fredag 28. januar 2011

Babyutstyr:)


Nå skal ikke dette bli noen baby- eller gravidblogg, men jeg har fått noen spørsmål ang babyutstyr, og tenkte å svare her:) Jeg har fått årebetennelse i det ene beinet, og må ligge en del med det høyt, og derfor er jeg (om mulig...) enda dårligere til å svare på kommentarer enn før! Beklager det!



Denne vugga fikk vi da Ferdinand var åtte måneder, og rakk å bruke den til han en liten stund. Og ikke lenge etter kom lillesøster, og hun begynte å bruke den da hun var fire måneder. Frem til det lå hun i en Leandervugge, og det gjorde Ferdinand også. Leandervugga solgte vi for en stund siden, og planen var at babyen i magen skulle sove i vugga på bildet. Men så har vi jo katt, og jeg er livredd han skal hoppe opp i den. Det førte til at jeg ble liggende våken en kveld, og tenkte og tenke;)



Noen ny leandervugge er ikke aktuelt å kjøpe, og det finnes ikke så mange andre takhengte typer (ihvertfall som jeg har funnet!) En hvit vugge som på bildet over har vi fått låne av noen venner, og den skulle stå på soverommet, siden sprinkelsenga vi har ikke kan heves. Men da jeg kom over en billig sprinkelseng på finn.no, har vi bestemt at den skal stå på soverommet, og denne vugga i stua:) Puh, henger dere med?:) Forstår at dette er for spesielt interesserte, men som sagt har jeg fått noen spm:)

I dag har jeg kjøpt sengehimmel (den på det første bildet) til vugga, og kantbeskytter i hvitt med engelsk blonde! Tror det blir fint.



Ang. vogn har vi Emmaljunga Egde Duo Combi, i mørkeblå (nesten som denne, men med sportsunderstell). Den fikk vi i 2006, og har vært kjempefornøyde! Noen synes den er tung vet jeg, og det er den vel også, men skikkelig solid og perfekt når man triller på grusveier feks. Men jeg synes den er super å ha i byen også jeg, men nå bor jeg jo ikke i en storby da! Bremsene har som sagt blitt slitt, så nye deler til hjulene er bestilt.


Ellers er vel det meste av babyutstyr klart, vi har det meste etter de to største! Lekegrinda har vi riktignok solgt, men tiden vil vise om vi får behov for ny!


Har du noe babyutstyr du kan anbefale, som du har vært fornøyd med? Moro å høre andres erfaringer!


I februar skal vi på ultralyd igjen, og da får vi kanskje vite kjønnet sikkert (legen mente det var jente sist) Får vi det, skal jeg finne frem og sortere babytøy, sengesett osv. Og det er noe jeg gleder meg veldig til:)




Nå er det tid for fredagskos!



ha en herlig kveld!


bildene i innlegget er lånt fra princessbutikken.no, emmaljunga.com og barnashus.no.



19 kommentarer:

Hulda sa...

Vugga er nydelig, så koselig med vugge. Herlige bilder under av klosterklokken. Så ren og fin den er. Jeg har bilder av perleblomster i dag. :)

hjertero.com sa...

Herlig vugge. Kommer et vuggeinnlegg fra meg også snart. Må bare få børstet støv av den først. Lyder lå i en tilsvarende som du har brukt, og den gleder jeg meg sååå til å ta ibruk igjen for den er helt herlig! Skikkelig gammel og fin. Idag har jeg "innstallert" stellebordet med alt av kluter og håndkler og noen body'er. På tide å pakke sykehusbagen...

God helg til deg og dine!

Silje :)

Kine sa...

Så hyggelig med en baby igjen! Har fulgt med bloggen din en stund og den er bare så hyggelig! :-) Fikk selv nr. 3 for 4 måneder siden og det er SÅ koselig med en baby i huset igjen (selv om det ikke er lenge siden, 2 og 4 år, så går tiden så fort og man glemmer litt hvordan det er å ha en baby i huset).

Siden du er en dreven mor, så kjenner du sikkert til BabyBjørn vippestol. Men det er den jeg vil anbefale, helt genial. Lillebror her har en god stund nå vippet selv og får en kjempe fart! :-) Alle våre har kost seg veldig med den, og den er superpraktisk i forhold til at man kan klappe den sammen og ta den med når man skal bort.

Lykke til videre i svangerskapet!

Kine :-)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Nydeleg vugge!!☺
Ganske imponert over at du fekk ein 8 mnd gammal baby til å ligge i den☺ Elias er 8 mnd no og har lagt i bunnen på sprinkelsenga i 2 mnd-han var på veg over☺ Vugga slutta han vel med då han var ca 4 mnd.

Eg har Gulliver stellekommode frå Ikea.

http://shoppemamma.com/2010/10/nyhet-fra-stokke-tripp-trapp-newborn-seat/ ....desse er smarte☺

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnestoler/balance-vippestol.html ....desse er og populære og kjekke for babyen☺

http://biteringen.no/produkter2/barnevogner/type/3-hjul-jogger/instep-safari-singel/ ....vi har denne, billeg og bra!

Masse utstyr å velge mellom-kan bli koko av mindre☺

God helg☺

Klem M♥

Annfrid sa...

Forberedelsene til en ny verdensborger synes jeg er kjempe koselig. Alt er så utolig fint til disse søte små.
Det var en nydelige vugge dere har. Skjønner hva du mener med katten, husker at jeg også var nervøs for at han skulle hoppe opp i vogna eller vugga. Men det skjedde aldri hos oss da.

Ha en fin fredag og så håper jeg går bra med deg.

Hilsen Annfrid

Mathildes skatter... sa...

Så koselig med ny baby, gtatulerer :) Vi har to katter så jeg lurer også på hva jeg skal ha i stua. Må ha noe med hjul så jeg kan trille henne med meg rundt i huset. Jeg lurer litt på å kjøpe Åsa kurven til Trekløver AS. Nydelig vugge dere har, men jeg skjønner at du tenker på katten. Mine katter er livredd unger, men en dag blir de kanskje veldig vant til babyen og da er det vel best å være føre var :)

Størstepia sa...

Så moro å lese slike babyinnlegg, er jo i akkurat det moduset selv. Litt nærmere fødsel jeg da, men har ikke alt klart ennå, tihi..
Vi fikk Leandervuggen til førstemann, og skal bruke den nå også - var superfornøyde:-)

Ha en herlig helg!
Klem fra størstepia

fryd&forandring sa...

For noen flotte vugger du har der! Vi hadde en hengevugge som het byssanlull til lillebror, veldig fornøyd med den, men Leandervuggen er jo kjempefin! Koselig lesning, selvom jeg ikke er helt der, hihi. Lykke til på neste ultralyd, håper du får sortert litt tøy i etterkant! God helg!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så gøy! :) Elsket denne tiden av min graviditet, utstyr og tanker!

Herlig, ønsker deg en fin helg!
Godklem

whitebite sa...

Himmel for en vakker vugge! (den ubehandlede)Enig, vognene til Emmaljunga har en supergod kvalitet og bra design. Solgte vår Emmaljunga med et trist hjerte..
Men noe jeg ikke helt forstår er hvorfor du begynte så sent å legge barna (eller retere sagt Augusta) i vuggen? som regel legger man jo barna der som nyfødte og så vokser de ut av dem etter et par måneder.. eller tenker jeg helt feil?
En lekegrind der bunnen midstilles er kjempegreit å ha!! Der kan babyen ligge i fred når han/hun er våken, og man får samlet leker.

aqui pelo campo... sa...

i love Ferdinand baby bed...my little ones had a similar in wood too...oh, i miss that times, when i had a baby bed in my bedroom...now i only have the kids in my bed!!!!
hugs from Portugal,
mila

Anonym sa...

Så kos...........lillemor er blitt 10 mnd, men det virker som igår at vi var på stadiet med å finne babyutsyr...skikkelig koslig tid!! Mei Tai........den er genial.....veldig god å bære, selv om du ikke har verdens beste rygg og den lille stortrives i denne:)

Kommode: Vi er superfornøyd med at vi kjøpte den hvite Hemnes fra Ikea og la ei fin stellematte oppå den og får brukt den barnerommet den dag i dag!!

Og musikk...........cdn stjerneteller.....nydelig som den lille elsker og det gjør vi store også:)

Julie:)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempekoslig at du venter eit lite gull :) Når har du termin? Eg har temin 26 mai, blir min første. Så utrulig spennende! Veit heller ikkje kva det blir :) tenkte å reise på 3d i bergen i slutten av feb :)
Flotte bilder :) Vi har mykje som gjenstår, men satser på at vi enda har god tid til å skaffe alt til veie :) Godklem

FruLykkelig sa...

Så fin vugge og vogn!

Når det gjelder "må ha" babyutstyr må jeg bare anbefale manduca bæresele. I forhold til babybjørn er denne ergonomisk riktig for babyen og mye bedre for den som bærer! Dessuten kan den brukes fra nyfødt til 20 kg og man kan bære både på mage og rygg. Den og bæresjalet er vårt beste kjøp :)

Siw Aina sa...

Nå når jeg leser her inne er det nesten så jeg savner å være gravid. All planleggingen, alle forventinigene, spenningen på hvem det er som gjemmer seg der inne i magehulen <3

Flott vugge foresten. Her hadde vi kurv, med denne gangen ble den mye mindre brukt enn med de to største barna. Hvorfor vet jeg ikke. Vi har også katt, og jeg er skikkelig tuppete når det kommer til å ha kontroll på hvor den er når babyen sover.

Ha en fin kveld.
Klem

Anemone sa...

Hei! Synes det bare er fint at du har et innlegg om dette, jeg, men nå skal vi ha vårt første barn i slutten av april, så jeg suger jo til meg så mye informasjon og gode råd jeg bare kan.

Jeg bare lurte litt på hvorfor den hvite vogga på hjul var tryggere å bruke enn den ubehandla sånn med tanke på katter? Klarer ikke katten å hoppe opp i begge?

Ninni sa...

Hvor har du kjøpt sengehimmelen? Pris? :)

Kjøpte en på Ikea, men vet ikke om den blir hengt opp... Mye finere den du viser...

Ninni

Tessi sa...

Hei! Jeg skal også kjøpe meg emmaljunga vogn, men er veldig usikker på om jeg skal ha understell med 4 store hjul eller to små svinghjul. Har du noen erfaring med dette?

Ellers vil jeg tipse deg om jutevugger fra purnatur.no. De er helt nydelige å henge i taket i stua, som minsten kan ligge i på dagtid. De er ekstra fine med hvit sengehimmel til:)

x tessi

http://tessi-la-la-land.blogspot.com/

Anonym sa...

Appreciating the commitment you put into your blog and in depth information you present.
It's good to come across a blog every once in a while that isn't the same out of date rehashed material.
Great read! I've saved your site and I'm including your RSS feeds to my
Google account.

Here is my web blog :: avis binoa