torsdag 20. januar 2011

Bokstavmoro


Både Augusta på 3 år og Ferdinand på 4,5 synes det er veldig moro med bokstaver om dagen. De leter etter bokstaver overalt, når de ser på film, leser bøker eller når vi kjører bil! "Der er din bokstav, mamma!"

Vi hadde en tilgodelapp i en bokhandel etter jul, og var på jakt etter noe med nettopp bokstaver! Det ene vi kjøpte var Bananagrams, som egentlig er et spill, men ungene bruker bokstavene til å leke med foreløpig. Det er kjempegøy å finne bokstavene til de vi kjenner!




 Vi kjøpte også en bok, Min første blå ordbok ABC, som virker veldig bra for små som vil lære bokstaver:)

Bare et tips til dere som har små barn, eller som kanskje trenger gaveråd;)



Jeg vet man ikke skal ta bilder i direkte sollys, men når sola skinte så nydelig gjennom vinduet når klokka var nesten 15 i dag, måtte jeg bare;) Håper å få knipset noen interiørbilder snart, men da må man jo være hjemme når det er lyst:)




ha en flott dag!

7 kommentarer:

Randi sa...

Takk for tipset:-) Jeg har også en som er veldig opptatt av bokstaver for tiden. Det bokstavspillet skal jeg jammen se etter:-)

Klem

KRISTIN - Vingesus og Julebrus sa...

Flott tips og herlige bilder!
Jeg trenger bokstavene - men til noe helt annet enn bokstavinnlæring!!

Klem!

RoseSommer sa...

Så gøy det må være å følge med på at lese-verdenen åpner seg for ungene. Husker det selv jeg, hvor moro det var da jeg begynte å kunne skape ord andre forsto.

Si ifra hvis spillet er moro, da, (sånn som det egentlig skal brukes. Så det på TV før jul.)

mymlen og my sa...

Har sett reklamen for disse bokstavene, eller spillet da. Ser veldig fint ut. Takk for tipset, jeg er bestemor til en som elsker bokstaver.
Hilsen Mymlen

Meir enn tusen ord. sa...

ramla tilfeldig innom bloggen din, du tar nyydelige bilder. Gleder meg til å gjere fleire djupdykk her. : )

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

Takk for godt tips!!er nok en liten gutt her også som hadde satt pris på disse!!

Nydelige bilder som alltid!!

Klem Linda:)

Frk. Virrum sa...

Takk for supert gavetips! Ikke lett å komme på gode gaver til barn, i en fei..dette var lurt!
Lek og lær osv..supert!

Fine bilder, satte meg rett i vårstemning! God helg!