torsdag 6. januar 2011

Innesnødd:)


Ja, i dag er ungene og jeg så godt som innesnødd:) Snøen lavet ned i hele går, i natt, og den gjør det enda! Barna skulle vært i barnehagen, og jeg skulle vært på trening og gjort noen ærender, men jeg fant fort ut at det var best å holde seg inne i dette kaoset! Mannen måtte ta bilen jeg pleier å kjøre for å komme seg på jobb i dag, så får vi håpe det går bra med snekkerpappaen vår:) Han skal ihvertfall få god middag når han kommer hjem!



 Jeg kommer ikke frem med mat til fuglene engang, med mindre jeg vil ha snø til lårene. I fjor vinter var faktisk hele fuglebrettet dekket av snø, kun kronen på toppen syntes. Så det blir spennende å se hvordan det blir i år!

Her koser vi oss med Bakkebygrenda på film, også blir det nok et hobbyverksted etterpå, for både små og store:)

Tusen takk til alle dere som skriver så fine ord til meg, og en spesiell takk til dere anonyme som tar dere tid til å legge igjen noen linjer:)




ha en fin torsdag!


snør det hos deg også?:)

25 kommentarer:

Camilla- Casual living sa...

Kjipt å være "innesnødd", men litt koselig når det er så masse snø også da:)

Ha det koslig med hobbyverksted.

Klem fra Camilla

Lotte`s lille verden sa...

Jøss.. Her takket snøen for seg i noen dager, men ser ut som den angrer, for nå snør det litt ute..

Dere må nyte innelåst, det skal jeg en liten stund til.. :)

Klem fra meg

Lotte`s lille verden sa...

Det har seg slik at ordene til tider retter seg selv, detskulle stå innekos, ikke innelåst.. Hoho

Sidsel sa...

koselig med snø - men jeg synes halvmeteren er nok.... ungene storkoser seg ute. Det flotte fuglebrettet, hvor har du fått tak i det??
klem

Hverdagen vår sa...

ja her snør vi ned og etter middag er det på med ski til minsten, kakao, skuffer og gå på mannsterke hele gjengen for å få unna litt:)
Hunden nikoser seg med all snøen og mor må tørke og gre en toved hundepels:)

Men, det er nå rart med det, da man vil gjerne ha det litt hvitt og koselig når det er vinter men jeg hadde blitt veldig glad om det stoppet litt nå-

Ha en flott hobbydag hjemme og kos dere

Klem fra Eli

hjertero.com sa...

Innesnødd var jeg og. Dvs mannen skulle spa frem både veien frem til bilen og bilen for meg, men resultatet ble at han kjørte fast bilen og der stod jeg. Godt jeg har sjefer som tåler litt forsinkelse... Det er jo koselig med snø, men nå håper jeg at vi har fått nok for hele vinteren :)

Ha en fin innesnødd dag i heimen!

Silje :)

Gøril sa...

Ja, nok snø var det ute når jeg skulle på jobb. Var så vidt jeg kom meg ut av gården. Men det høres ut som om dere har en koselig dag hjemme da. Gleder meg til å være ute med ungene til helgen.

Tindrande Auge sa...

oisann! Det skal ikke alltid være lett med dette været. Her hos oss er mesteparten av snøen regnet vekk, men i dag kom det noen flak som har lakt seg, så hvem vet ;) kose deg med innekos i dag da :D klemmer

aase sa...

Kos deg med barna så ofte du kan Silje!! Når de begynner på skolen kan dere ikke velge vet du!! Her må vi ut "okkesom"!! Idag kom ikke drosja til jentene heller så vi måtte kjøre selv. Siden vi har privat vei så er det jo vi som brøyter da.....kan ikke klage på noe vi...hihi!!

Jeg skal kose meg med jentene ikvled, tror vi skal male litt lerretter jeg. Kjekt å ha noe ferdig grunnet....

Kjempefint bilde av derer med babymagen også....smelt....

Kjempeklem fra vakre Lierdalen!!

Anne Mai sa...

jøyemeg til snø dere har fått da ;)
Flotte bilder :D

Christine C sa...

Ja her hos meg har det også kommet en god porsjon snø det siste døgnet, så lillegutt og jeg holder oss inne i dag. Kan ikke si annet enn at snøen er et fantastisk foto-objekt i alle fall - herlige bilder fra deg :-)) Hobbyverksted hørtes veldig koselig ut - det er bare å nyte disse rolige dagene man får tildelt.
Klem, Christine

I'm with Leia sa...

Uff da ikke gøy å være innesnødd om man 'skal' masse ...men deilig når man kan sitte inne, kose seg med film... blir litt misunderlig føler jeg.

Første gang jeg er innom deg, mye fine bilder - kommer tilbake :)

Kine sa...

Samme her, her snør det heeele tiden! Men så koselig det er :-)

Hvit Villa sa...

Høres deilig ut å faktisk ha valget om man vil ut eller ikke :)

Rosehagen sa...

Hei.
Håper du har fått kost deg sammens med de hærlig barna dine i hele dag:)
Hører faktisk koselig ut å være innesnødd, iallefall når en ikke må kommme seg noen plass:)
Nesten så jeg misunner dere snøen;) Ser på værmeldingen nå at de melder snø i Trondheimsområdet i morgen! Jippi ;)
Ønsker deg flotte dager fremover.
Klem fra Ann-M.

Anonym sa...

Jeg er sikker på at I hygger jer, selvom I er sneet inde.
Knus Charlotte

Anonym sa...

Ha! En takk til oss anonyme, det likte jeg :) Føler meg til tider utenfor dere bloggeres univers. Like fullt synes jeg det er koselig å lese bloggen din, som jeg er veldig glad for at jeg "oppdaget".

Anonym sa...

Hei. Liker bloggen din kjempe godt! Er innom å titter mange ganger for dagen:-)

Anonym sa...

Hei:)Jeg legger ikke igjen så mange kommentarer her,men leser hvert innlegg,og har gjort det lenge.Synes du har en kjempefin blogg,og dere har det så lekkert:)
Ville bare si etter nettopp og ha lest reportasjen at jeg synes du er tøff!Hilsen Marlén

Cia sa...

You have a very beautiful home :)I dont understand everything what you are writing but i like to look your pictures!

Vimså sa...

hei.
Først - du har en kjempefin blogg.
Du har kanskje sagt det før, men hvor har du fått tak i fuglebrettet?
Hvis det er en trøst - snør det i Gudbrandsdalen og..
Klem fra Vimså..

RosMari sa...

Her på vestlandet har det vært mildvær og snøen som lavet ned i julehelgen har nesten forsvunnet. Men til gjengjeld har vi hatt endel is på veiene og spesiellt ille har det vært på fortauene. Helt ufremkommelige. Beinbruddene florerer på disse kanter, så kos deg innendørs med barna med vinteridyll ute. ♥

Vigdis ♥ sa...

her snødde det i massevis lørdag og søndag. Så det er bare såvidt gjerdet stikker opp av snøen. veiene ble brøytet brede og fine, så nå er alt bare lykken. gleder meg til helg og kosetid med prinsessa. Det har blitt lite leking i snøen på oss...

Lillian's verden sa...

hei hei.

hørtes ut som en deilig dag dere tre har hatt til tross for snøen da.... alltid koselig med noen innedager som det kun er fokus på det man har lyst til!

Her i Risør var det også veldig mye snø idag, vi måtte ut i ettermiddag, men mannen min måtte frese gårdsplassen før vi kom avgårde.

Jeg leste en veldig fin reportasje i kamille igår, syns det var noe litt kjent med det bildet, og da jeg så bildet med barna og navna så skjønte jeg det var deg. :) Jeg visste ikke du hadde gått igjennom det, veldig skummelt. Jeg kan ikke bruke det selv, og syns egentlig det er like greit å holde seg unna for det kan være veldig farlig.

Kanskje hverdagen er tilbake hos dere i morra, uansett ha det veldig fint!
hilsener fra Lillian.

Siv sa...

Hei på deg ;)

Ja, hos deg var det jaggu kommet mye snø ja !
Like greit å holde seg inne da, hvis man ikke er nødt til å gå ut ;)
Ekstra deilig med innekos nå da ♥

Jeg koser meg ihvertfall her hos deg, på mine daglige titt hos deg ;)

Gode dager ønskes deg :)