fredag 14. januar 2011

Babyrom ♥


Jeg leter på nettet etter inspirasjon til babyrom, eller mest av alt er jeg på utkikk etter en stellekommode. Siden vi venter nr. 3 har vi det meste av utstyr fra før, men ikke stellebord. Det vi brukte sist hadde vi arvet, og på slutten hang det nesten ikke sammen. Nå ønsker jeg meg en kommode med stelledel, slik at den kan brukes senere også. Vi trenger ikke badebalje i det, så forsåvidt kan vi vel ha alle slags kommoder!



Planen er at stellekommoden skal stå på badet oppe den første tiden, og romme babyens klær, i tillegg til bleier o.l selvfølgelig:) Etterhvert kan den flyttes inn på babyrommet, og fungere som oppbevaring der.



Jeg har sett rundt på mange nettsider i kveld, bl.a Ikea. Har noen erfaring med stellekommodene derfra? Eller fra andre steder? Blir kjempeglad for å se bilder også, hvis du har en link;)



Denne fra Brio er ganske fin synes jeg. Jeg har ikke funnet noe pris, men vi har Brio-butikk her vi bor, så kanskje vi skal dra og se. Har sett kommoder opp i mange tusen, og det er det ikke verdt synes jeg:)


Jeg blir kjempeglad hvis noen har råd å komme med:) Her fortsetter fredagskosen, med sjokolade og brus:)



ha en fin kveld!



alle bildene er lånt fra google.no



26 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann=)
Sjekk ut babydan princess/tarok serien. Veldig fin stellekommode, med en ekstra liten klaff foran som forlenger stelleplaten=) Har selv stokke sitt, savner litt skikkelige skuffer, men liker at det er lett og "luftig"

God helg=)

Lisa M

Hilde S sa...

Så koselig å forberede seg til den lille skal komme <3 :) Når vi fikk lillejenta vår for 1 år siden, var jeg i veldig tvil om hvordan vi skulle gjøre det med stellekommode.. alle de fine jeg fant var så dyre, i tillegg til at de tok så unødvendig stor plass på badet!

Vi endte med å kjøpe en helt vanlig kommode som vi likte, som vi la stellematte oppå :) Minuset med det var at den kommoden ikke hadde kanten i rundt som sikrer at matten ligger på plass, men det løste vi med å legge anti-skli belegg under stellematten. I tillegg var kommoden litt for høy, så neste gang kommer jeg til å finne en som passer min høyde bedre;)

Bortsett fra det, synes jeg det fungerte helt supert! Fikk en fin, ikke så dyr og kjempepraktisk stellekommode:) Lykke til!

Klem fra Hilde S

Alfasinteriør sa...

Heisann.
Så nydelige inspirasjonsbilder.
Jeg har en stellekommode fra ikea på vår datter sitt rim. Jeg syntes den er ganske fin. Er ikke skuffer i den, men 2 store hyller under, og 2 hyller over stelleplaten. Har også en ekstra liten klaff foran som forlenger stelleplaten.
Skal sende deg bilde av den over helgen, men minn meg på det:0)
Lykke til.
Klem Alfa

Made in heaven sa...

Jeg kjøpte en tilsvarende den du viser fra Brio på Bohus da datteren min ble født. Der hadde de to serier som var veldig fine! (Har bilde av den på bloggen min, skroll ned til innlegg tirsdag 11 januar) Lykke til på jakten:)

KROnPRINSESSENE sa...

Synes det er et "must" med skuffer under jeg, for å få et ryddigere uttrykk...
Vår er kjøpt på Barna Hus.
Solid, rommer mye, rett høyde og brukbar også på barnerommet etterhvert. Brukes på 3 ungen og kan ikke se at den er brukt!
Vel verdt ca 2500,-
Lykke til i jakten :)
Klem May Helen

. sa...

Det har kommet et nytt stellebord i serien Harmonie fra Nomi Import. Sjekk ut det :)

Kristine sa...

Hei, flott blogg du har. Nydelige bilder, en fryd å følge deg.
Vi hadde stellekommode fra IKEA, og nå står hyllen på rommet til snuppa. Var veldig førnøyd, og hadde valgt det samme igjen.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29828090 vi hadde bleier øverst, oppå hyllen, og kurver under med klærne i.

aqui pelo campo... sa...

Hi Silje
I decorated my baby rooms always in Jacadi:
http://www.jacadi.fr/VAD/puericulture/u:1:1:1:1:8133.htm
...they are 10 and 5 now!!!!But i still love jacadi!
Have a lovely weekend!
Mila

Vibeke / Mammas Hus sa...

Christine har en fin løsning, som jeg skal følge om vi får en til ;)

http://www.harmonisklykke.com/2010/01/spesifikasjoner-til-stellematterammen.html


Kos dere med planleggingen! :D

Min stil sa...

Heisan du.
Har ikke sett etter stellekomoder, men vet at det er mye lekker inspirasjon å finne på potterybarn. Syns kanskje det er greit å bruke en vanlig kommode, og heller legge ett stelleunderlag over. Da er det kanskje lettere å kunne bruke den senere også.
Lykke til i alle fall.
:) Susanne

LYKKELIG SOM LITEN sa...

Ja det er mye å velge i der ute :)
Selv fikk vi en stelle kommode fra IKEA til jul, og er kjempe fornøyd med den :)

Den nederste fra brio er nok ikke en av de billigste ;)

Lykke til med jakten og babyrommet:)♥
Når har du termin ?
Jeg har termin 8 mai , og gleder meg stort til gutten kommer :)

Ha en nydelig helg:)
Klem Tina♥

hobbyvimsa sa...

Heisann!!Inne hos meg kan du se bilder av hvordan vi har løst det.Første gangen vi fikk barn kjøpte vi kommode på ikea (hemnes tror jeg)Hadde stellematte fra barnas hus på toppen,denne kommoden har store skuffer som har plass til masse klær.Den er utrolig stødig og fin og se på.Denne gangen har vi også kjøpt stellebord på ikea å har kommoden ved siden av med klær.Håper du finner en god løsning for dere:)

God helg!!

Klem Linda:)

Anonym sa...

Hei!
Ta en titt innom arbeidshuset nettbutikk og se på den stellekommoden vi forhandler.Eller se på facebook.Hvit country corner,kjempefin.
MVH Eva på Arbeidshuset

Kine sa...

Vi brukte en kommode i Malm serien fra Ikea, de er jo veldig enkle da, og den fungerer som bare en kommode i dag, men jeg ville nok valgt en penere hvis jeg fikk velge i dag :)

Anonym sa...

Hensvik kommoden fra Ikea er veldig fin med litt utskjeringer:)

Anonym sa...

Heihei
Jeg syntes Bohus sin stellekommode roommate er kjempesøt. Den har en stelletopp som kan tas av og knottene kan byttes med noen søtere:) Den har også mye oppbevaringsplass!
Fortsatt god helg:)

Marika C. Hetland sa...

Hei Silje! Vi har stellekommode fra Ikea. Den vi har, har en klaff som du tar av eller på ettersom du skal bruke den som stellkommode eller vanlig kommode. To to gode skuffer unnder med plass til alt babyen trenger. Vi kjøpte hele serien, siden vi måtte ha alt inne på rommet til Sarah Olivie. Her er bilder: http://mikamor.blogspot.com/2009/07/et-ferdig-barnerom-med-nye-gardiner.html
Lykke til!

Petit Choux sa...

Hei Silje. Sjekk ut bloggen min for en liten utfordring jeg ønsker å dele med deg! God helg

Anonym sa...

Hemnes sin kommode med ei fin stellematte oppå!!Det blir fint, praktisk og kommoden kan brukes leeeenge etterpå. Den har vi:)

Julie:)

Talentina sa...

hei jeg har kunn prøvd ut en stellekommode så kan vell ikke utale meg så mye om andre men det å ha kommoden er i hvertfall kjempe greit og anbeales ettersom at den varer lenge og kan ha flere funksjoner ikke bare til stell men som oppbevaring som du sier ja... håper du finner ut av det:) vet du om det blir gutt eller jente??

fam Schulze sa...

Hei! kjempekoselig blogg du har! Fikk i vår tips av ei venninne om bloggen din, og egentlig at det i det heile tatt finnes interiørbloggar (for det hadde ikkje eg fått med meg:)) Så etter det har eg fått dilla, og har vore innom veldig mange ulike bloggar. Etterkvart har det blitt 5-6 favorittbloggar, og din er ein av dei! :)

Me har ei jente på 3, og stellekommoden me kjøpte til ho var me superfornøyd med! Det er ein kvit kommode som det går an å kjøpe ein separat stelledel til, sånn at bordet blir breiare (dypare??), og kant på sidene. Bohus selger den, den er i Roomate-serien. Me har nesten alle møblane hennar i den serien, og er veldig fornøyde. Er i kvit MDF, og har litt sånn gamle tremøblar-stil. Er bilder på Bohus sine sider.

Me sa...

HEI SILJE!

FOR EN FLOTT BLOGG :)
JEG VILLE BARE GI ET LITE HINT OM AT NETTSIDENE TIL MEMINI OG KRISTINE VIKSE NÅ ER OPPDATERT MED VÅRENS VARER, OM DU VILLE TA EN TITT:)
www.memini.no
www.kristinevikse.com

Norwaystyle sa...

Vi har to stellekommoder her, og en av dem ligner ganske mye på den hvite du har lyst på, og den heter Roomate og er fra Bohus. Jeg er fornøyd med den. Du får plass til mye i skuffene. Toppen med kant kan tas av, slik at du senere kan benytte den til bare kommode. Du får også kjøpt kroner, hjerter, borg osv som du kan lime på etter eget ønske. Lykke til med valget.

Anonym sa...

Et lite tips fra en annen sin blogg, synes denne så veldig praktisk ut til de første månedene (eller 1/2 året): http://www.harmonisklykke.com/2009/04/prosjekt-ramme-til-stellemadrass-ferdig.html

Selv har vi dette: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70167218
Med BabyDan stellepute oppå og i hyllene under har vi kjekke kurver til oppbevaring av klær, bleier, håndklær og kluter. Det var det vi fikk plass til på badet vårt og er kjempe fornøyd med det. Har vært i bruk i 9 1/2 måned :)

Christine sa...

Hei!

Då minstemann va baby, og me trengte ny stellekommode, falt valget vårt på Malm frå IKEA. Kjøpte stelleunderlag som me hadde på toppen. Eg har ikkje angra!! Kommoden har store og gode skuffer, og kan brukast som vanlig kommode seinare.

Ønske deg lykke te med svangerskap, og tida som kjem. Håpe du får behalda litt energi og god form :)

Klemmer frå Christine.

Anonym sa...

ma sjekke:)