil vel se hverdagens rot tittt og ofte?? Nei, ha en flott ny uke vennen! Klemmer fra Anita!

Fru Fjeldhammer sa...

You go girl... bloggen din er helt perfekt!! Kunne ikke sagt det bedre selv..

Kos deg...
klem

Renate sa...

Hei Silje!

Jeg er en trofast leser og har fulgt deg lenge :-)
Det at du poster bilder av barna dine kan jeg umulig tenke meg at vil slå negativt ut på noen måte, for deg eller de. Det er jo ikke slik at du har lagt ut noe som virker støtende el.
Dessuten, de er nydelige! ;-)

jeg ELSKER bloggen din og håper at du fortsetter som før, for jeg liker deg som du er!
Synd at det finnes de som bare MÅ kommentere negativt, forstår ikke hva hensikten deres er. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor de leser bloggen din, hvis de ikke liker den.
Håper du lar alle av de surkjærring kommentarene prelle rett av! ;-)

klem!

Anonym sa...

Hei Silje, har aldri lagt igjen kommentar hos deg men har lest bloggen din i 2 år nå.

Det er noe med den varme tonen og nydelige bildene dine som gjør at det er en kosestund for meg hver gang jeg er innom her. Finner masse inspirasjon og har nok hermet litt etter deg(lekekjøkken) i mitt eget hjem... Masse gode oppskrifter har jeg og prøvd ut!

Tror slett ikke du lever på en rosa sky men at du prøver og være positiv og finne glede i små og store ting i livet.
Syns du virker som en veldig varm, omtenksom og hyggelig person, heldig de som har deg nær!

Vet jo hvor lett det er å bli såret av kritikk men jeg håper virkelig ikke du tar noen av kommentarene til deg og forandrer noe på den nydelige bloggen din!

Syns deler av debatten ang bilder av barna på blogger blir litt tåpelig jeg, tror den oppvoksende genrasjonen kommer til å le litt av dette om noen år.
Stå på du Silje og takk for at du deler så mye inspirerende og vakkert med meg.

Klem Mina

Anonym sa...

Du har en veldig VELDIG flott blogg!!!! henter mange flotte tips og fine detaljer hos deg!!! STÅ PÅ:) hilsen Ann-Mari

Villa Drømmeverden sa...

Helt utrolig at folk gidder å kritisere andres blogg! La være å les de man ikke liker!

Du har en så herlig og inspirerende blogg! Stå på, Silje:)

Ønsker deg og barna en flott ny uke!
Klem fra Margit

Fru Emma sa...

Fortsett slik du alltid har gjort. Skjønner st det er trist å få negative kommentarer. At folk skal være så negative og sure??? Enig med deg: la være å lese om du ikke liker bloggen! Jeg synes den er kjempeflott og veldig inspirerende:-)

krilist sa...

Hei Silje!
Stå på, du har ein flott og inspirerande blogg som eg jamt er innom. Det er sjølvsagt du som bestemmer kva du vil leggje ut på bloggen din, vi andre er jo berre gjester som stikk innom! Takk for at du deler litt av kvardagen din med oss som innimellom treng eit lite "friminutt" i blogglandia .

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære deg,
eeelsker bloggen din!!!
Må innom hver dag,og blir veldig glad og inspirert av bildene du viser og det du skriver.
Du har en av de koseligste bloggene jeg vet om!!!
Varm og go Kjerstiklem

FruLykkelig sa...

Så bra du ikke vil foandre på bloggen din! Den er jo så flott! Nydelige bilder og vakre farger! Nettopp derfor er bloggen din er en av de få jeg er innom daglig :)Hadde ikke bloggen din vært så posetiv som den er hadde ikke jeg orket å lese hvertfall, for hvem vil nå lese en deppa og negativ blogg?

Anonym sa...

Hei!!
Stå på som før! Kjempeflott blogg!

Helsing fast lesar

Anonym sa...

Jeg synes du har verdens koseligste blogg! Må alltid innom å sjekke hvordan det står til hos deg. Håper du klarer å blåse av de utrolig dårlige negative kommentarene. Herregud, kan man ikke bare velge et annet sted å "henge" når de er på nettet.Stå på, du er flink! Jeg håper du forsetter så lenge du synes det er kjekt. Stoor klem til deg!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Stå på du vennen, jeg svarte deg i en lengre medling på facebook!! :) <3

GODKLEM

Kristine sa...

Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre på din blogg! Som du sier, 99% av alle kommentarer er hyggelige og det er fordi du har en uvanlig varm og positiv blogg. Ta de positive til deg og la de negative passere - selv om sistnevnte kan være vanskelig.

Jeg har lest bloggen din en god stund og koser meg virkelig med både bilder og tekst. Jeg har ikke tenkt at du lever på en rosa sky - hvem av oss gjør det da??? Men hvorfor skrive om alt det "gråe", når man kan velge å skrive om det "rosa"? :-) Vi har vel alle våre ting i hverdagen, men velger selv hva vi ønsker å skrive om til resten av "verden".

Håper virkelig du ikke slutter med bloggingen - i alle fall ikke pga. et fåtall negative mennesker.

Kristine

Annfrid sa...

Hei Silje

Jeg følgt bloggen din lenge,men har kun i det siste lagt igjen kommentarer. Jeg kan ikke forstå hvorfor noen skulle rakke ned på din blogg. Her er det nydelige bilder, en god stemning og masse inspirasjon.
Stå på og stå på ditt. Det er din blogg og ingen andre en du kan bestemme hva du ønsker å skrive om her. Jeg har ikke hatt blogg lenge, men den er allerede blitt mitt lille fristed.

Lykke til.

Klem ANNFRID

Beate sa...

Hei!
Har fulgt deg i 1år,å syns bloggen din er hverdagslig og fin;)
Eg har også bilder av mine barn på min blogg,noen ganger---å MIN blogg er MINE VALG;)
Vi har vell alle ansvarlige mammaer, våre tanker om blogging-internett-å bilder av våre kjære og nære..det kan vi vell vurdere selv vil eg tro!
Stå på-Å blogg i vei,om du har lyst og tid!
Klem fra Beate

Gry sa...

Hei, Silje!

Jeg synes bloggen din er fantastisk nydelig, nettopp fordi den er akkurat slik den er!! Jeg hadde vel heller ikke villet skrive om så mye negativt, kan vi ikke heller fokusere på det positive..?:)

Ha en fin uke!
God klem fra Gry

Silje sa...

Synes du har en flott blogg og følger deg jevnt og trutt... når du nå engang har valgt å lage din egen blogg, synes jeg innholdet er topp, personlig hyggelig og akkurat passe privat! Fortsett slik. Klem, Silje

Torgunn sa...

Jeg følger mange blogger, og din er for meg den aller beste. Jeg er småbarnsmor selv, og får tips og inspirasjon av din blogg. Det aller beste med bloggen din synes jeg er at det lyser positivitet ut av den. Når mine dager er grå titter jeg inn på din blogg og blir igjen inspirert. Tusen takk Silje!

Mona Christin sa...

Hei Silje.

Jeg støtter deg i denne saken. DU bestemmer over DIN blogg. Hvis noen ikke liker det de ser er det bare å la være å lese den.

At du velger å legge ut bilder av barna er og skal være ditt valg. Jeg har fulgt bloggen din en tid og har aldri tenkt over at barna er med. Det ser jeg på som det naturligste i verden at du gjør. Bildene er jo flotte og diskret.

Jeg synes bloggen din er personlig på en fin måte uten å bli privat. Det er det personlige som gjør Silje-sin til den bloggen den er.

Stå på, Silje. Du er din øverste sjef.

Klem Mona C

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Som jeg skulle sagt det selv, Silje!! Det er rart hvordan noen hevder sin rett til å mene noe om hva andre skriver i SIN blogg, og samtidig mener det er greit å harselere/henge ut bloggeren..
Dette skjedde nylig med meg, og jeg ser rundt om i blogglandia at enkelte ikke er helt ferdig med saken, men syns det er greit å fortsette dansen. Fordi jeg blogger utelukkende om positive ting, mener noen at jeg ikke eier selvinnsikt, og aldri har møtt motgang. Jeg har bare valgt å ikke være for personlig, men å blogge om overfladiske ting. Nettopp fordi jeg vil at bloggen skal være et fristed, et pusterom fra det som er grått og vanskelig i hverdagen. Men er man personlig så er tydeligvis det galt for enkelte også... Det er nok umulig å gjøre alle til lags!
Fortsett å blogge på samme måte som alltid, Silje!! Blås i den ene prosenten som tror de har bestemmelsesrett! De kan heller la være å lese den!
Vi som har fulgt deg en stund vet hva du har vært igjennom, og hva du står for!

St på videre, Silje! Jeg liker bloggen din AKKURAT som den er:))

Stooooor klem!

Anonym sa...

Hei på dei!!!
er innomm din blogg nesten hver dag, tenk på det:-)) er veldig enig det Marya skriver.
kos deg med bloggen din.
Lykke masse til:-))

Knip fra Hanne.

Har en drøm... sa...

Kunne ikke sagt det bedre selv;)
Det er DIN blogg, du skriver det DU vil og de som ikke liker det, de kan la være og lede den - så enkelt er det faktisk!!!

Jeg setter VELDIG stor pris på din blogg, herlige innlegg og nydelige bilder... og at den stort sett er positiv, DET er BRA - Takk for det Silje ♥

Keep it up du, kjempekoselig blogg, som jeg ville syns var kjempe trist om ikke skulle være lenger!

Min blogg er også stort sett kun POSITIV, og jeg skal LOVE deg at ikke alt er så rosenrødt som det kanskje virker, men som du sier, bloggen er et fristed - og jeg elsker og legge ut alle de herlighetene livet mitt har å by på, og jeg elsker og lese om andres LYKKE - det gjør meg glad, og det TRENGER jeg i hverdagen!

Så det så!

Ha en fin, ny uke Silje, kos dere;))

Klem Line

Anonym sa...

Hei Silje!

Lest bloggen din i mange måneder jeg også, men ikke lagt igjen kommentar før nå. Ville bare si at sånne "bedrevitende" mennesker som skriver såkaldte "velmenende" kommentarer til deg ikke er verd å bruke tiden din på! Misunnelse heter det på godt norsk.

Klart en oppegående, flott mor som deg, selv kan ta avgjørelse om hva som skal publiseres og ikke. STOL PÅ DEG SELV DU!! Det er din blogg, du bestemmer! Vi er mange, mange som koser oss med bloggen din. De som leser den og ikke liker det du skriver har virkelig et problem!! Tenk at de gidder å bruke tiden sin på noe de ikke liker.... Forstå det den som kan.

Stor klem fra meg =)

MYMLEN sa...

Jeg elsker bloggen din akkurat som den er!! <3 er innpå og kikker hver dag :)

Morell sa...

Stå på Silje, synes det er en topp blogg.Håper du fortsetter å blogge:)

Anonym sa...

MISUNNELIGE på deg og bloggen din..det er det de er!!!! Stå på Silje. Titter innom bloggen din mange ganger til dagen :-) Du har en kjempe fin blogg :) Cathrine

Lina Vatle Sandgren sa...

Hei kjære Silje! :-)

Eg har ikkje lest så mykje på kommentarane dine, så eg har ikkje fått med meg den kritikken du skriv om. Uansett så syns eg "svaret" du skreiv i går kveld var kjempeflott, og seier mykje om din integritet, og at du er ei solid, trygg og klok jenta. Det var for meg ingen overraskelse. Du har ein fantastisk flott blogg, og det ligg så mange fine tankar både i og mellom linjene i det du skriv. Eg er fast lesar! Gledar meg kvar dag til å bli oppmuntra, inspirert og underholdt av dine innlegg her.

STÅ PÅ med ditt! :-) Du er tøff, og du veit jo at du gleder maaaange lesarar kvar dag, og det er det som er verdt å ta med seg vidare. Negative personar finst overalt, også personar som legg seg opp i ting dei strengt tatt ikkje har noko med. Dei kan me øva oss på å filtrera ut. Dei er ikkje verdt din energi! Den kan du fortsetja å bruka på å f eks gjera min dag litt bedre, hihi.

Du e herlig!! :D :D <3

Klem frå Lina

Anonym sa...

Jeg er også enig i at det er bare å klikke seg videre hvis en kommer til en blogg en ikke liker. En må ikke kommentere og komme med negativ kritikk. Men her handler det vel om mer enn ikke å like en blogg. Jeg oppfatter det mer som en diskusjon rundt det å blogge om barn og det å bruke nettvett. Det kan være lurt å tenke over hva en utsetter barna sine for. Det handler også om personvern. Det blir sagt over her at det er bare å slette bloggen så er bildene av barna borte fra nettet, men så enkelt er det jo ikke. Bildene har ligget ute på nettet i flere år og hvis de ikke er kopibeskyttet er det jo bare å ta kopier for den som ønsker det. Husk, det er mange rare menneske der ute og ikke alle har gode hensikter. Jeg synes også at mange gir ut alt for mange opplysninger om seg selv og sin familie, som navn, hvor de bor, bilde av huset osv. Tenk på barnas sikkerhet!

Anonym sa...

Hei Silje! Er helt enig, dette er DIN blogg, og da må man få være som man er, og skrive det man vil! Jeg leser bloggen din nettopp fordi den er personlig jeg! Du har masse personlige BRUKTE ting i hjemmet ditt, og det er det jeg liker! Hva kan være så feil med det, det er jo resirkulering som ALLE burde ta etter egentlig.Leser jo at du henter OG leverer ting hos "pappa skrotnisse"(skulle ønske jeg hadde en pappa skrotnisse!) Fortsett å være deg selv, de som har noe å si på det, kan som du sier bare la være å lese vel? Følger bloggen din hver dag, og digger den! Lykke til med babymagen fremover, følger spent med! Varm Klem fra VIgdis :)

Anonym sa...

MÅ bare kommentere en ting til.. I forhold til det med bilder av barna.. Hva i alle dager kan være feil med bilder av "bollebakende" barn eller barn på aketur osv osv? Det er jo nydelige bilder tatt av nydelige unger. Hva kan bli feil med det??? Jeg forstår det bare ikke..Stå på SIlje, og overse alle kommentarer som utelukkende er negative! Klem igjen Vigdis

Line sa...

Så godt at du ikke gir deg med bloggingen! Du har en flott og inspirerende blogg som jeg gleder meg til å kikke innom hver dag :o)
Til lags aat alle kann ingen gjera, er det noen som har sagt, og sant er det.
Ta til deg alt det positive og la det negative prelle av.

Ha en herlig uke og en flott mandag!

Anonym sa...

Blogger, facebookprofiler, osv blir aldri slettet. Husk det! De ligger lagret, og folk som virkelig kan data er det enkel sak å finne frem til alt igjen. Man klarer jo i dag å gå inn i ødelagte og gamle simkort og hente frem informasjon. Derfor er det med andre ord ekstremt viktig at man tenker grundig gjennom ha man legger ut av informasjon. Barns sikkerhet og personvern bør vel egentlig være det alle foreldre er mest opptatt av?

Mari uten blogg :) sa...

Jeg er veldig glad om bloggen din er som den er, er bittelitt forelska i den (om det er lov å være det i en blogg) ;)
Nå måtte jeg bare kommenterer, enda jeg ikke gjør det ofte, er en av de som titter innom deg opp til flere ganger om dagen, men har ingen blogg selv så er ikke helt inni dette med komentarer.
Du har en nydelig blogg og virker som et fantastisk positivt menneske. Trur en av grunnene til at du ligger på topp 3 bloggerene mine er at du inspirerer selvølgelig med fantastisk interiør, men så inspirerer du utrolig med de positive tingne du skriver, som baking, utlfukter med barna. Syns livsgleden din skinner gjennom i alle innleggene. Og du har virkelig vært kjempe tøff som både sto fram i blad og blogg med blodproppen, you go girl !!!! Du inspirerer meg faktisk til å rydde og vaske bittelitt enda det ikke frister så mye til tider, hihi, ikke vet jeg hvordan men... :)
Syns også det er spennende og følge svangeskapet ditt da vi venter nr 2 på omtrent samme tid. om jeg tileldigvis ser deg på barsel kan jeg å lov til å si hei? :)
Mvh hilsen mari som håper bloggen din fortsetter og være den den er:)

w sa...

Jeg er enig med deg. I bloggen DIN Skriver DU hva du vil.

Og liker ikke folk det, får de bare la være å lese bloggen.

Du har en flott blogg:)

W

Fru Ruud sa...

Som så mange andre: jeg elsker bloggen din slik den er!!!!!
Det er vel opp til deg hva du ønsker å skrive eller ta bilder av. Helt tydelig at det er noe folk liker i alle fall når du har så mange faste lesere.
Stå på videre!! Håper ikke du gir deg med blogging!!
Klem Annette

Villa Landlie sa...

Hei Silje! Jeg ville bare si at jeg synes du har en fin og inspirerende blogg, jeg tror at vi mødre har godt av å se at andre klarer å sjonglere barn/familie/hus/baking og graviditet på en inspirerende måte!
Stå på videre!
Og jeg er helt enig - de som ikke liker din blogg kan vel slutte å lese den? Sikkert tusenvis av blogger jeg velger å ikke lese!

Mvh

Kristine sa...

Det er alltid en og annen som skal legge seg opp i hva man skriver/forteller om, og komme med sine synspunkter om det. Det kan være greit som du sier om det blir fortalt saklig, og ikke bare kritisk. Det er DIN blogg og dersom de ikke liker det du skriver, så kan de finne en annen blogg å lese!
Jeg liker bloggen din, og er stadig innom. Fortsett med det du holder på med, jeg synes du er flink!!

Klem Kristine

Anonym sa...

Du kan ikke slutte å blogge!!!!

Jeg gleder meg til å titte innom deg hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen! :o)

Håper du i fremtiden ikke får slike "teite" kommentarer, og hvis du gjør det. At du bare feier de av banen og husker på oss 99,99% som syns du er en solstråle og en humørspreder alltid,som blogger akkurat passe om alt og lyser opp dagene våre! :O)

Tusen Takk Silje, for at du blogger for oss! :O)

Hilsen Marte

Kamila sa...

Wspaniały blog stworzyłaś, wspaniały klimat!
Tak trzymaj!!!

Nie przejmuj się niegatyuwną krytyką!

Stała czytelniczka

Vitaboet sa...

Fina Silje!!!

Att skicka en kommentar till någon på en blogg är så lätt och att också få vara anonym gör det så enkelt att vräka ur sig vad man tycker till någon, fast man egentligen inte har något med saken att göra. Folk lägger sig i andras liv och "måste" absolut få säga vad man tycker. Tyvärr har det blivit så:(.

Allt har blivit så enkelt nu för tiden och det tycker jag är sorgligt. Tack och lov är den största delen av oss som läser din blogg här hos dig för att vi älskar ditt sätt att skriva och för att du helt enkelt gör oss glada och på bra humör, och som jag skrivit till dig tidigare, påminner du och din familj mig så mycket om min barndom, så varje litet besök hos dig tar mig tillbaka i tiden med bullbak med mamma och mycket mer.

Vi bloggare får stå på oss och inte ta åt oss av alla dessa människor som bara måste få sin röst hörd och som måste berätta vad hon/han tycker.

ha en underbar alla hjärtans dag med din lilla familj.

Stor kram camilla

Anonym sa...

Hei Silje!
Bloggen din er en av de svært få bloggene jeg ALLTID må innom når jeg setter meg ned her. Jeg liker deg pg bloggen din! Stå på!
Mirjam.

Ninni sa...

Herlig fred! Det er vel ingen som lever på en rosa sky! Vi har vel alle vårt å stri med, men det trenger vel ikke alle andre ha noe med! Elsker bloggen din. Du er virkelig ern inspirasjonskilde. Jeg setter i hvert fall pris på det du deler. Jeg er ikke like "personlig" i forhold til bilder av meg selv og barna, men dømmer ikke deg fordi du legger ut det du gjør. Hva du velger å legge ut, får bli opp til deg og ingen andre. Det er som du sier DIN blogg!

Typsik norsk å henge seg opp i sånt og kristisere ndre. Nei, her må vi for all del ikke stikke oss ut på noe vis! Skjønner ikke hvorfor folk gidder å lese og legge igjen kommentar når de ikke liker det. Er jo bare å hoppe over hele bloggen!

Stå på Silje!

Klem

Lillian's verden sa...

Jeg syns det er veldig hyggelig å inn å hilse på deg, og se hva som står på hos dere for tida....

jeg syns det virker som at du har en helt fantastisk familie.

Jeg syns du skal fortsette akkurat som du gjør.... de som vil lese det, gjør det, og er det noen som er negative til hvordan du gjør det og hva du skriver, hva har de her inne hos deg å gjøre da???!!!

Fortsett som du gjør, det gleder meg!!

Merethe sa...

:) Sånn, der kan du se! Folket har talt! We love you! ;)

Klem fra meg!

♥Lavieestsibelle sa...

Hello Silje !
and Happy Valentine !
I really love your blog !
I live in south of France and it's very interesting for me to read your blog. I love your house ! And I love your hapiness !
Thank you very much for that !
Dominique

Anonym sa...

Helt enig med deg, de som ikke liker den, kan jo bare la være å lese den :o) (jeg leser den hver dag og håper du fortsetter å skrive !

map79 sa...

Hei Silje,
ville bare si at jeg synes du har en kjempefin blogg, med nydelige bilder. Jeg synes det er koselig når du viser frem barna dine, de er jo så fine :)

Anonym sa...

Du har en kjempekoselig blogg. Liker godt å se tips om klær til barna, oppskrifter og interiør. Stå på videre med bloggingen, jeg kommer i allefall til å lese videre!

-Lena-

Ingunn sa...

Hei.
Jeg hadde blitt utrolig provosert hvis noen kom og skulle være "talerør" for mine barn !
Jeg er sikker på at dette er noe du er fullt ut i stand til å vurdere selv.
De som er "talerør" og tenker på barnas beste , burde heller finne noen barn som virkelig trengte at noen bryr seg. Dem er det dessverre nok av !
Blogg i vei om hva du vil og sett DINE grenser.

Klem fra Ingunn , som bare "datt" oppi debatten og måtte bry seg ;)

Anonym sa...

Kjære gode, søte, snille Silje.

Om alle skulle ha skrevet om kun det alle andre mener kan/bør offentliggjøres, er jeg stygt redd for at alle blogger ville blitt særdeles kortfattede, kjedelige og ikke minst LIKE!

Dette er, som mange andre har nevnt, DIN blogg. Og det er ditt hus, din familie og ditt liv. Det er kun du som kan bestemme hva som er riktig for deg å formidle her. Og poenget i en blogg må vel være muligheten til å kunne være litt personlig. At noen kan komme med en konstruktiv tankevekker er forsåvidt absolutt positivt, men det trenger ikke gjentas etter annethvert innlegg. Og om du har mange "ting" (?), så er i såfall det DINE ting i DITT hjem! Lesere kan selvsagt mene det de vil, men selv om ytringsfriheten tilsier at en også kan si akkurat hva en vil, så betyr ikke det automatisk at alt MÅ sies.
Har man ikke noe godt å si, så lar man være å si noe...

Du fremstår som en fantastisk, hjertevarm, omsorgsfull og omtenksom person, Silje. La aldri noen få diktere hva du skal skrive om eller legge ut bilder av. Stol på dine egne valg og meninger - du har jo en hærskare av følgere som leser bloggen din fordi de liker den akkurat som den er:)

Varm klem fra Connie M.

PS: De fleste vet jo at rosa skyer ikke finnes, vi prater bare ikke så høyt om det;)

fam Schulze sa...

Hei! I løpet av kort tid er dette den 3. av dei bloggane eg leser/har lest som har hatt eit eige innlegg som svar på mottatt kritikk. Alle 3 bloggane er veldig populære, og eg får inntrykk av at det er DER forklaringen er; at det ligger sjalusi bak kritikken.

Folk er forskjellige, og bloggar er forskjellige. Sjølvsagt er ein utsatt for kritikk når ein legger ting ut for offentligheiten, MEN så lenge ikkje bloggaren legger ut noko som er til skade for andre, syns eg ikkje nokon har noko med å kritisere den. Det er jo ikkje som om ein har kjøpt ei vare og vil klage fordi ein ikkje er fornøyd med den. Bloggar er gratis å lese, og likar ein ikkje ein blogg, så er det jo berre å la vere å lese den.

Dette er iallefall ein blogg som eg ikkje lar vere å lese, for den er jo kjempeinspirerande, koselig, ekte, og estetisk! SYNS EG! :)

Maiken sa...

Jeg har lest bloggen din i over ett år nå, og det jeg liker så godt er den herlige "Astrid Lindgren"-følelsen jeg får når jeg leser.

Jeg er så glad for at du deler mange små og store gleder, og det at den er personlig er jo nettopp det som tilfører bloggen sjel! Likevel synes jeg ikke den er FOR personlig. Det er så herlig at man kan finne et slikt "fristed" som bloggen din er, overalt ellers finner man så mye negativitet, også på enkelte mammablogger. Dine barn kan være så stolt over å være en del av denne bloggen. Håper du blogger lenge, Silje! :)

Silje sa...

Syns du har en utrolig fin blogg, Silje! De som ikke liker det du skriver kan jo helt enkelt bare la være å lese bloggen din...
Selv titter jeg innom bloggen din med jevne mellomrom og koser meg med innleggene. Stå på videre!

Varme hilsner

Anonym sa...

Kære Silje!
Du har så sandelig ret: Det er din blog, og du skal skrive om det, du har lyst til. Du skal fremvise de billeder, du har lyst til at dele med os - om dine dejlige børn så er på billederne eller ej - valget er dit.
Hvis vi ikke kan lide det vi læser eller ser, kan vi jo bare klikke væk og vælge ikke at komme tilbage til din blog igen.
Jeg er en af de mange, som glædeligt læser din blog dagligt.
Én ting har jeg lært her i livet: Det er umuligt at gøre alle og enhver tilfreds her i verdenen.
Men jeg er glad for at du er til, kære Silje, og at du vil dele dit med os her på bloggen.
Knus fra Charlotte

Anonym sa...

Kjære Silje !

Fortsett å være den du er, du har en flott blogg =)
Mulig de som skriver sånne "ufine" ting rett og slett bare er misunnelige....
Du vet, janteloven osv.
Jeg gleder meg iallefall til å følge med videre !

Klem fra Hanne i Sandefjord

Elisabeth sa...

Hei Silje!

Jeg er en fast leser av bloggen din og det har jeg vært ganske lenge. Du har en superflott blogg som du kan være stolt av! Og jeg signerer også gledelig det andre før meg også har sagt:Det er DIN blogg og DU bestemmer, ikke la andre fortelle deg hva du skal publisere.

Bloggen din er til stor inspirasjon og gjør meg veldig GLAD :) Fine, fargerike bilder og stemningsfulle innlegg! Godt at du deler dine fine tanker om viktige verdier i livet med oss som leser bloggen, det har vi alle godt av midt oppi alt det materielle jaget vi stadig blir utsatt for. Du er flink til å sette ord på de virkelig viktige ting her i livet, nemlig det å BRY SEG OM ANDRE og sette pris på det man har! Det finnes alltid noen som ikke tåler andres suksess, og det skal du ikke bry deg om. Nei, fortsett med den fine bloggen din! :-)

Ønsker deg en strålende dag!
:-)

Frua på Kaulum sa...

Jeg har nettopp oppdaget bloggen din og har lagt den til i mine favoritter. Du tar gode bilder, inspirerer og gir meg akkurat den lommen i hverdagen jeg ønsker når jeg slapper av med bloggene jeg følger.

Lykke til med videre blogging og jeg gleder meg til å følge deg og familien videre!

Gina sa...

Jeg syns du har en inspirerende og fin blogg, stå på Silje :) Noen syns kanskje den er rosa, men jeg liker den sånn som den er. Den gir meg ideer til hvordan jeg ønsker å ha det i mitt eget hjem.
Et hjem er selvfølgelig ikke plettfritt til enhver tid, men det er jo i akkurat disse tilfellene man ønsker å ta bilder og fortelle andre om hvordan man kan få det likedan.

Igjen, stå på! Ikke bry deg om hva andre skriver (det er ingen som tvinger dem til å lese!)

Ha en fin kveld :)

Anonym sa...

Hei på deg!! Ville bare si at du er en superduper inspirasjonskilde i mitt liv :) Jeg elsker bloggen din!

Dyveke sa...

Vet du hva? Dette er så typisk nordmenn altså! Jeg håper det beste for deg, og hvis du lever på en rosa syk (eller opplever i allefall at du gjør det) SÅ FLOTT!! Man kan da for pokker ikke ønske andre annet???

Og hvor inspirerende er det å lese om en som bare klager og klager. Det er da mer oppløftene å lese om positive ting. Jeg er veldig glad i bloggen din. Og ja, den er D I N . Blir helt sjokkert over folk som virkelig kritiserer på denne måten. Håper de fjerner seg herfra.

Ha en kjempefin dag :-)