onsdag 16. februar 2011

Fargerik onsdag!


Jeg har behov for farger for tiden! Ute er det alt annet enn fargerikt, der går det mest i hvitt...:) Og faktisk er det ikke så mye farger inne heller, kanskje jeg må gjøre noe med det... Blomstene på bildene er fra hagen i fjor sommer. Det føles så fjernt nå, kan nesten ikke huske sist det var bart på bakken her vi bor! Men de flotte fargene i naturen kommer igjen, det er godt å tenke på! (jeg synes det er moro å lage kollasjer for tida, og i dag ble det gjenbruk av bilder!)

Nå ser ungene og jeg på Mormor og de åtte ungene! Jeg fant dvd'en for 59 kr i går, og foreløpig er det stor suksess hos de små! Jeg er mest imponert over at de bor med 8 barn på ett rom og kjøkken;) Men koselig har de det!


I dag venter ikke mindre enn tre besøk, så jeg får gripe dagen



ha en herlig onsdag!

16 kommentarer:

Lynetmor sa...

Innom for å ønske deg en fin onsdag :-)

hjertero.com sa...

Ja, du får bare holde tempoet oppe så du slipper å gå over termin! ;) Her venter vi i spenning... Har ikke noen tro på at jeg kommer til å gå så langt over denne gangen, men da bør det jo skje noe snart. Hadde ikke gjort noe om han bestemte seg for å komme på termin!

Kos deg masse med besøks-maratonet ditt! :) -Og lekker fargecollage du hadde laget til. Enig, det er litt for lite farger om dagen, gitt.

Klem fra Silje

Hege Aida "The not so perfect mum-blogg" sa...

Herlige bilder fra en svunnen tid... Men nå skal vi bare få gjort unna vinterferien, så kommer våren med sine skjøre farger sakte men sikkert!

Ha en fin onsdag!

Talentina sa...

koselig med mormor og de 8ungene da! det var slike barnetv historier som skulle gått på nrk! godt noen holder på med gamle eventyrene! du må ha en fin dag:) flotte bilder

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ååååå, for noen vakre blomster, og for en vakker kopp! Dette var balsam for sjelen midtvinters, ja!

Hørets ut som dere koser dere! Ja, tenk hvor trangt de bodde før, men de var jo vant til det!

Ha en fin dag!

Klem Cahtrine :-)

Grete sa...

Kjære Silje!
Nå har jeg hygget meg med den flotte bloggen din, du gleder meg virkelig med de flotte bildene dine.
Fargene og motivene er balsam for sjelen.
Har også lest at du er blitt kritisert, men du virker som en svært oppegående person som kan ta egne valg for deg og din familie. Stå på Silje du gleder tydelig mange, også meg med din flotte hverdagslige blogg.
Det er så fint å se at du tar barna med på huslige sysler som baking og annet.
Det å se små barn sitte på kjøkkenbenken og få være med på matlaging gjør meg glad.
Lykke til videre, og ikke minst lykke til med svangerskapet.
Gleder meg virkelig til å følge deg videre på bloggen. Fortsett og være ROSA.... du,Silje! ROSA... er en herlig farge.... ROSA klemmer fra Grete i Sandefjord.

tinemor sa...

Vakkert!!!
Klem

RoseSommer sa...

Så deilige bilder å se på. Mormor er en deilig skapning. Tenk på alle de fantastiske og kloke historiene Anne Cath Vestly har skrevet til oss. Jeg har hilst på henne en gang, og hun var akkurat så hyggelig som hun så ut til!
Og tenk så mye styr det ble en gang på 60-tallet, var det vel, da hun fortalte ungene at barn kom fra mammas mage! Da var hun vel nær ved å bli lynsjet av datidens moralvoktere.
Vær forsiktig på glatta, da!

Ruter & Hjerter sa...

Farger er et MUST! Spesielt når man det snør ute som nå! Blomster og pasteller hentes frem her i hus:)

Tonemor sa...

Å så deilig farger og nydelig sammensetning:)
Alltid hyggelig å stikke innom bloggen din!
Ønsker deg en deilig onsdag med besøk og det hele:)

Kristine sa...

Takk for kjempe koselig kommentar hos meg! :-)

Jeg har svart i en mail (du ser hvorfor i mailen) :-)

Nydelig farge i dagens innlegg!!

Ha en fin dag!

Klem

Anonym sa...

Jeg liker så godt hvordan du nå "skåner" barna. Nydelige, deilige bilder! Nydelig vårfølelse du gir.

Wenche

whitebite sa...

8 uker til?! good news! da får du en liten vær Silje! Det beste stjernetegnet!!
klem♥

w sa...

Flotte farver:) Trenger det midt i snøværet:)

W

kråkeslottet sa...

Jeg er også litt gal etter farger for tiden og har forelsket meg litt i disse søte pastellfargene:)
Så pussig å lese om mormor og de åtte ungene her hos deg i dag for datteren min hadde leid en dvd på biblioteket i går og det var nettopp den... og jeg ble sittende å se på.. den er så koselig!! Noen ganger drømmer jeg om mormorliv og hest og kjerre.. Håper du får en fin dag og følger spent med på dere om når det kommer en liten en til:) lykke til

Anja sa...

nydelige blomster! Vet du hva de heter? I år er endelig ungene mine store nok til at de kan klare seg selv noen timer - eller evt hjelpe litt til- i hagen, sånn at jeg kan får jobbet litt der ute. Og jeg vil gjerne ha sånne fine farger i min hage også :D