søndag 2. januar 2011

Den lille prikken over i'en, og baby(i)magen!


Rett før jul fikk Augusta verdens søteste spenner i posten, de er håndlaget og av merket Den lille prikken over i'en! De røde har vært i bruk nesten hver dag i jula, og de i sølv passet perfekt til den lyserosa kjolen:) Jeg elsker slik hårpynt på små jenter, og det kan virkelig gjøre et antrekk:) Spennene kan kjøpes hos lille martine, du kan se utvalget her!


  

Her ser du de i sølv!

Og ved siden av et bildet av meg, babymagen og Augustamor! Jeg har vært så i tvil om jeg ville legge ut dette bildet, for jeg synes jeg ser så oppblåst og rar ut! Men siden alle bildene var sånn, må jeg vel innse at det faktisk er slik jeg ser ut nå:)

Magen vokser, i hvert svangerskap har jeg fått stor mage ganske raskt! Jeg synes forresten det er et merkelig fenomen at når man er gravid, føler tydeligvis folk at de kan si hva som helst til en. Som hvor svær jeg er for eksempel! Det er vel ikke greit å si det til noen selv om man er gravid tenker jeg! Men jeg prøver å ta det med et smil;)

Jeg fikk spørsmål om jeg kunne vise meg med babymagen, så her er det:) Jeg er ca 26 uker på vei, og i veldig god form om dagen! Så jeg nyter å være gravid, om jeg så ser ut som en tjukkebolle;)


I dag skal jula ut, og så blir det familiemiddag!



ha en fin søndag!

47 kommentarer:

Ineke van den Akker sa...

Congratulations!
A very, very HAPPY NEW YEAR!

KROnPRINSESSENE sa...

Veldig "kult" gjort av deg synes jeg! Du ser jo kjempe-fin ut...
Du skulle sett meg på den tida -ler-
Kos deg med det lille vidunderet som koser seg der inni magen din. Lykke til videre i svangerskapet.
Kjekt å følge bloggen din :)
Klem May Helen

Anonym sa...

syns du er fin jeg, hver gravid er sin sjarm! :))))

Marens hverdagsliv sa...

GODT NYTT ÅR !!
For en vakker mage !!! Ikke noe som er finere enn gravidmager!!

Du får prøve å Ikke bry deg om hva folk sier (lettere sagt en gjort), man skal da legge på seg når man er gravid!!!! Jeg synes du er flott ut !!!
Masse lykke til i resten av svangerskapet !!!


Klem fra Maren :)

Anonym sa...

Heisann!!
Du har en nydelig mage :) Å ja er helt enig at folk kan si det utroligste om du er gravid eller de tror du er gravid ;)
Ha en flott dag, her er julepynten nesten ryddet bort. Å vi er snart klar for jobb og barnehage.

Klem fra Kari

Merethe sa...

Hei!!:)
Så fin du er som gravid:) Syns ikke du ser noe oppblåst eller at du har kjeeempe stor mage. Å være gravid er jo det største i verden, på lik linje med det å bli mamma. Kos deg med magen din du. Kjempekoselig bilde av deg, babymagen og Augusta.

Klemklem.

Anonym sa...

Du er jo helt perfekt og nydelig !!! Du trenger ikke ha noen komplekser du nei ! :)) Lykke til videre og kos dere i det nye året :)

Klem fra Ann k.

whitebite sa...

Å du er nydelig Silje!
Gravide mager er det fineste jeg vet om.. Litt misunnelig.. (er en av få jeg vet om som faktisk liker å være gravid!)

Høvebakken sa...

Du ser flott ut:)

jordbærpiken sa...

Du er nydelig og vakker! Ikke bry deg om hva noen sier som ikke er positivt. De har ikke peiling. :) Klem!

Sweet Chili. sa...

Hei Silje:)

Synes du ser kjempe fin ut jeg! Kunne ønske jeg var like fin når jeg gikk gravid for under 1 år siden... Kan tenke meg at lille Augusta (og storebror) venter veldig på lillesøster. Nyt tiden og magen:-)

Klem på en søndag fra Pernille

cissemosse sa...

Helt enig med deg! Når noen er gravide er tydeligvis alt lov å si -og ta på... og etter fødselen er det helt greit å spørre og grave om underlivet ditt rundt kaffen!! Jeg synes du ser flott ut! Har sett ut som en bolle fra veldig tidlig i svangerskapet selv, men liker best at ikke andre kommenterer det...

Mitt ☆ Mine sa...

Så koselig å se deg med magen!! Jeg har også alltd fått stor mage ganske fort og folk har lurt på om jeg snart har tremin når jeg har over 2 mnd igjen. Sånn er det nå bare - noen får nesten ikke mage og for noen andre så er det veldig synlig.

Jeg synes du er kjempeflott!!

Vet dere kjønnet?

Klem

TAB sa...

Da jeg var gravid var det mange på bussen som tok på magen min og kommenterte skråsikkert om hvor langt jeg var på vei eller om det skulle bli gutt eller jente. Var greit når det var nære familie/venner- men når fremmede gjorde det syntes jeg det var ubehagelig. Intimsonen min inkluderer ikke fremmede!
Jeg hadde vel egentlig ikke noe særlig stor mage før siste måneden- men har hørt at magen blir større ved andre og tredje svangerskap. Jeg synes nå uansett at du ser flott ut, og ønsker deg lykke til videre med svangerskapet! :) Godt nyttår! :)

Lakka sa...

Ja, er det ikke rart hvordan gravide plutselig er fritt villt for både kommentarer og berøring?? Jeg er en uke lengre på vei enn deg, og har like stor mage:-) Tror akkurat det er ganske individuelt..

Du ser jo kjempefin ut, ingen grunn til å skjemmes over den søte kulen:-)

Klem

Jijji sa...

Synes du ser bra ut, jeg:)
Jeg er selv i uke 16 og sliter veldig med mangel på energi - håper det går over snart...
Ønsker deg et godt nytt år, og lykke til med svangerskapet!

Klem fra Jijji

Merete sa...

Du ser helt nydelig ut, kjempefin mage! Lykke til i resten av svangerskapet! :)

Heidi sa...

Hei, syntes du ser kjempe flott ut jeg!
Jeg er i uke 35 og har fått slike kommentarer i omtrent hele svangeskapet. Så skjønner du ikke syntes no særlig om det. I uke 27 fikk jeg slengt i ansikte " skjønner ikke at du tør å gå ut, du kan jo føde når som helst" og når jeg da sa når termin var fikk jeg bare et " herregud, du er jo svær!"

Folk er utaktiske når man er gravid, og da er det tydlighvis lov å kommentere alt om str, de tenker ikke på at vi alle er forskjellige.

Men uansett liten eller stor kul, syntes jeg at alle gravide er kjempe fine!!

Klems

Karin sa...

Hei,jeg syns også du ser kjempefin ut.Ikke oppblåst i det hele tatt. Nydelig bilde av Augusta og deg. Klem fra Karin

Min stil sa...

Heisan du.
Syns du ser flott ut jeg :)Men jeg skjønner hva du mener. Er selv 27 uker og temmelig oppblåst, så bildene blir jo så som så. Men det er fantastisk å gå gravid, og kjenne liv i magen (selv om jeg må innrømme at det er ganske slitsomt til tider også).
Ønsker dere ett riktig godt nytt år.
Klæmmer Susanne

Gry sin lille verden sa...

Syns du og lillesnuppa så flotte ut jeg :o)

Jeg syns gravide mager er kjempefint - får meg til å tenke tilbake på graviditetene - nyt at formen er god og kos deg videre i 2011 :o)

Anonym sa...

Så fin du er! Flott mage:) Alltid så mye koselige bilder på bloggen din! Godt nyttår!

Fru Fjeldhammer sa...

Nå må du slutte og tulle... du ser megaflott ut! *S*

Husker selv når jeg ventet storesøster og hvor sjokerte folk var ved juletider om hvor stor jeg var og om jeg ventet tvillinger osv... eller nå er det vel ikke mange dagene igjen!? ops..terminen var i april..!! Folk kan si det utroligste...

kos dere videre!
klem

Lillian's verden sa...

Du ser flott ut, ikke bry deg om hva noen sier....

det er en grunn til at gravide gløder! :)
kos deg med magen så lenge du kan, plutselig har du den lille i armene istedet... :)

også så koselige hårspenner til lille snuppa....

godt nytt år.
hilsener fra Lillian.

tante Hilde sa...

Godt nytt år. Flott bilde, du ser vakker ut. Det tar ikke mange dagene før jula er ute her også. Koselig å komme hjem ,å ta en titt på bloggen din. Ha en fin uke. Klem fra Tante Hilde

Anonym sa...

Hei.
Synes bloggen din er kjempe bra.Har funnet masse inspirasjon fra bloggen din både når det gjelder interiør og familieliv :-)
Flott mage har du også ;-)

Klem :-)

Anonym sa...

Hærlig bilde!! :-) Fantastisk å være gravid! Men utrolig hvilken rettighet andre får både for å kommentere og ta på magen din. Nyt graviditeten videre!¨
Godt nytt år!

MammaHåland sa...

Du er vel ingen tjukkebolle du vel!
Helt vanvittig vakker og gravid vil jeg heller si!
Gleder meg til onsdag..
Ha en fin søndagskveld;)
Klem

KATHY* sa...

Happy new year 2011! :)

...you look so pretty und happy ;)) ...and the little girl too, so nice ;))

...like me, i hope so ;) ...look to my blog...we getting a baby in the next days ...so we hope...a littele icebear :- ))

Good luck! ;)

kathy

Blåveispiken sa...

Du ser helt nydelig ut! Du ser ut som en skikkelig god og trygg mor, med ett stort hjerte :o) Ønsker deg ett supergodt nyttår og kos deg masse med gullene dine og det lille vidunderet i magen!! Klemmer, Marianne

ELIN sa...

Takk for tips om hårpynt til jentene - det trengte jeg :) Synes du ser strålende ut, og ønsker deg og din flott familie et fantastisk godt nytt år. Klemmer fra Elin

Anonym sa...

Du er nydelig! Absolutt ingen tjukkebolle! Jeg gleder meg til jeg blir sånn selv etterhvert.
Godt nyttår.
Klem Therese, trofast leser som ikke kommenterer så ofte..

Kristine sa...

Godt nytt år!
Synes du har en flott mage jeg!

Anonym sa...

Silje, du er vakker! Gravid og vakker. Vær stolt av deg sjølv og magen din!Og du har en flott blogg.
Klem frå Alva.

AB sa...

Hei, så koselig blogg du har!
her titter jeg nok innom igjen, blir litt ekstra spesielt å følge deg siden jeg venter vårt andre barn i mai. Syns du ser kjempe flott ut, men kjenner følelsen. Akkurat som deg vokser jeg mest på begynnelsen, men nå har vi så kort tid igjen begge to, så nå skal vi bare nyte :D
Masse lykketil videre :))

hilde88 sa...

Så hyggelig med magebilde, Silje :) Det tenkte jeg faktisk på i går, at det hadde vært hyggelig og sett! Du ser fantastisk ut =D

Godt nytt år :) Jeg gleder meg til å følge bloggen din videre.

Størstepia sa...

Heisann Silje!
Nå er det lenge siden jeg har vært innom her, men med baby i magen innlegget måtte jeg bare innom.
Er så enig med deg - selvom man er gravid så er det ikke gøy å høre at man er veldig svær.
FIkk en slik kommentar her om dagen jeg også - "skal du bli ENNÅ større nå"???
Da får man liksom litt vondt inni seg:-(
(Også har jeg jo strengt tatt 7 uker igjen - og man VET jo at man blir større...)
Syns ikke du så svær ut i det hele tatt jeg.
Selvom magen kommer fortere andre og tredje gangen, så bør man jo ikke bli noe større allikevel...

Et riktig godt nytt år til deg og dine, gleder meg til å fortsette å titte innom bloggen din i 2011!!

Klem fra størstepia

Anonym sa...

Så fin du ser ut og veldig kjekt med bildeinlegg av deg også:) Rart med det,jeg fikk høre at jeg hadde liten mage da jeg gikk gravid og enda jeg følte meg så stor...så det var også litt irriterende...hehe Men det er rart hvor mange meninger folk skal ha om dissa magene... Lykke til videre:)

Monica sa...

Så fint bilde og tøft at du la ut. Veldig koselig for oss leserne å se.
Jeg er dessuten helt enig med deg at overasskende mange kommenterer hvor svær en er som gravid. det er litt rart det der, men hev deg over det!!:)
Monica

Anonym sa...

Hei og godt nytt år!

Det var jeg som lurte på om du ikke kunne legge ut bilde av magen din (mulig andre også har spurt om det, altså), og jeg synes du ser alldeles nydelig ut! Bildet av deg og Augusta er kjempefint! Ikke bry deg om hva folk sier, klart man er litt annerledes når man er gravid, man har jo et helt annet menneske inni sin egen kropp!

Takk for titten, synes du er utrolig vakker, både som gravid og ikke-gravid!

Klem fra Anja

Hundremeterskogen sa...

Du ser nydelig ut <3 Herlig å kjenne babyen "gro" der inne... Savner faktisk at lillemora mi sparker og rører seg der inne <3 Men er no utrolig herlig å ha henne her ute også:)))

Stor klem

Kristin sa...

Så vakker du er, å heldig er babyen inni magen som skal få deg til Mamma:) Elsker bloggen din og er innom hver dag.

Toril (foreldremanualen) sa...

Synes du er kjempefin, jeg!

Olga sa...

Happy new year!
You look absolutely beautiful.
I just found out that I am pregnant on new years eve, great surprise.
Good luck with your pregnancy, enjoy this very special time.
Absolutely love your blog:)

Supersnuppa sa...

Synes du ser flott ut jeg!
Jeg er litt over 28 uker på vei og har stor mage. Jeg er ganske lita og fikk fort mage, det gjorde jeg sist også. Men det kommenteres ja. Gurimalla. "Du har vokst skikkelig mye på de siste to ukene!" "Tjukka!"

Jeg blir litt ergerlig for å være ærlig. Jeg er faktisk tynn i kroppen, men har stor mage. Nå begynner kommentarene å kretse rundt hvorlenge jeg har igjen. "Å ja. Såpass ja, "sier de da, for de forventer vel at vannet skal gå før de får sagt k-a-k-e.

Fint bilde av deg! Kos deg videre!

Клариса sa...

Я очень рада за вас!!! Дети-это счастье!!! Вы прекрасно выглядите!!!
Читаю ваш блог с удовольствием, мне очень нравится все, что вы делаете!!! Вы показываете столько красоты, благодарю за это!!!
привет из России!!!

minimum sa...

Jeg vet ikke hva slags folk det er òm sier slike ting til deg - og hva slags forhold du har til dem. MEN for meg er det en slags "kjærlighets erklæring" når jeg ser folk jeg bryr meg om gravide - jeg syns det er så flott!!! Da mener jeg folk som vanligvis ikke er store i det hele tatt og at det er bare svangerskapet som gjør de slik. Det blir litt på samme måte som jeg kaller sønnen min for tjukken - for det er jo så uttrolig langt fra virkeligheten som man kan komme - datra mi som aldri har vært så tynn som han er ( selv om hun på langt nær er lubben i det hele tatt) - har jeg aldri sagt det til, men det kanskje har noe med at hun er jente også - ikke vet jeg. MEN som sagt JEG i allefall, hvis jeg hadde følt at jeg kjente deg godt nok ( og det betyr ikke at vi måtte være gode veninner!) - kunne vært ei av de som hadde kalt deg bolla eller noe i den duren, på morsomt, pga at jeg syns du er uttrolig flott med den kjempe fine magen - hvor det ligger en fantastisk skapelse som kommer til å bli/ER barnet ditt...
MEN jeg er den som kan prestere å tråkke i baret jeg altså, men fra meg hadde det kommet som en posetiv kjærlig hilsen!!!
Vær stolt av magen din du, er så fin atte!!