tirsdag 25. januar 2011

Lysegrønn vår ♥♥♥


Allerede i høst ble grønt en favoritt hos meg, dengang mest mørkegrønt, mens nå er det den lysegrønne fargen som har vunnet mitt hjerte. På bildene ser dere hylla vi har hengt opp på kjøkkenet. Den er gammel, og jeg har hatt den i mange år.




Hylla er fylt med gamle og nye skatter. Det søte saltkaret i glass fikk jeg av bestevenninna mi til jul!




I vinduskarmen på kjøkkenet står det en gammel vekt vi har arvet etter mannens bestemor, og en egghøne med lysegrønt skjær.




 Endelig er jeg i gang med heklingen igjen! Jeg holder på med to tepper, et vognteppe til babyen i magen, og et vognteppe til Augusta sin dukkevogn. I matchende farger:)


Her er det strålende solskinn, og jeg tenkte å finne frem vaskebøtta. Det må vel være den eneste ulempen med at dagene blir lysere, at absolutt alt synes?:) Men først litt lunsj:)



ha en herlig tirsdag!

21 kommentarer:

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Nydelige bilder du viser Silje :)

Klem Anette

linejntas småtterier sa...

Kjempefine bilder! Er selv hektet på lysegrønt for tiden...Heklingen er nydelig, fargene er så flotte!! Vognteppene blir nok dødslekre!!

Klem fra Line

Blomstersmia sa...

Hei! så koselig blogg du har :)
Hilsen Trine

Anonym sa...

Kjenner du noen som bor i Oslo? Backe i Grensen har disse grisene tror jeg.
Jeg er så glad i å lese bloggen din så jeg kan gjerne ta en titt hvis du vil :-)

Vivian sa...

Herlige vårlige bilder:)
Jeg likte godt den hylla på kjøkkenent!
Ønsker deg en fiiin tirsdag.
Klem Vivian

Livy sa...

Grønt er en utrolig fin farge! Så koselig hylla er, den gjorde seg godt på kjøkkenet.

Ønsker deg en fin tirsdag!
Klem fra Livy

Fjordheim sa...

Ååå, så mange nydelige ting du har. Skikkelig koselig hylle.
Likte også veldig godt dei gamle bildene du viste i forrige innlegg.
Ønsker deg en riktig god dag :)

Rosabella sa...

your pics are so beautiful ... I like it very much ... thank you ♥

Eirin sa...

Den hyllen var kjempefin! Nydelige bilder som alltid. Det blir litt hekling her også men jeg blir litt fort lei;) Ha en fin tirsdag!

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så mange nydelige gamle ting..LOVE..og grønn farven er skjønn..
klemklem

Hanne Mette sa...

Supersøt hylle! Fargen er nydelig. Jeg lengter ofte litt etter mormoren min når jeg er på besøk her inne. Du har så mange skjønne gamle ting!
Ha en fin ettermiddag Silje.
Klem

Silje sin blogg sa...

Kjempe fine bilder. Teppene blir kjempe fine! Moro å få like tepper til dukken og babyen da;)

RosMari sa...

Grønt er livets farge. Den fanger lyset og gir mer liv. Grønt henger sammen med vår, spiring og vekst. Livet som starter på ny. Denne fargen passer til deg nå som du venter barn...

Heimekjær sa...

nydelig farge! og den hylla på kjøkkenet blei eg litt forelska i:)

ha en fin kveld

♥ Linda

Anonym sa...

Hjelpes meg...Så mange ting du har...Så opptatt du er av ting..Skrekk og gru....Ble helt svett av alt..

Jane Anita sa...

Liker selv den deilige lysegrønne fargen..
På bohus har de krus,tallerkener og skåler i denne fargen nå..I tilfelle du har unskyldning nok til å kjøpe et krus eller 2 til ;O).
Flotte bilder,flott blogg !!

Anonym sa...

Hei!

Så flotte bilder, drømmer meg helt bort jeg:)
Kan jeg spørre hvor du har kjøpt kanintusjene??? Har ei lita tulle som ikke vil leke, men bare tegne.

Ha en fortsatt fin dag!
Marita

silje-sin sa...

Hei Marita! Kanintusjene er kjøpt hos en bokhandel i Kragerø, men jeg husker dessverre ikke hva den heter, eller hvilket merke tusjene er. Men kanskje de finnes i andre bokhandlere også? Håper du finner dem:) klem fra Silje.

Anonym sa...

Hallo Silje!

Hvilke garn og fargekoder er det du bruker?
De fargene var helt nydelige sammen! :o)
Jeg beundrer driven din!
Selv med vond rygg og stor babymage, er du like flink! :O)

Stor klem fra Marte

Anonym sa...

De var tomme for griser hos Backe også. De hadde nettopp solgt de ut til 50 prosent. Tusen takk for en herlig blogg :-) hilsen Anita

Ida sa...

Ny header?! Den er superfin i allefall:) Bloggen din er kjempe fin og jeg følger med! Liker de flotte fargene du har i kjøkkenet ditt=)