fredag 7. januar 2011

Januar


Som jeg skrev puslet ungene og jeg med litt hobbysaker i går!
Jeg fant en bok hos pappa skrotnisse for en stund tilbake, med masse flotte motiver i. Tanken var å lage noe av disse, siden jeg får mer glede av dem på den måten! Siden det bl.a er et bilde for hver måned, bestemte jeg meg for å lage en slags kalender! Her ser dere hvordan januar ble!




Jeg elsker de fine fargene, og synes bildene minner litt om skoleplansjer! Månedsbildene kan henges opp til pynt litt her og litt der, og byttes ut hver måned:)



Slik ser boka ut, det er en reproduksjon, men med gulnede sider og rolige farger!



Jeg tenkte å vise bildene jeg lager hver måned, og samtidig vise et par bilder fra hagen! Hos oss har det kommet ca 30 cm snø bare på et døgn, og det merkes:) Får håpe det er litt mindre snø når bildene i februar skal knipses;)



 Det er mange andre flotte motiver i boka også, av blomster, trær og dyr. Til januar-delen var det også et bilde med visne blader, og disse pryder nå en fyrstikkeske.



Mange har lest artikkelen om meg i nyeste Kamille (det kommer i butikkene i dag),
og tusen tusen takk for alle koselige hilsener og tilbakemeldinger, på bloggen, mail og på facebook! Det setter jeg stor pris på! Som dere vet går det bra med meg, men det er klart det har vært en påkjenning, og ikke minst en tankevekker.

Noe av det positive med en slik opplevelse, er at man blir minnet på hva som betyr mest for meg her i verden, og det er ungene mine. Jeg har aldri vært mer sikker på at det er riktig (og viktig!) for meg å være mye sammen med dem og heller jobbe mindre, om det så betyr en lav månedsinntekt!

 (artikkelen handler om da jeg fikk blodpropp for 1,5 år siden, for dere som ikke har lest den:))




ha en fin fredag!


takk for at DU leser min blogg!

13 kommentarer:

hjertero.com sa...

Herlige bilder. Så fine motiver. Enig med deg i at det ser ut som gamle skoleplakater :) Veldig kreativt å lage et bilde for hver måned da! -Og jeg har også funnet ut at det å pynte fyrstikkesker er koselig, kan jo lage noen for hver årstid. Artikkelen i Kamille blir spennende å lese!

God helg til deg og dine!

Klem fra Silje :)

RoseSommer sa...

Takk for flott innlegg igjen.
God helg til deg.

(Fint du minner oss alle på hvor dyrebart våre fantastiske liv er. Vi må huske å leve!)

tante fiolett sa...

Så lekre motiver:) Det ble virkelig fint Silje!!
Og jeg er så enig med deg, tid sammen med ungene er verdt mye mer enn penger!! Jeg er utrolig takknemlig for at jeg kan jobbe deltid:) Fri i dag=bollebaking og skigåing med min dyrebare sønn:) Ønsker deg en flott helg med dine gull, godt at du er bra igjen:)
Gode klemmer fra Jeanette

Mette. Møre og Romsdal,Norway. sa...

Nydeleg januarbilde!!!! So fint med konglane over:)Gleder meg til nye bilder framover! For ein god ide da:)

Har sjølv vore heimeverande i 12 år no og angrer ikkje eit sekund:)Åra går so fort og tida med "små" barn i hus får ein aldri tilbake...
So får ein heller leve deretter når det gjeld ei inntekt mindre;)

Skal sikre meg Kamille og lese historia di:)

God helg til deg og dine:

klem Mette*

Lulla sa...

I en ellers hektisk og materialistisk hverdag er det lett å glemme hva som er viktigst for oss her i livet. Kjenner altfor mange som streber etter størst, flottest og nyest, men det er vel ikke det som gjør en lykkelig i enden? Helt enig med deg at ungene er det som er viktigst, gi dem av tiden vår. Etter å ha sett bildet ditt av barneføtter og lykke, ble jeg helt varm i hjertet med tanke på mine egne prinser.
Det er ingenting her i verden som kan gjøre meg mer lykkelig enn de.

Takk for at du minner oss på dette, får oss til å stoppe opp litt i hverdagen og tenke etter

Mona v. Harling sa...

Flotte bilder!!

Har lest artikkelen din fra Kamille, flott du tar opp det tema!!
Jobber selv litt mindre, da jeg har to barn selv, og helsen ikke er helt på topp.

God helg til deg og dine :-)
Klem

Livy sa...

Så flotte bilder Silje!!
Du er så kreativ og flink til å gjenbruke!

Ønsker deg en fin fredag! Klem fra Livy

MonaLisa sa...

Herlige bilder og fin artikkel.. AGAIN:)

Har sendt deg mail
Ønsker deg en super fin weekend.
Klem Mona

Dronning Bergfrue sa...

Hei Silje! Så vakre januar bilder hos deg!! Det må jeg virkelig bemerke!

Jeg lurer på, hvor lager du de fine headerne på bloggen din?
Bruker du picasa, photoshop, eller photoscape til det?

mvh bergfrua

Anonym sa...

God helg til deg også! Jeg er en anonym som er innom deg hver dag jeg har "nett-runden" min. Det er så hyggelig! Føler jo nesten at jeg kjenner deg, selv om jeg ikke aaaner hvem du er:) Selv er jeg jordmor, og liker den voksende magen din;) Men enig med deg, som du skrev tidligere, den er ikke fri for alle å kommentere og ta på... Lykke til videre!
Klem fra Jordmora!

Anonym sa...

Så utruleg fint og enkelt med kalendarbileta dine! Skal jammen leite etter den boka!
SuMa

annehaa sa...

Hei Silje. Takk for at du deler fine ord og tanker fra hverdagen din med resten av verden:) Jeg er en ganske fersk bloggleser, oppdaget dette fenomenet i høst, og har funnet noen "gullblogger", deriblant din. Du skriver godt, har fine bilder og inspirerer til mitt interiør også;)Håper du har det bra, og lykke til videre med svangerskapet. Hilsen fra Anne.

jordbærpiken sa...

Så nydelige bilder! Du er så flink!

Jeg skal ut og kjøpe Kamille så fort jeg får mulighet! Så spennende. :)

Gode tanker du deler om å ta vare på de vi har rundt oss. Jeg er også glad for at jeg kan jobbe deltid. Det er godt å slippe å stresse ut døra hver morgen, men kunne ha rolige dager med barna av og til. Det liker de også veldig godt.

Ha en god helg! Klem!