onsdag 19. januar 2011

Ny tv-benk, og et tips!



Om mandagen var jeg innom Livs Lyst shop  (blogshop) og kikket. Jeg har handlet av Liv før, og synes hun har mye fint og et vakkert hjem! Jeg falt for denne skjenken, og så for meg den som tv-benk! Den daværende benken har hele tiden vært en midlertidig løsning til vi fant noe annet, og skjenken hadde akkurat de rette målene, jeg liker at den er litt høy! Vel, samme kveld var benken på plass i stua, og jeg synes det ble bra, selv om tv-området aldri vil være min favoritt plass rent interiørmessig:)

Den søte kurvstolen til barn fant jeg på finn.no i helga, 100 kr for to!



Da vi gjorde om på vaskerommet i sommer, tok vi vekk to store bokhyller, som rommet alt fra vaskemidler til sko, og alle våre dvd'er! Cd'ene sto i tv-benken, men uten system!
Jeg bestemte meg for å kjøpe inn mapper, og så fikk alle dvd'ene og cd'ene plass i de! En egen til barnas, en til mannens filmer, en til mine, en til julemusikk osv. Særlig har dette vært en suksess for barna, som nå kan bla gjennom og lett finne filmen de vil se! Og det aller beste, vi kastet to SØPPELSEKKER med tomme cover! Mappene tar nesten ikke plass. Noen cd'er ville jeg beholde sang-oversikten på, og rev ut disse, og har lagt de inn bak cd'en.

Oppdatering: Mappene er kjøpt hos Clas Ohlson! Glemte forresten å nevne hvor genialt det er med mappene hvis man skal på biltur eller hyttetur, tar man med en mappe er alle filmene eller cd'ene samlet;)



 Helt til slutt et par bilder av min lille frøken som deler opp "gurker". Hun er et skikkelig husmoremne, elsker å hjelpe til med matlaging eller å sette på klesvask! Nå er agurk-skjæringen hennes jobb, og som dere kanskje kan se bruker hun en vanlig kjøkkenkniv. Jeg har lest at barn skal ha ordentlig utstyr når de hjelper til å lage mat, så får vi heller passe bra på! Det har gått helt fint til nå:)



Nå skal jeg lage middag, mens mannen og barna går på ski i gata:)




ha en fin onsdag!






Det er fortsatt mulig å stemme på bloggen min i kåringen av Mest estetiske mammablogg 2010! Tusen takk til dere som allerede har gjort det:)



14 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Vi har også mange filmer i mapper, veldig lurt! :O)

Gry sin lille verden sa...

Ble en flott tv-benk det :o)

Smart tips det med mappe til dvd-filmer. Jeg føler at de svever rundt om her - småtten er ikke flink til å sette tilbake i covera - og de tar jo jammen meg litt plass i forhold til en sånn mappe. Hvor fant dere mappen?

Flinke lillesnuppa til å hjelpe til med matlaging. Koslig med små kokker :o)

RoseSommer sa...

Smart med det DVD/CD opplegget. Og så nydelige bilder av den lille kokka! Herlig.

Tante Hilde sa...

Koselig bilde av Augusta,det blir nok litt av ei husmor. Smart med dvd/cd mapper. Ha en fin kveld. Klem fra tante Hilde

mammaLise sa...

Så smart med cd mapper! Jeg har 3 reoler på soverommet med cd'er (vi aaaaldri hører på) og dvd'er. Samt storebror har en reol nede i stua med sine filmer. Vi har mye filmer, men jeg vet ikke om jeg tør kaste coverene. Hva om jeg engang angrer meg?

Mulig jeg kjøper en cd-mappe til storebror sine filmer og legger coverene på loftet. Da slipper jeg dem hvertfall synlig i stua!

Supert tips altså!

Talentina sa...

ja der er jeg helt enig med deg med at barne skal ha skikkelig utstyr. mange av de "barnevenlige" er så sløve at ungene skjærer seg i stedenfor det de skal hadde opp... koslig å få hjelpe til litt da:) fin tv-benk du har fått deg! det var smart det med dvdene og cdene

tante fiolett sa...

Flott TV-benk:) og så smart med mapper!! Må nok til CO snart jeg;) Viktig at barna får hjelpe til med slike ting i heimen. Ønsker dere en super kveld:)
Klem fra Jeanette

det hvite hjerte sa...

Smart med mapper,
men jeg er jo litt rar og liker
de tilhørenede coverene også jeg da ...!

Fin TV benk og kurvstoler, gøy når man gjør et kupp,
vi solgte vår rosa tripp trapp stol i går til en super pris så her blir det nok litt shopping en dag også *smiler*

Kniven så stor ut til den lille jenta, jeg er livredd sånt og vår pike på 8 år har kuttet agurker med mer barnevennlig kniver, går fint det også ...!

Bildene fra lekehytta deres minner meg helt om den vår pike hadde, vi solgte den i fjor, angrer litt, men hadde ikke plass til den i hagen så det måtte bli sånn, men den var prikk lik deres og herlig innredet i hvitt og rosa, sukk som jeg savner den når jeg ser de skjønne bildene fra deres lekehytte ...!

Ha en fin kveld,
jeg gleder meg til Jordmødrene på NRK i kveld, det ser vel kanskje du på også, Silje ...!?

klem til deg

Caroline sa...

Utrolig bra tips!!! Synes de coverene flyter alle veier når barna skal se filmer og slikt...Thanks;)Ha en fin kveld...Klem Caroline

Annfrid sa...

Er helt enig med deg, mapper er GENIALT. Vi har brukt det i noen år og det er topp ikke minst pga det er så lett å ta med seg dvden i bilen eller på tur da.

Hilsen Annfrid

Har en drøm... sa...

Kjempefint TV-bord;)
Idèen med mappe til filmer og musikk er super, slik hadde vi også når ungene var mindre... veldig lurt når man skal på tur...

Så flink litta kjøkken-frøken, hihi... Viktig og la de prøve seg ♥ Og hun er jo bare nydelig med skaut;)

Klem Line

Andregasellen sa...

Heisann!
Flott blogg, jeg blir med videre:)
Finfin kveld til deg!
Hilsen fra Andregasellen!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Silje!
Den var midt i bliken som tv-benk, og jeg fikk bensin til bålet, om å bruke en buffet e.l. til tv-benk! Finn.no er i så måte et fint sted å starte, og ikke minst er det utrolig hva folk gir bort! Det har jeg forresten skrevet om på bloggen min en gang - se her: http://cathskreativehjorne.blogspot.com/2010/05/alt-du-trenger-uten-penger.html

Så herlig at man kan gå på ski i gatene! Kos dere med vinteren, og ha en fin dag!

Klem Cathrine :-)

Kine sa...

Gjett om jeg skal kjøpe mapper til cd`er og dvd`er nå da, utrolig smart. Vi har jo haugevis av dvd og cd`er som tar utrolig stor plass!!
Lurt :)