mandag 3. januar 2011

Herlige pasteller!


Ikke før har julepynten kommet ut, tas pastellene frem her i huset! Tradisjonen tro:) Jeg liker å omgi meg med lette og lyse farger på denne tiden, selv om jeg håper det vil være vinter ute i mange uker til!



Skjenken og det lille skapet i stua har fått pynt i vårlige farger, og nå skal resten av huset ryddes og vaskes også! Jeg prøver å sortere julepynten i år, slik at det skal være lettere å finne frem når jula kommer igjen.



Jeg får spørsmål om disse koppene hver gang jeg viser dem, det er moccakopper fra Porsgrunn Porselen, og de er ca 100 år gamle.



Tusen takk for alle fine ord om babymagen, det var veldig koselig! Godt det er flere enn meg som ikke synes man kan si hva som helst til gravide, tvert om er det vel akkurat da man burde veie ordene sine tungt, siden hormonene allerede løper løpsk;)



 Her må det ryddes og vaskes videre, så blir det vel bra til slutt;)



ha en herlig mandag!

11 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Herlige farger! Får vårfornemmelser av å se og lese her i dag!

M sa...

Herlige farger! I går gikk juletreet ut, og i dag håper jeg å få tatt ned resten av pynten også :) Så skal jeg ut og kjøpe litt lys og duker i pastellfarger jeg også :) Det er koselig å ta fram julepynten og pynte til jul, men jammen er det godt å få den vekk også! Blir liksom så mye lysere og lettere i huset da!

RoseSommer sa...

Vet at Emmeline leser bloggen din, og håper hun blir inspirert av det du viser fram idag. (Leser at hun er like forvirret som meg mht hva vi skal ta fram av pynt nå etter jul! Kjøpe nytt, kanskje?? :-)

Dine ting er så vakre. Ha en fortsatt fin uke!!
(Forsiktig på glatta!)

hjertero.com sa...

Ah, ikveld skal julen BORT og det skal bli herlig!! Gleder meg til å få litt lyse ting i heimen selv! -Og jeg tar gjerne et par måneder til med vinter, men jeg er veldig glad for at dagene sakte men sikkert blir lysere!

Her i heimen er det 6 uker til termin -som tiden flyr!! På tide å finne frem babytøy å sette igang maskinen! Jeg syntes du så fresh og fin ut! På jobben kaller mannfolka meg for tjukka, haha, men det er helt greit. -De får bare høre i retur at for meg er det hvertfall håp og det meste forsvinner nok igjen i løpet av året. Værre er det for de som må slite med skyhøy og helsetruende BMI pga en vom de ikke får bort resten av livet! :)

Ha en god mandag og fin første uke i det nye året! :)

Klem fra Silje i nabobyen :)

hjertero.com sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Berit sa...

Kjekt å pakke ut jul og finne fram annen pynt. Du har en fin blogg som jeg leser daglig, men har aldri kommentert før...

Leste om deg i et ukebald i dag, vil bare si at det er bra at du har latt deg intervjue om dette. Jeg har aldri brukt p-piller, og har heller aldri tenkt å gjøre det pga komplikasjoner. Håper flere kan få opp øynene etter din historie...

Du har en veldig fin gravidmage:) Jeg er 24 uker på vei, med førstemann, men magen har så vidt begynt å vise, og jeg venter og venter på en større kul, vær stolt av din!!

Lykke til med resten av svangerskapet!

Line fra huset på landet sa...

Vakre, vakre farger Silje. Får skikkelig vårfornemmelse av det:)
Kjempefint bilde av deg og Augusta i innlegget under. Kan virkelig se hun er stolt av hva som vokser og gror inni magen:) Skjønt.
Varm klem fra Line

Villa von Krogh sa...

Pasteller ja takk! Her jobbes det fremdeles med å få ut jula... Krevende arbeid. :)

Ha en fin uke søte! Klem fra Anine

Hanne sa...

Ah herlige pasteller..men jeg er så vinglete selv.. Fant et nydelig rosa lys i butikken i dag som srek etter meg:) men her er det mørketid og jeg vingler mellom rosa å blå..får vingle frem til helgen,da er jeg ferdig med eksamen. Finfin blogg har du, som gir masse inspirasjon, og for ikke å snakke om magen! :) Selv hadde jeg "sprettball"mage med begge mine.

Line sa...

Ja nå kom jeg nesten i vårstemning og jammen ble jeg ikke fristet til å vaske litt også! Nydelige bilder!


Ha en flott kveld!

Anonym sa...

Greetings from Pland:).I love your blog and your ideas how to make our home more beautiful.Iwona