mandag 24. januar 2011

Gamle bilder på jenterommet


For meg er det ingenting som er så sjarmerende som gamle gjenstander. Blant favorittene er gamle bilder, og jeg er så heldig å eie ganske mange! Rett før jul hadde jeg koselige venner på besøk, og de hadde med seg en slik skatt, som skulle henge på rommet til Augusta! Nå har det endelig kommet opp på veggen!



Jeg har flere gamle bilder liggende, og tenkte å lage en bildevegg over sofaen i loftstua når den kommer.
Jeg er så glad i bildeveggen i stua.



 Det er jo så vanskelig å ta bilder av bilder! Men her ser dere et hun har fått av mormoren sin, og et nærbilde av det nyankomne:) Det er av et barn som har stilt opp alle dukkene sine langs sengekanten, også sitter de og ber. Nydelig!

Vi har hengt opp noe nytt (men gammelt!) på kjøkkenet også, håper jeg får tatt bilder av det i morgen. Jeg har nemlig fått noen skikkelige (og smertefulle!) åreknuter bak på låret mitt, og sliter litt med forflytningen om dagen:)



ha en fin kveld!

13 kommentarer:

Mathildes skatter... sa...

Så skjønne. Jeg skal prøve å lete frem bildet jeg hadde over sengen hos mormor og henge det på rommet til vår lille som kommer. Inspirerende.

mammaLise sa...

Så flotte bilder :)

Ha en fin mandagskveld!

whitebite sa...

nydelig nostalgisk. Setter så sjeldent og fint preg på rommet!

Gry sin lille verden sa...

Vakre bilder :o)

God bedring til deg!

Hilde sa...

Hei. Kom over bloggen din. Falt pladask:) Lagt meg til som følger.
Denne kommer jeg til å følge videre.
Veldig koselig blogg.
Ha en fin kveld.
Klem Hilde

Marya sa...

Nydelig rom & bilder :)

KROnPRINSESSENE sa...

Så fine bilder :)
Du er heldig som har så mange fine, mens jeg får glede meg over det ene!
Ta vare på helsa ;)
Klem

Jaana sa...

<3
Niin kauniita... beautiful!

Talentina sa...

heisann:-) skjønne bilder hun har fått på rommet sitt:)

Anne Mai sa...

Nydelig :D du har så mange flotte detaljer rundt om så gjør at hele rommet blir SÅ koselig :D

Anne Torill sa...

Hei:)For en herlig blogg du har:)
Du fikk en ny følger nå; Meg:))
Englebildene er bare så nydelige:)
Klem Anne Torill:)

HjerteFruen sa...

Kjempe fint ! :)Jeg og elsker gamle møbler men med litt oppussing;)Nydelig barnerom du har...skal straks innrede et nytt så tar gjerne med meg noen tips
Hilsen Siv :)

Anonym sa...

Englebilde
Hei
Vi holder akkurat på å lage barnerom og jeg har ett slikt gammelt bilde som jeg tenkte kunne passe på barnerommet - Mener det er helt maken til det du har inne hos Ferdinand...Det jeg lurte på er hvor gamle kan disse bildene være
40, 50 , 60- talls eller hva? Vi kikka på det i går litt og begynte å tenke på det. Har det jo fra mammas hjem - Men vet jo ikke om det var til hennes barnerom eller om det bare er et bilde familien har fått/kjøpt. Min mamma var født i 1937 som den yngste av 3 søsken. Jeg tenker at bildet kan i teorien være både eldre og nyere - Men tror altså det er før 70 tallet..Kanskje 40-50tallet er mest korrekt? Eller kan det være eldre - Jeg vet så lite om stilen på den tiden. Mitt bilde har eldre innramming uten bakplate og selve papiret virker veldig tynt...