tirsdag 1. februar 2011

Februar


I januar begynte jeg å lage en slags kalender, et nytt bilde for hver måned. Nå er februar hengt opp!



Foreløpig henger bildet på det store hjørneskapet i stua. Jeg leter etter en fin krans til å ha på skapet, men det er ikke så lett å finne! Ihvertfall ikke til en fornuftig pris:)





Jeg tok bilder ute i dag også. Det har vært mildt i dag, og tidvis fin sol:) Snøen har minket litt, slik så det ut i januar! Leveggen trenger et strøk maling når våren kommer, det er det forresten ganske mye som gjør! Neste måned håper jeg det ser litt bedre ut på blomsterbordet, nå er det visne planter der.



 Ellers er jeg godt i gang med å sette inn bilder i album! Jeg bruker scrapbookingark og klistremerker, men pynter ikke så veldig mye, for jeg vil at bildene skal være i fokus! Utrolig kjekt er det at bildene er i plastlommer ihvertfall, for ungene er ganske nysgjerrige:) Jeg fikk et forslag om at jeg kan lage fotobok i stedet, men det skjønner jeg ikke bæret av, og det er nettopp dette jeg synes er moro, å velge ut ark, bilder og klistremerker! Men jeg forstår at fotobøker er veldig kjekt!

Spisestua er full av bilder og tilbehør, så jeg får smi mens jernet er varmt, og ungene ser på barne-tv;) Akkurat nå limer jeg inn bilder fra da vi var på herlige Mallorca i 2009, så det bringer frem mange gode minner! På tide å få dem i album:)




ha en fin februarkveld!

10 kommentarer:

w sa...

Så koslige bilder:)

W

Hulda sa...

Nydelig, Silje! Så skjønn kalenderbilde for februar. Det var noe kjent ved det. Kommer det kanskje fra en bok som heter Naturdagbok?? Har den boka, er så mye fint i den. Må finne den fram.:)

Så fine vinterbilder også! Hos meg kan du se sola som skinner både ute og inne. :)

whitebite sa...

å lage fotobok er ikke noe hokus pokus Silje;o)
Jeg bruker cewe-fotobok fra japanfoto, og den er kjempelett.
Jeg har også laget fotobøker med scrappe-ark (og enig!! ikke for mye dill dall og pynt, det tar bort fokuset fra bildene), men når man har tusenvis av bilder (!!!) da går det bare ikke.. Fordelen med fotobøker er at man kan ha maaaange bilder i den, og kvaliteten er også bedre enn fotopapir. Og man kan jo lage album utenom..
Ville bare si det er enkelt!

Villasol sa...

Koselig med bilder! Noe jeg skal prioritere om ikke lenge.
Så flotte bilder du har tatt! Kan tenke meg du gleder deg til våren du også! Noe jeg gjør :)
Ha en fin foto kveld!

Klem Ingunn

Gry sa...

Flotte bilder du har tatt ute i snøen. Ja, nå vil vi ha vår. Vi har ikke snø her da. Der har vært så surt med regen og kald... VÅR VÅR VÅR!!!
God ide med kalender bilde:-)

Ha en flott kveld:-)

Klem fra Gry :-)

Line fra huset på landet sa...

Hei Silje:) nydelige sommerbilder i innlegget under. Sukk..så deilig den tiden på året er!
Jeg leste forresten historien din i KK..eller var det Kamille?.. så skremmende det må ha vært, det hele. Huff. Så godt det gikk bra!!
Varm klem fra Line

Hilde :) sa...

Så flink du er :) Kanskje du vil ta bilde av noen sider av albumet? :) Jeg trenger virkelig inspirasjon til å lage album.

Helena sa...

Vet du hva hovedstaden i Sverige heter?

et kjært hjem sa...

Så fint bilde for februar, og et vakkert skap!

Judith sa...

Seriøst, dette var morsomt!!! Hvor har du fått bildene til kalenderen fra? Ikke en bok vel? Sjekk ut mitt kalenderprosjekt;)

http://sang-tao.blogspot.com/2011/01/heimemekka-kalender.html