lørdag 5. februar 2011

Heldig!



 Torsdag denne uka var jeg veldig heldig! Først fant jeg masse fint hos pappa skrotnisse, og så fikk jeg kjøpt litt nytt utstyr til albumet jeg lager! Så kom mann og barn hjem fra jobb og barnehage, og ungene var kjempestolte da de overrakte meg en nydelig bukett med tulipaner! Rett etter kom mamma innom, blant annet med denne kurven med tre hortensiaer i! Snakk om å være bortskjemt:)

Nå må jeg passe godt på de fine hortensiaene, tingen er vel at de ikke må tørke ut?


Her har Augustamor vært våken halve natta, uten noen spesiell grunn tror vi. Hun er ihvertfall helt i hundre nå! Jeg har tilbragt natta mellom to barn som begge helst vil ligge helt inntil meg, og med en stor babymage i tillegg, blir det ikke mye søvn av sånt! Pappaen endte opp i loftstua, tror vi skulle hatt et kamera som filmet oss om natta, det hadde vært et festlig syn:) Tror alle byttet plass i natt!

Av den grunn er vi litt seint i gang her i dag, men nå venter strålende sol og blå himmel, så da må vi vel gripe dagen?:)



ha en herlig lørdag!

6 kommentarer:

Prulletje sa...

gorgeous!

Marya sa...

Nydelig hortensia & så flott det ser ut i kurven :)

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Flotte, og med løfte om vår!
Ha en fin lørdag, og krysser fingre for en bedre natt i natt!

susan`s side sa...

Mitt hortenisa tips: Når blomstene begynner å henge litt tar du og setter hele blomster i oppvask-kummen med vann i. La de stå dere i noen timer eller natten over før du setter de tilbake i kurven

Anonym sa...

Ja du er jammen heldig, med mann barn, mor og mye annet!
Det fortjener du!
Ja, sett hele hortensia`n i kommen med vann og hell gjerne litt over også. Men la den dryppe/renne av seg en god stund før du setter den i potten. Denne prosessen bør du gjenta ca 2 ganger i uken, helst litt før den begynner å henge... :O) man kan vanne den nesten/ca annenhver dag istedenfor å "rotblaute" den, men jeg har de lengst når de trekker det de vil ha! :o)
Neste viktige tips er å ikke la de stå i (direkte)sollys og nær andre varmekilder. Sett de helst på ett kaldere sted om natta, gjerne ett kjølerom. Lykke til! :O)
Min har faktisk stått i over tre uker, nesten ny rekord... ;o)

Ønsker deg og dine en God helg!

Klem fra Marte

Ninni sa...

Jeg elsker hortensia! Og tre på en gang... Nydelig!