fredag 4. februar 2011

Grønt funn!


Herlige fredag!

Jeg har vært en tur hos pappa skrotnisse igjen, og denne gangen fant jeg så mye fint! (Så du anonyme, som så surt bemerket at jeg har så mange ting, og at jeg er så opptatt av ting at du blir helt svett, du burde kanskje forlate siden alt nå;))

 Jeg er, som jeg har skrevet før, inne i en grønn periode! Før jul så jeg et nydelig servise i en bruktbutikk, med grønt mønster! Jeg måtte tilbake igjen for å kikke på det, men prisen var litt høy, så jeg lot det være. Og så kom jeg over disse nydelige delene hos pappa, og de er enda finere!



Klosterklokkene springer ut, men siden noen av stilkene ble lange og datt ned, klippet jeg av blomstene og laget en liten bukett av dem.



Nå tror jeg jammen jeg må være utkikk etter mer porselen med grønt mønster! Dette er fra England.



 Mamma kom innom med noe fint til meg i går også, så det må jeg vise i løpet av helga!

I dag har ungene fri, og foreløpig er det film og avslapning som gjelder! Men vi skal nok ut i det nydelige været snart, og jeg må få litt orden her, stua er fortsatt preget at lime-inn-i-album-prosessen! Det flyter her, rett og slett! Oppdatering på albumet kommer, siden noen har bedt om det!



ha en herlig fredag alle sammen!


33 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint servise du har funne deg ja☺
Vårleg!

Her er det sludd og grått vær so ikkje nåke kjekt å gå ut.

Håpe du får ei koseleg helg☺

Klem M♥

Vimså sa...

Syns sausnebb som blomsterpotte var en god ide..
Her holdes heimen pga 2 farang syke barn. Kos dokk ute, og ha ei fin helg..
Klem mj

w sa...

Veldig fint service:)

Det finnes alltid en eller annen der ute som skal prøve å ødelegge. Det er synd. Da har de ikke mye¨å finne på.

Håper du slipper å få sånne kommentarer igjen.

jeg syntes du har en flott og inspirerende blogg:)

W

Karinaen - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

Nydelige grønne detaljer du viser :) Likte glassene veldig godt :)

Det vil alltid være noen som er misunnelig på bloggere med suksess. Bare fordi man viser fine ting på bloggen betyr jo ikke det at man ikke er opptatt av andre ting også. Jeg elsker alle de fine tingene du viser og henter masse inspirasjon fra deg :)

Ha en herlig fredag med ungene.
Klem fra Karina

FruLykkelig sa...

Haha måtte le av den snurtne anoyme, hehe! Hva i all verden er galt i å ville omgi seg med fine ting??? Nei vet du hva! Nydelig service du har funnet deg!

Petrine sa...

Hei Silje!

Serviset ditt ligner faktisk litt på et som samboeren min arvet av oldemoren sin, bare det er gult istedenfor grønt :)

Angående den anonyme kommentaren, så er det i grunn litt rart at hun gidder og lese interiørblogger i det hele tatt. Interiør dreier seg jo som oftest om ting :)

Selv liker jeg å omgi meg med forskjellige fine ting :)

Ha en fin fredag!

Frihet-Natalie sa...

God helg til dere!!!

Flott med grønt, vårlig og friskt ;)

Anonym sa...

Heisann Silje!
Digger rett og slett bloggen din! så utrolig inspirerende og nydelig;) veldi irriterende når noen abs må komme med ufine kommentarer. Stå på silje-måtte bloggen din leve i mange år til;) klem fra Trondheim

Svart/Hvit sa...

Så vårlig og friskt! Lengter etter våren - måtte den snart komme.

Ha en deilig fredag :)

Lene

Bestefars Verksted. sa...

Så fine ting du fant !!! Skjønner godt at du faller for mange vakre saker,med en pappa som skrotnisse.....men jeg er kansje litt inhabil....hihiii :) Har vel samme "lasten" selv... jeg bytter ut ting,av og til,for å forandre på fargene,men da legger jeg bare bort noe annet,så det ikke blir helt kaos her :) Og at en blogger blir svett av å se inn til deg,ja det forundrer meg,så fin blogg som du har !! Sånne energi-tyver,kan bare holde seg unna bloggverdenen,ikke sant ? Makan til problemer,som noen har..... Ønsker deg og dine,en finfin helg :)

Marianne sa...

Hei :))) Du har en nydelig blogg. Må ikke finne på å bry deg om slike negative mennesker . Stå på det er morro å besøke bloggen din. Klem fra Marianne

As sa...

Hei=) Så flott servise! Nydelige bilder=) takk for titten=) God helg til deg og dine=)

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Jeg fikk skikkelig vårfølelse av å se disse bildene dine! Herlig og stemningsfullt! Og jeg kan bare si som de andre, overse sure og negative kommentarer! Det er så imponerende at de allid er anonyme, viser skikkelig ryggerad, liksom...

Ha en flott fredag!

Bittelille huset/Jennifer sa...

Så nydelig servise! Og det er så fint med litt grønne detaljer nå som det nærmer seg vår etterhvert:) Herlige bilder:)

Unødvendig med sånne sleivete anonyme kommentarer, jeg ser ingenting galt i å være opptatt av pene ting, man er da opptatt av annet også. Men ting er jo så moro:)
Hvorfor er man inne på en interiørblogg hvis man blir svett av mange ting? Det er meg et mysterium.

klem Jennifer

Anonym sa...

Godt skrevet Silje. Hun/han har sikkert vært mobbet som liten.Uff og uff. Mange fine bilder og skjønne blomster. God helg. klem fra tante

Anonym sa...

Du tar så fantastiske bilder! Oppdaget bloggen din for en stund tilbake og har fulgt den siden:)
Ha en fin fin helg, Charlotte:)

Pink lady sa...

Nydelige bilder. Jeg er aldri så lite misunnelig på deg som har en pappa skrotnisse:)

Knallfine ting på barnas lekekjøkken. Fikk lyst til å leke selv.. ,)

God helg!

Klem Pink lady

Kristine sa...

Huffameg som noen bryr seg med andres saker! En ting er å (tydeligvis) bruke masse tid på å se på blogger som (tydeligvis) opprører dem, men i tillegg bruke tid på å skrive negative kommentarer?!?!? Jaja...de får holde på, så får du kose deg med alle tingene dine og alle de koselige kommenetarene du får.

Du har et kjempe koselig hjem, bl.a. pga. alle tingene! Mange ting er vel forøvrig noe flere av oss kan bli beskyldt for å ha. :-) Ligger litt i interessen... :-)

Ha en strålende helg!!

Kristine

siri sa...

Hei Silje!
Nydeleg porselen du har kjøpt - du er flink til å finne fine "skattar". Ikkje minst er du flink til å sette det sammen med det du har i huset ditt - alltid like koseleg å sjå.
God helg Silje.

Mvh Siri.

Gry sa...

Flott servis du fant deg: Kjempe søtt med blomst i:-)

Du har en inspirasjons blogg. Nyter kaffe å koser meg med dine blogginnlegg:-)

Ha en flott fredagskveld:-)

Klem fra Gry:-)

Marianne ( skrotnisseassistent) ;) sa...

Heisann Silje:).
Først må jeg si at det var veldig hyggelig og få hilst ordentlig på deg hos pappa skrotnisse her om dagen:P.
Du har utrolig masse fint og er veldig flink til og sette ting sammen:).
Jeg har også hørt maaange ganger at jeg har alt for mange ting rundt meg, men det bunner nok helst ut i SJALUSI, tenker jeg:P.
Får håpe du slipper flere sure komentarer nå, for det er ikke fortjent;).
Vi har vel begge en unik mulighet til å få med oss mange fine ting fra pappa skrotnisse`s butikk;);).
Glemte helt og GRATULERE deg med mest estetiske mammablogg da jeg traff deg...GRATTIS:).
Har også lest om deg i Kamille og boligavisen til TA.
Må innom den flotte bloggen din hver dag;).
Ha en super helg:).
Klem fra skrotnisseassistenten;)

sigrid sa...

Så vakkert du gjer det rundt deg!

Stor god helg klem :-)

Kristin sa...

Hehehe var det virkelig noen som skrev den!? (tenker på den anonyme leseren) måtte nesten le litt jeg, noen må visst bare spre litt kvalme.

Jeg synes iallefall det er koselig å lese om ting:) Og jeg synes i tillegg at du har funnet et kjempefint servise.
Klem fra Kristin

et kjært hjem sa...

Lekkert servise,og kjempefint med løkblomster oppi! God helg ;)

RoseSommer sa...

Det er så mange fine engelske serviser! (ÅÅÅååå, gleder meg til Englandstur snart!!!)
God helg!

Hjemme hos meg sa...

Nydelig :) Mange tøffe anonyme der ute ;)

Klem Anette

Shabby Charm sa...

Så utrolig fint det var! Minner meg virkelig om vår. Grønt er jo trendfarge nr. 1 for våren både i klær og interiør. Jeg kjøpte meg en grønn jakke i går ;)

MAIAklemmer

Anno 2009 sa...

Du kan virkelig skape stemning til årstidene du. Mye lekkert hos deg. Småjentene mine ville garantert likt lekekjøkkenet til barna dine. Utrolig flott!!!

God helg.
Klem fra Marilinn

Vita rosor och förgätmigej sa...

Tack! Blev sååå glad för din kommentar! :0) Var extra kul att hitta till din blogg också!

Grönt är en färg jag också börjar gilla mer och mer. Idag ska jag iväg och leta tapet till killarnas rum och vi får se om det blir en grön... ;0)

Ha en underbar helg!

Kram/ Anna

Helt vilt sa...

Hei Silje!
Har vært på "visit" på bloggen din mange ganger, og må bare få si at du har et flott hjem med masse nydelige ting. Jeg gleder meg hver gang jeg ser at du har et nytt innlegg. Samtidig må jeg få si: hvorfor i all verden har denne "anonyme" tullet seg inn på en interiørblogg? Hva var det han/hun trodde hun skulle finne på en slik blogg? Det sier seg vel selv at det vil være MASSE interiør.

Ha en kjempe fin lørdag med dine!

annehaa sa...

Hei Silje. Jeg trodde først ikke det var mulig, men så tenkte jeg meg litt om... og ser at det er flere blogger som får sure, rare, merkelige kommentarer. Noen andre som får med seg dette? Hvorfor gidder noen å ta seg bryet med å lese og attpåtil legge inn sånne sleivspark? Det er jo helt meningsløst!? Jeg liker bloggen din utrolig godt Silje, og må stadig på "besøk". Henter mye inspirasjon til mi egen stue;) Håper du og dine får en flott lørdag. Hilsen fra Anne.

Rosa sa...

Hei!

Jeg skjønner stadig ikke poenget med disse anonyme negative! Hva er VITSEN??? De setter jo kun seg selv i et dårlig lys?!
Jaja, dem om det! ;-)

Nydelige vårlige farger og blomster, vakkert og inspirerende!

Ha en deilig helg:-)

Klem, Rosa

Anonym sa...

Hei
Jeg ELSKER å lese om alle dine vakre ting :)
Når jeg har en litt dårlig dag da titter jeg i bloggen din og straks blir man inspirert til å pynte litt hjemme eller bare glad av alle dine flotte bilder.
Ønsker dere en strålende helg