fredag 21. januar 2011

Fredag og flinke barn!



 Så er den elskede fredagen her igjen


I dag har ungene fri fra barnehagen. Vi har redusert plassen deres i barnehagen til 70%, så nå har de fri hver onsdag og annenhver fredag! Jeg har jo alltid hatt dem hjemme ihvertfall en dag i uka, og da er det jo dumt å betale for fulle plasser! Jeg har valgt å jobbe redusert siden jeg fikk barn, og håper jeg kan gjøre det i mange år til! Tid med barna er det viktigste for meg!


Men i dag har vi ikke bare slappet av, etter et lite besøk av mormor satt vi i gang med å vaske badet, og ungene ryddet rommene sine! Nå tar vi oss en pause for å spise lunsj og se litt på Emil, før vi fortsetter helgevasken! Ungene synes det er kjempegøy, og selv om jeg synes det kan være litt utfordrende med all "hjelpen" (særlig i disse hormonelle tider;)) må jeg jo støtte opp så godt jeg kan;)




ha en god fredag alle herlige lesere!





Jeg blir fortsatt kjempeglad om noen vil stemme på meg i kåringen av mest estetiske mammablogg 2010

13 kommentarer:

Frk. Virrum sa...

God helg til deg også,
hjertens enig, fredag er ukas beste.
Og skikkelig fredag er det først med friske blomster på bordet!
Kos deg med ungene!

Christina sa...

Tusen takk for kommentar! :)
Jeg gleder meg masse til bebisen er ute.. :) Jeg er vel ca akkurat 2 uker bak deg.. Hihi.. Rart at vi får barn så likt to ganger! hahahah..

Ellers ønsker jeg deg en god helg!
Stor klem fra
Christina

RoseSommer sa...

Er nok viktig å lære barna å rydde i ung alder. Ikke like lett når DE er hormonelle (i tenårene). Litt sent da, antar jeg?
God helg til deg og dine.

Mette, Fjellro-sa ♥ sa...

Nydelige farger på tulipanene:)
Herlige bilder...

Ja, herleg med helg!Iallefall når helgavasken er gjort og ein kan berre nyte!!!

Kjenner til det med vaskehjelp frå ivrige barnehender:)Kan "trøste" deg med at det går over so snart dei har blitt gamle nok og mamma SPØR om hjelp...Hehe:)

So kjekt med Emil da!!! Astrid Lindgren er berre heilt fantastisk!!! Veks aldri frå filmane/bøkene hennar♥

Kos dåkke i helga.

Klem Mette.

Gry sin lille verden sa...

Nydelig bukett :o) Så frisk og fargerik - lekkert!

Kos dere i helga!

Livy sa...

God helg Silje! Nydelige bilder som gir vårstemning!

Kos dere masse i helgen! Klem fra Livy ♥

Fjordheim sa...

Ja det er viktig å la ungene være med på rengjøring og rydding når dei har lyst. Men det kan virkelig være en utfordring. Du er flink som klarer det selv om du nå ikke er helt på topp selv.
Ønsker deg ei riktig god helg :)

LYKKELIG SOM LITEN sa...

Koselig med hjelp, men jeg skjønner godt hva du mener ;)
Er ikke alltid like greit med *hjelp* når hormonene tar over :)

Ha en nydelig kveld:)
Klem Tina

Jenny - supersnella sa...

For en nydelig bukett! Det er deilig med farger som minner om at våren er i anmarsj.. snart i alle fall ;)

God helg til deg og dine! Heldig du er som får hjelp til helgevasken ;)

klem

Torgunn Hansen sa...

Du inspirerer så utrolig mye, både i forhold til interiør, mat og familie. Er innom deg hver dag! God helg til deg og dine! :)

silje-sin sa...

Tusen takk, Torgunn! God helg til deg også:) Klem fra Silje.

Line sa...

Flotte blomsterbilder!

Høres herlig ut å kunne bruke litt tid på barna og ikke bare jobbe. Dette er også mitt mål når permisjonstiden er over :o)

Ha en riktig god helg!

Mitt lille hjem sa...

Deilig med helg!
Kos dere masse :)

Klem Christine