tirsdag 11. januar 2011

Det våres inne...



...og det våres faktisk litt ute også:) Sistnevnte er nok forbigående, snart snør det nok tett igjen:) Men i skrivende stund drypper det fra takrennene, og all snøen på taket har rast ned. Men vinteren er enda lang, og jeg håper faktisk snøen blir liggende, det er så moro for de små. Og de store også, men kanskje ikke når man har stor babymage:)



Jeg vet at noen synes det er for tidlig å pynte med vårfarger inne, men for meg er dette akkurat den rette tiden:) Det er nå jeg trenger lys og farger, når våren kommer er vi ikke inne lenger, men ute i hagen og steller:) Så her blir det stadig mer vår, nå i form av lodne gåsunger og kirsebærkvister. Gleder meg til kirsebærblomstene spretter ut, da må jeg nok vise de igjen:)



 Tulipanene synger på siste verset, men de pynter opp litt til:) Jeg fikk et tips av en koselig leser om at man burde bruke en knappenål og lage et hull rett under tulipanhodet, for da står de lenger! Jeg har ikke prøvd det enda, men det skal jeg gjøre neste gang:)


I kveld får jeg noen søte venninner på besøk, så nå skal det stekes, bakes, ryddes og dekkes:)



ha en herlig tirsdag!


15 kommentarer:

ib sa...

Det var jammen meg en god ide!

Det ska eg og proeve neste gang jeg kjoeper tulipaner!

GKriszti sa...

wunderschöne Blumen!

Hjemme hos meg sa...

Herlig herlig herlig!

Gry sin lille verden sa...

Deilige vårbilder :o)

Ruter & Hjerter sa...

Det er ikke for tidlig med våren nei:) Kos deg med selskap ikveld:)

MonaLisa sa...

Godeste skjønneste deg. Nyt de herlig lubne gåsungene du.. og alt som minne DEG om vår!!!

Me like :)

Deilige bilder og massevis av inspirasjon!

klem fra lier

Camilla- Casual living sa...

herlig vår inspirasjon. Gleder meg veldig til vår og påske, men nå ser det ut som atd et skal være vinter en god stun dtil, så jeg prøver å holde igjen, ca til Mars;)

ha en fin dag..
klem fra camilla

Anne Mai sa...

Er våren kommet hos deg, heldigen ;) her snør,sludder og regner det om hverandre...

Takk for tipset med tulipanene, smart.

Hilde :) sa...

Så herlig det ser ut hos deg, Silje :) Virkelig fint! Og jeg er enig med deg; det gjør ingenting å ha vårfarger inne allerede, mens dere enda er inne :)

Håper formen din fortsatt er bra!

Livsgledestedet sa...

Tipset med tulipanene skal prøves. Koselig med litt vår inne på denne tiden, ser ikke mye til vårlige tegn ute her vi bor, men det kommer om litt........

Kose deg videre med tirsdagskvelden.

Tone sa...

så flott du har det.. og rooosa tulipaner.. DET må jeg få kjøpte meg og!! vakkert

Klem

Har en drøm... sa...

Koselig med slike kvister, er det noe man får kjøpt i blomsterbutikkene nå tro? Og tulipaner er NYDELIGE ♥ Skal jammen meg prøve det knappenåltipset neste gang jeg og;)

Klem Line

Annfrid sa...

Deilige vårfarger!!!! Blir i godt humør av å se på dem:-)
ønsker meg også noen vårlige farger:-)

Hilsen Annfrid

mon-coin-joli sa...

déjà le printemps chez vous ?
bonjour de France
ici il ne fait pas aussi froid que chez vous, mais vivement les beaux jours !!

Susanne sa...

Så koselig med litt friske blomster. Her tar det 1 time å kjøre for å få tak i friske blomster så her prøver jeg å holde de i live så lenge som mulig. Her lever ennå mine roser jeg kjøpte en god stund før jul, holder de kjølig om natten og når de henger snitter jeg de rett under knollen å plasserer de rundt i små glass og vaser. Tulipaner har jeg potetmel i vannet til når de begynner å henge, da reiser de seg og står utrolig lenge.
klem