tirsdag 18. januar 2011

Lekestua


I fjor sommer kom endelig lekestua på plass i hagen! Jeg hadde planlagt og drømt lenge, og ungene var elleville over å få sitt eget lille hus:)



Det ble lekt flittig i lekestua hele sommeren, og utover høsten. Nå står den kald og dekket av snø, men det er godt å vite at det kommer nok en vår og sommer, og at den blir fylt med latter og glede igjen:)



 Vi kjøpte et ferdigsett fra Maxbo, og er veldig fornøyde med det! Fargene går i rødt og lyseblått som dere ser, og tingene er kjøpt i lokale interiør- og lekebutikker, møblene er stort sett gjenbruk.






Jeg må nok en gang takk alle som har stemt på meg i Mammablogg Awards 2010
Det gjør meg veldig ydmyk og glad. Avstemningen pågår helt til 29.januar, og du kan komme til den ved å klikke på bildet over:)



ha en herlig tirsdag!



23 kommentarer:

LK sa...

Takk for at du minner oss om at sommeren kommer tilbake!!!!!

Fotograf Tanja Myrbråten sa...

Heeerlige bilder:) Lekestuen deres er så flott... og så kjente jeg at jeg gleder meg til sommeren når jeg ser disse bildene

Janne Lillian ♥ sa...

Lekre bilder Silje;) jeg gleder meg til å gjøre vår løekehytte ferdig!

Ha en nydelig dag ♥

Klem

Tone sa...

For en nydelig lekestue!!! :)

Deilig med noen sommerlige bilder nå altså...

Gratulerer også med å bli nominert som årets mammablogg - vel fortjent!

Klem Tone

Veronica sa...

Herlige bilder! ..og heldige barn! Lengter etter sommeren nå :-)

Ha en flott dag :-)

hobbyvimsa sa...

Herlige bilder!!Her er det nok mye latter og kos,kjempe koslig:)

Ha en fin dag!!

Klem Linda:)

Caroline sa...

Så koselig lekehytte:)Vi kjøpte også lekehytte til barna ifjor...Ungene storkoser inni der;)Ha en super uke:)Klem Caroline

Anonym sa...

Har sendt deg mail for en stund sidn....skjønner veldig godt at du ikke rekker over alle!Jeg lurte på det bilde på jenterommet med en fe....hvor det er fra eller tittel, jeg har googlet litt, men finner bare utenlandske!

Nydelige bilder i innlegget ditt!!
Kjenner jeg gleder meg til våren:)

Og angående kommode....Hemnes sin er kjempefin og masse plass til klær i skuffene! Og god pålass på toppen når du skal stelle den lille!

Nyt magen og livet der inne som oppleves så fantastisk fra utsiden (jeg kjenner jeg savner det....)

Julie:)

jordbærpiken sa...

Nyyydelig lekestue! Jeg gleder meg sånn til sommeren når vi kan begynne å jobbe i hagen. Håper vi får tid til å sette opp lekestue vi også! :)

Talentina sa...

så koslig!!

Anonym sa...

Hei Silje!
Jeg digger lekehytta di og hvordan du har innredet den så utrolig koselig! Jeg lurte bare på en ting: Hvor har du fått tak i den søte hvite dukkesengen du har der inne? Er påleting etter en slik til min lille frøken. Men finner ikke noen som de du viser. Den på rommet til Augusta er også utrolig søt, men der ser antikk ut....altså helt umulig å få tak i. Men men. Jeg håper du vil si hvor de er kjøpt :)

Anne Mai sa...

husker godt lekehytta deres fra i sommer :D nydelig
Skal stemme på deg jeg :D

Cecilie sa...

For en drøm av en lekestue, skullle nesten ønske en var liten igjen :)

Holder så smått på å planlegge en slik en jeg også, men om den blir ferdig i år eller nesten år, ja, det gjenstår å se.

ha en fin kveld

silje-sin sa...

Hei Anonym! Dukkesenga i lekestua er nok også gammel, jeg fant den hos pappa skrotnisse for mange år siden. Hvilken seng på rommet til Augusta tenker du på? klem fra Silje.

Rosa muffins sa...

Hei
Den lekesstuen er bare helt rålekker :) Har såå lyst å lage en sånn men ser at yngstedatter begynner å bli for stor etterhvert...blir 7 år nå..sukk. Burde gjort det for lenge siden:) Takk for litt sommerlig inspirasjon. Vi trenger det nå i januarmørket. Ha en fin uke:)

Epleskrell sa...

Hei!
Nå fant jeg deg inne på avstemming for mest estetisk mammablogg, og da måtte jeg jo inn for å se meg litt rundt! ;)Det ble nok til at du fikk en stemme fra meg også, utrolig fin blogg og herlig stemning!

Kommer innom igjen senere :)

Ha en fin kveld

ennahs lille hjørne sa...

Dere har den FINESTE lekestua jeg har sett, nydelig ikke rart at barna leker seg og koser seg der inne.
Får nesten lyst til å være barn igjen å være med å leke;)
Takk for inspirasjon.
Men jeg lurer på om det settet med kopper er av tre?? og hvilken butikk har du kjøpt det hos??

Sveta sa...

Jeg VIL DU TILDELT! Award "Stilig Blogger Awards"

Se på bloggen min, please! Med kjærlighet, Sveta fra Russland

Anonym sa...

Fine bilder av lekestua deres:) Men hvorfor gjenbruk av bilder når du allerede har lovet bilder av nyvasket soverom, bondegården til Ferdinand og sekkene med duplo i? Dessuten har jeg ventet og ventet på bilder av gavene du fikk til bursdagen. Du skrøt av at du hadde fått så mye fint, men vi har ikke fått sett det! Ikke for å klage dette altså, bare nysgjerrig på mer! Hilsen en som elsker bloggen din og følger godt med;)

silje-sin sa...

Hei anonym!
Håper du ser svaret her! Bursdagsgavene har jeg vist på bloggen, men kanskje uten å fortelle at det var gaver, siden det ble noen uker og måneder etterpå! Bilder av soverom og lekekurver kommer, men jeg har rett og slett måttet ta det litt rolig de siste dagene pga helsen, og da har jeg ikke prioritert å ta bilder til bloggen! Jeg blogger om det jeg har tid og lyst til, men bilder av det du etterlyser kommer! Man skal rekke å knipse bildene også, og det er litt begrenset dagslys om dagen! Håper det var et greit svar:) Klem fra Silje.

Berit sa...

For en vakker blogg! :) Nydelige, koselige bilder av en drømmelekehytte! :) Skikkelig inspirerende! Vel fortjent nominasjon for den mest estetiske mammabloggen - jeg oppdaget den litt for sent, men du verden, så glad jeg er for at jeg kikket innom!

Vivian sa...

For ei herlig lekestue.. Og sånn som jeg lengter til sommer akkurat nå:)

Gratulerer med nominasjon! Vel fortjent. Du er har super søt blogg.

Klem Vivian

charlotte sa...

Hei!
Kan jeg spørre hvor dere kjøpte kran og vask? Og hva dere har bak forhenget? Skal lage noe lignende:)