tirsdag 4. januar 2011

Et hint av lilla!


Med alle pastellene kom også litt lilla inn i stua. Frem til blomsterbutikkene er fylt med vårblomster i herlige farger, pleier jeg å sette frem silkeblomster i ulike utgaver. Det fungerer greit til den ekte varen kommer:)



Gamle kanner med blomstermotiv er en favoritt hos meg, koselig både med og uten blomster i!




 Tulipanene springer ut, og lyser opp! Ute har det snødd i hele dag, og det er ventet mye mer! Jeg må på butikken en liten tur, men så blir det innekos resten av dagen og kvelden. Jeg har lovet Ferdinand at vi skal bake boller. "Ja, vi lager muffins, gelè og boller, og så koser vi oss!" sa han da jeg la han i går kveld. Han er glad i å "kose seg" den gutten:) Men om det blir tre slag vet jeg ikke:)




ha en flott tirsdag!

17 kommentarer:

tove sa...

Lilla er jo lekkert da...
Klem Tove

Soltoppen sa...

Den kannen var helt nydelig! :-)

Elin sa...

Lilla er flott! Jeg er midt i en lilla fase som det ikke ser ut som skal gå over med det første... :)

Kristine Marie sa...

Hei Silje!
Leste om deg i Kamille i dag. Fin reportasje! Synes det er fint at du har stilt opp. Det er absolutt nødvendig å opplyse om at hjerneslag også kan ramme yngre mennesker. Ønsker deg fortsatt god bedring :) Stå på med treningen!

silje-sin sa...

Hei Kristine Marie! Takk for koselig hilsen:) Jeg har ikke lest reportasjen selv enda, så det blir spennende å se. Må vel vente til bladet kommer i butikken til fredag! Ha en fin kveld:) klem fra Silje.

Gøril sa...

Ja, Silje det var en flott reportasje om deg. Flott at du står frem med det og lykke til videre. Oppdaget bloggen din i jula, og det var artig for vi har lik stil på mye i tillegg så kjenner jeg deg igjen fra ungdomsskolen, du gikk vel et par år under meg:-)

Anonym sa...

Hei=)
Deilig å få ut jula og inn med lyse farger ja=)

Er bare nyskjerrig på om du har prøvd "trikset" ang tulipaner?
Ha en fin kveld!

Klem fra Lisa Marie=)

Marit sa...

Så flotte bilder!

Jeg synes forresten du ser veldig flott ut som gravid, du er da overhodet hverken "svær" eller oppblåst. Godt å høre at formen også er fin:-)

God kveld:-)

Maritklem

Tove `blogg verden sa...

Hærlige farger : ) Jeg hadde lilla advent, så tar en liten pause nå: D Men den(lillaen) kommer nok innom før våren er her ja!!
Og nydelig mage du har da!! Jeg elsker gravid mager - Ikke noe som er så koselig!! Og alle er forskjellige! Jeg fikk også fort mage med alle mine 3...Bare gøy det : D Nyt graviditeten...tiden går jo så fort
klem Tove

Wenche sa...

Hei!
Har fulgt deg i månedsvis og synes du er så flink til å gjøre det flott rundt deg. Jeg har litt samme stilen. Det ser så koselig ut med barna og jeg tror du koser deg veldig med dem. Kjenner meg igjen fra mine var små. Og en ting til som du skal ha skryt for...du blogger hver dag og skuffer aldri. Jeg koser meg veldig med bloggen din! Godt nyttår!

mali-mo sa...

Godt nyttår og takk for koselig hilsen!!!

Så flott babymage du har! Du er så flott at ;) Jeg kunne også bli litt oppgitt over uvettige kommentarer i svangerskapene, jeg blir jo raskt en kule jeg, og med noen ekstra kilo fra før synes det jo så godt. En får prøve å riste det av seg.

Trøster meg med at jeg nå, 1 uke etter fødselen, veier 1 kg mindre enn da jeg ble gravid ;)

Håper du har fine dager Silje ;) Klem fra meg ;)

Anonym sa...

I love your beautiful Pansy jug. I also love the way you often change the photos in your header, you always use such lovely images. Happy New Year if I haven't already wished you it as I can't remember if I've recently left a comment! With love Penny L in England xx

Kamila sa...

śliczny dzbanuszek!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Åh, så herlege farger på dei flotte bildene dine!:)
Eg skal ha ut jula idag, og inn med pasteller. Gleder meg!:)
Tusen takk for slik ei kosleg heling hos meg!:) Det gjekk fint med Ariel i barnehagen. Dei var ikkje så lenge, og vi skulle egentleg idag. Men ho har feber stakkar..så det får vente til imorgon:)
Ha ein strålande dag!
Klem:)

Fotograf Tanja Myrbråten sa...

Lekkert med litt lilla :)

MayBritt sa...

hei,Silje :o)
Fin blogg du har :-) Leste den flotte reportasjen om deg i Kamille i går,og synes det er fint at du stiller opp å setter lys på p-pillebivirkninger.Tror ikke det er så mange av de yngste brukerne som er klar over dette.
Kos deg i siste del av svangerskapet,og lykke til med fødselen :o) (har selv 4 barn og koste meg masse i alle svangerskapene :o) Like spennende hver gang :o) )
klem May Britt

Liv Elin sa...

Lekkert med litt farger - og lilla er også en av mine favoritter , spesiellt på denne tiden av året ! <3
Flotte bilder og koselig innlegg !

Lykke til med familieforøkelse - kjempesøt babymage ! <3

Nyttårklem <3 Liv Elin